ترندهای کسب و کارعمومی

راهنمای خرید آجر قزاقی

یکی از آجرهایی که در صنعت ساختمان سازی پرمصرف است، آجر قزاقی است؛ امیران نما به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده آجر سنتی یا قزاقی نما در ایران، می‌تواند بهترین قیمت آجر سنتی را در اختیار شما قرار دهد از این رو جهت خرید آجر قزاقی نما می‌توانید با مشاوران شرکت آجر گستر امیران در تماس باشید؛ همچنین این محصول دارای ابعاد مختلف و گوناگونی است که از این تنوع می‌توان به ابعاد 5.5 در 20، 20 در 20 و سایر ابعاد اشاره کرد.
لازم به ذکر است آجر قزاقی در رنگ‌های جذابی همچون قرمز، زرد و گلبهی تولید شده که تمام موارد همچون رنگ و ابعاد روی قیمت آجر قزاقی موثر است.

آجر سنتی یا قزاقی چیست؟

آجر سنتی یکی از انواع آجر نمای مرسوم در سطح بازار می‌باشد که امروز طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. این محصول با نام دیگری در بازار معروف می‌باشد که عموما به آن آجر قزاقی یا آجر خشتی نیز میگویند. این محصول با نام‌های دیگری همچون آجر خشتی، آجر قمی، آجر نظامی، آجر ختایی یا آجر طرح قدیمی در بازار ایران معروف است.

آجر قزاقی: آجر طرح قدیمی (قزاقی رستیک) نمای ساختمان تولید شده در کارخانه امیران نما

تاریخچه آجر قزاقی

این آجر از کهن ترین انواع آجرهای ایران است. در زمان ورود قزاق ها به ایران ، قزاق ها سربازخانه هایشان را با نوعی آجر با ابعاد 5*10*20 می‌ساختند و بعد از آن این آجرها به آجر قزاقی معروف شد. اما امروزه در بعضی از کارخانجات آجرهای قزاقی در ابعاد و رنگ های بسیار متنوع تولید می‌شوند. تاریخچه این آجرها به دوره ساسانیان بر می‌گردد که با توجه به شواهد عینی از آن‌ها در بنا‌های عظیمی چون : طاق کسری ، پلهای دختر ، گنبد کاووس ، مسجد جامع اصفهان و یزد استفاده شده است.

ابعاد آجر قزاقی نما به صورت استاندارد

به نظر شما ابعاد استاندارد آجر قزاقی کدام موارد است؟ همان‌طور که در لیست قیمت این محصول که در ادامه محتوا مشاهده می‌کنید، گفته‌ایم؛ ابعاد آجر قزاقی به صورت استاندارد به شرح زیر است:

پلاک قزاقی کامل قزاقی کف قزاقی کف قزاقی نیمه قزاقی
5.5*20*3 10*20*5.5 3*10*10 4*20*20 5.5*5*20

ابعاد آجر قزاقی که در فوق به آن‌ها اشاره شده است؛ ابعاد استاندارد پر مصرف و پر کاربرد نیز هستند.

نمای بیرونی ساختمان با آجر قزاقی

اگر به دنبال ایجاد یک نمای سنتی ماندگار و به یادماندنی هستید؛ بهترین گزینه برای نمای بیرونی ساختمان، آپارتمان و یا حتی ویلای شما آجر نمای قزاقی می‌باشد.

برای ایجاد یک نمای ماندگار و با اصالت بهترین پیشنهاد استفاده از آجر قزاقی می‌باشد. این محصول چنان زیبا و چشم نواز می‌باشد که اکثرا در مناطق شمالی شهر از آن استفاده می‌کنند.

ممکن است نگران شوره زدن نمای آجری شوید ولی جای نگرانی نیست. شرکت امیران نما موفق به تولید یک محلول نانو ضد شوره آجر شده است که با قیمتی مناسب می‌توانید آن را تهیه نمائید و به راحتی بر روی آجر نما اسپری کنید.

با داشتن تاییدیه‌های رسمی از سازمان میراث فرهنگی و نماد استاندارد کشور محصولات شرکت امیران نما دارای 15 سال ضمانت عدم شوره و عدم تغییر رنگ در آجرهای تولید شده کارخانه می‌باشد.

نمای ساختمان (داخلی) با آجر سنتی

برای نمای داخلی ساختمان نیز حس گرما و رنگ از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که همگان به دنبال آن هستند. آجرهای سنتی با دارا بودن گرمایی که درون آجر هستند و با رنگ ثابت، پر رنگ و طبیعی که این آجر دارد، برای نمای دیوارهای داخلی یک گزینه معرکه و ویژه محسوب می‌شوند.

این نوع آجر در ابعاد مختلف برای دیوار چینی، نما و کف فرش تولید و به بازار عرضه می‌شود.از آجر قزاقی طرح قدیمی معمولا در نمای ساختمان‌ها، کافی شاپ ها ، سفره خانه ها و هر مکانی که نیاز دارید حس سنتی بودن و قدیمی به شما دست دهد، استفاده می شود. بهترین آجر برای دکوراسیون سفره خانه ها و کافی شاپ‌ها یا رستوران‌ها آجر قزاقی می‌باشد.

دقت داشته باشید که از آجر نوع کامل برای دیوار چینی (آجر کامل) نیز استفاده می‌کنند که در قسمت پایین این صفحه چند عکس از نمونه کارهای انجام شده قرار داده شده است.

علاوه بر نمای خارجی، از آجرهای قزاقی برای ایجاد یک نمای سنتی در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. برای نصب آجر قزاقی در نمای داخل ساختمان می‌توانید از انواع آجر قزاقی با توجه به نیاز خود استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود برای انتخابی مناسب با مشاوران فروش آجر امیران نما در تماس باشید.

روش نصب و اجرای آجر قزاقی

همان‌طور که در مقاله “آموزش نصب آجر” به شما دوستان توضیح داده‌ایم؛ روش نصب آجر قزاقی به دلیل دارا بودن مدل‌های مختلف همچون آجر قزاقی نما، آجر قزاقی دکوراتیو (جهت نصب در نمای داخلی ساختمان) و آجر قزاقی کف روش‌ها و دستورالعمل‌های متفاوتی نیز دارند.

از این رو جهت نصب آجر نما سنتی یا قزاقی (طرح قدیمی) بهتر است از دستورالعمل‌های ما را مطالعه کرده و نسبت به آن بتوانید بهترین روش نصب آجر سنتی را برای فضای داخلی و خارجی یا کف فرش ساختمان را در پیش بگیرید؛ در ادامه ما لینک مقاله آموزش نصب آجر را برای شما قرار داده‌ایم، با مراجعه به اون مقاله می‌توانید روش‌ها را مو به مو اجرا کرده و آجر خود را نصب کنید.

بهتر است بعد از اتمام نصب و اجرای آجر قزاقی بروی کف ساختمان، نمای داخلی یا خارجی ساختمان خود از نانو رزین جهت زیبا سازی بیشتر و بالا بردن طول عمر آجر استفاده نمایید. لازم به ذکر است نانو آجر باعث آب‌گریز شدن و در نتیجه باعث عدم شوره زدن آجرهای سنتی (آجر قزاقی رستیک) می‌شود.

بیشتر بخوانید :

انواع رنگ‌‌های آجر قزاقی نما (آجر سنتی)

از تولیدات آجر قزاقی امیران نما می‌توان به آجرهای نما قزاقی شامل آجر کامل، نیمه و پلاک و همچنین آجرهای کف سنتی اشاره نمود. قزاقی پوست پیازی، قرمز طبیعی، قرمز اخرایی، سفید ابلق، سفید ساده، قهوه‌ای رنگ و قرمز ابلق نیز از دیگر انواع آجر قزاقی است.

این آجر دارای 4 رنگ مختلف می‌باشد که شامل رنگ: آجر قزاقی اخرایی یا قرمز رنگ، گلبه ای یا پوست پیازی، آجر قزاقی زرد رنگ، آجر قزاقی نخودی رنگ.

بیشتر بدانیم : دالفک

در تولید آجر قزاقی از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نشده است. بنابراین رنگ این آجر به خاطر دمای پخت آجر در کوره آجرپزی می‌باشد و تماما طبیعی می‌باشد.

  • آجر قزاقی پوست پیازی یا گلبه ای
  • آجر قزاقی قرمز و اخرائی رنگ
  • آجر قزاقی زرد رنگ
  • آجر نخودی رنگ

سوالات متداول درباره آجر قزاقی (سنتی نما)

آیا آجر قزاقی و آجر سنتی امیران نما شوره می‌زند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت خیر؛ آجر قزاقی و آجر سنتی نما امیران نما شوره نمی‌زند و این شرکت بروی محصولات قزاقی خود گارانتی و ضمانت‌نامه 15 ساله می‌دهد تا شما بزرگواران بتوانید با خیال راحت خرید کنید و بهترین محصول را با بهترین کیفیت درب پروژه خود تحویل بگیرید.

مراحل خرید آجر قزاقی (آجر سنتی) به چه صورت است؟

جهت خرید آجر قزاقی (آجر سنتی) مراحل ساده و آسانی را باید طی کنید؛ مرحله اول ورود به سایت و تماس با کارشناسان فروش امیران نما است؛ مرحله دوم ثبت سفارش و درخواست پیش فاکتور است؛ مرحله سوم واریز مبلغ نهایی است و در نهایت محصول شما از انبار مرکزی آجر تولید این آجرها از گذشته تا به امروز به سبک سنتی و دستی باقی مانده است، اما برای خشک کردن آن ها به جای نور آفتاب از کوره های آجرپزی سنتی استفاده می شود.

ابعاد اجر قزاقی

آجر قزاقی کامل قزاقی رستیک قزاقی نیمه سنتی کف پلاک قزاقی ال قزاقی
۱۰×۵٫۵×۲۰ ۳×۵٫۵×۲۰ ۵٫۵×۵٫۵×۲۰ ۲۰×۲۰ ۳×۵٫۵×۲۰ ۱۰×۵٫۵×۲۰

کاربرد آجر قزاقی

کاربرد آجر سنتی قزاقی بسیار گسترده و متنوع می باشد. با توجه به اینکه این نوع آجر، نوعی آجر سنتی نما به شمار می رود، برای ایجاد یک نمای کلاسیک و سنتی، کاربرد بسیار زیادی دارد.

مشاهده لیست قیمت آجر قرمز درب کارخانه در تاریخ روز کلیک کنید  >>

در صورت تمایل به خرید آجر سنتی قزاقی و استعلام قیمت آجر حتما با کارشناسان فروش ما در آجر آنلاین تماس بگیرید.

انواع آجر نما قزاقی

آجر قفقازی یا همان آجرقزاقی در مدل های متنوعی تولید می شود. اگر طرفدار نمای سنتی با آجر قزاقی هستید بدون شک بررسی و مشاهده مدل های مختلف آجر قزاقی نما که در ادامه به آن پرداخته شده است، رضایت شما را برای خرید آجر نما قزاقی جلب خواهد کرد.

۱٫ آجر قزاقی کامل

انواع رنگ های آجر قزاقی کامل

آجرهای قزاقی کامل علاوه بر نماسازی، در بالا بردن ساختمان و دیوار چینی نیز کاربرد دارند. با توجه به طرح سنتی که این آجرها به نما می دهند، به آن ها آجر قزاقی سنتی نیز گفته می شود.

آجر قزاقی قیمت درب کارخانه، در این ابعاد، معمولا به صورت فله ای ارسال می شود.

۲٫ پلاک قزاقی

نمای انواع آجر قزاقی نیمه

ابعاد آجر قزاقی نیمه ۵٫۵×۵٫۵×۲۰ می باشد که قیمت آن برای هر قالب در لیست بالا ذکر شده است. در هر متر مربع از پروژه خود می توانید به تعداد ۷۵ تا از این آجر استفاده کنید.

۳٫ پلاک قزاقی

نمای آجر قزاقی پلاک

آجر پلاک قزاقی اصفهان یکی از پر فروش ترین مدل های این آجر است. پلاک قزاقی همانطور که در تصویر می بینید در رنگ ها زرد، گلبهی (پوست پیازی)، قرمز و ابلق در آجر آنلاین موجود می باشد. برای سفارش هریک از آنها کافیست با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

۴٫ آجر نما پلاک قزاقی رستیک

آجرقزاقی رستیک در رنگ های متنوع

آجر رستیک قزاقی بی شک یکی از زیبا ترین طرح های آجر است که در رنگ های متنوعی همانند تصویر به فروش می رود. رایج ترین ابعاد آجر قزاقی رستیک ۳×۵٫۵×۲۰ است. این طرح از آجر نمای قزاقی علاوه بر رنگ های زرد، قرمز، گلبهی و ابلق در سایر رنگ های دگر همانند مشکی، قهوه ای و چرمی موجود می باشد.

در میان انواع آجر قفقازی، طرح رستیک آن از رنگ های متنوع بیشتری برخوردار است.

۵٫ آجر قزاقی کف

آجر قزاقی سنتی کف

یکی از کاربرد های بسیار رایج این مصالح، در پوشش کف ساختمان ها، بناهای سنتی، محوطه ها و پیاده روها می باشد. قیمت آجر قزاقی کف فرش در مقایسه با سایر مصالح کف سازی، فوق العاده به صرفه تمام می شود.

۶٫ آجر ال قزاقی

نمای آجرقزاقی ال در رنگ های مختلف

از کاربردهای آجر ال قزاقی، گوشه های نمای ساختمان یا دیوار و دور پنجره می باشد. نمای ساختمان با آجر قزاقی ال را می توانید با کمی خلاقیت، متفاوت کنید. ابعاد این آجر ۱۰×۵٫۵×۲۰ است.

اگر قصد خرید آجر قزاقی را دارید، خوب است بدانید که آجر نما قزاقی تهران، همدان، کرمان، ورامین و کرج با مرغوب ترین خاک قرمز و زرد تولید و به فروش می رسند.

۷٫ آجر دور ستون قزاقی

رنگ های آجر دور ستون قزاقی

آجرهای دورستون قزاقی یکی از کاربردی ترین انواع آجر، برای رستوران ها، کافی شاپ ها و حتی منازلی که دارای ستون می باشند. این آجر در آجر آنلاین به رنگ های قرمز، پوست پیازی (گلبهی) و زرد به فروش می رود.

برای خرید آجر قزاقی دور ستون کافیست از طریق دکمه سبز رنگ با کارشناسان فروش مجموعه آجر آنلاین تماس بگیرید.

نمای ساختمان با آجر قزاقی

همانطور که تا الان مشاهده کردید انواع و ابعاد اجر قزاقی بسیار متنوع می باشد. این امر نشان دهنده این است که دست شما در اجرای نمای آجر قزاقی یا آجر سنتی در طرح های مختلف باز است و محدودیتی ندارید.

اگر قصد استفاده از آجر قزاقی نمای آجری سنتی در نمای ساختمان، رستوران و… خود را دارید استفاده از مدل فخر مدین آن را فراموش نکنید تا نمای متفاوت تری را برایتان به ارمغان آورد.

در پارگراف های بالاتر نمونه پروژه هایی از نمای آجر قزاقی در سبک های مدرن و سنتی توسط مشتریان آجر آنلاین قرار دارد که می توانید با رد کردن تصاویر متنوعی را مشاهده کنید و ایده بگیرید.

نمای آجر قزاقی داخلی

از آجر قفقازی نه تنها در نمای ساختمان بلکه می توان با آن در نمای داخلی بهترین دکوراسیون را داشت. معمولا نما آجر قزاقی در دکوراسیون داخلی، طرحی سنتی را به همراه دارد. بنابراین کسانی که به نمای سنتی در نمای داخلی علاقه دارند استفاده از انواع آجر قزاقی به عنوان دیوار تزئینی، کف آشپزخانه، نمای کلی نشیمن و… بهترین انتخاب است.

برای جذاب تر شدن نمای آجر قزاقی می توانید از انواع گل و گیاه در اطراف آن، اکسسوری های نوستالژی و سنتی نیز استفاده کنید.

فروش آجر نما قزاقی

آجر آنلاین به عنوان یکی از مراکز معتبر فروش آجر قزاقی تهران، کرج، اصفهان، مشهد و… خرید این محصولات را برای مشتریان عزیز خود آسان کرده است.
به عنوان نمونه: برای خریداران ساکن اصفهان، خرید از درب کارخانه آجر قزاقی اصفهان انجام شده و در صورت تمایل مشتریان هماهنگی های باربری از کارخانه توسط تیم پشتیبان آجر آنلاین صورت می گیرد و در کم ترین زمان ممکن به محل پروژه ارسال می شود. (هزینه ارسال بار بر عهده مشتری محترم می باشد.)

آجر نما قزاقی زرد و کرم برای نمای سنتی

استعلام قیمت آجر قزاقی قم، تهران، اصفهان و… در آجر آنلاین چگونه است؟

کارخانه آجر نما تهران، ورامین، اصفهان، قم و… از تولید کنندگان برجسته این محصول در ابعاد و رنگ های مختلف هستند.

برای اطلاع از لیست قیمت آجر قزاقی سنتی قم، اصفهان، تهران و سایر نقاط کشور و همچنین ثبت سفارش در کوتاه ترین زمان ممکن، کافیست با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

 جهت نماشا و خرید انواع آجر نما تهران به قیمت درب کارخانه کلیک کنید

استعلام قیمت آجر قزاقی اصفهان، قم، ورامین و… از سایت آجر آنلاین

از آنجایی که قیمت آجر قزاقی قم، همدان، کرمان، اصفهان، تهران و… با توجه به ابعاد، رنگ، متراژ و… متفاوت است برای اطلاع از قیمت دقیق این آجر کافیست با کارشناسان فروش آجر آنلاین از طریق دکمه سبز رنگ تماس بگیرید.

۵ مزیت خرید آجر قزاقی قیمت درب کارخانه از آجر آنلاین

شما همراهان گرامی آجر آنلاین، در هر کجای سراسر ایران که باشید، جهت خرید آجر قزاقی از درب کارخانه و بدون واسطه کافیست با مدیر فروش ما تماس برقرار کرده و سفارش خود را ثبت کنید. ساعت پاسخگویی به تماس های شما از ۸ صبح تا ۷ شب می باشد. با خرید آجر نمای قزاقی از مزایای زیر نیز برخوردار می شوید:

  1. قیمت آجر قزاقی اصفهان، قم، ورامین، تهران و… به قیمت درب کارخانه محاسبه می شود.
  2. پیگیری منظم تیم فروش از مرحله ثبت سفارش تا ارسال بار به مقصد و گزارش وضعیت بار به مشتری
  3. کنترل کیفیت بار در ۳ مرحله برای جلوگیری از بروز هر گونه خطا

مقایسه خاک آجر قزاقی قم، یزد و ورامین

خاک آجر قزاقی در میبد یزد در رنگ های زرد و سفید موجود است و جنس بسیار نرمی دارد. با کیفیت ترین آجرهای قزاقی با خاک این شهر تولید می شوند.

خاک آجر قزاقی در قم به طور طبیعی زرد رنگ است و از آن می توان در نمای خارجی استفاده کرد. با اضافه کردن اُخرا به آجر و عدم پخت کامل آن، آجر رنگ گلبهی و قرمز به خود می گیرد. به همین دلیل آجرهای قزاقی قرمز و گلبهی تولیدی در شهر قم، برای نمای بیرونی ساختمان ها توصیه نمی شوند.

خاک آجرنما قزاقی در ورامین به طور طبیعی قرمز است، فرآیند پخت آن بطور کامل انجام می شود و در رنگ پوست پیازی آن هیچگونه افزودنی اضافه نمی کنند. ولی برای اینکه آجر قرمز قزاقی پر رنگ تر باشد، به آن اُخرا اضافه می کنند.

لازم به ذکر است که معمولاً قیمت آجر قزاقی قرمز، از سایر رنگ های آن بیشتر می باشد و استفاده از آن طبیعی است که قیمت نمای ساختمان شما را بیشتر کند.

نحوه اجرا و نصب آجر قزاقی

برای اجرای نمای سنتی با آجر قزاقی روش های متفاوتی برای نصب آن وجود دارد که در لیست زیر رایج ترین آن را ذکر کردیم:

  • نصب آجر نما آجر قزاقی با ملات ماسه و سیمانبرای اجرای آجرنما قزاقی ملات ماسه و سیمان از رایج ترین ملاتی است که برای نمای خارجی ساختمان با آجر قزاقی استفاده می شود. از اصلی ترین عیب این روش وجود آهک در این ملات و شوره زدن نمای آجر قزاقی است.
  • نصب آجر به روش خشکدر این روش با استفاده از پیچ و رولپلاک و تجهیزات لازم بدون نیاز به ملات آجر را نصب می کنند. این روش از مدرن ترین روش های نصب آجر قزاقی می باشد.

برای اجرای آجر نما قزاقی در هریک از این روش ها باید از متخصص و نصاب آجر کمک بگیرید. همچنین برای مشاهده خرید آجر قزاقی و سایر ابعاد آجر قزاقی نما کافی است به ابتدای صفحه مراجعه کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا