علمی و پزشکی

۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال کشور دیابت دارند

به گفته fefaf ، دکتر فرزانه فربخش همزمان با هفته ملی دیابت با اعلام اینکه بیش از 5/5 میلیون شهروند ایرانی بالای 25 سال به دیابت مبتلا شده اند ، افزود: به دلیل شیوع دیابت در سالهای اخیر. “این بیماری به بزرگترین بیماری تاریخ تبدیل شده است.”

به گفته وی ، بیش از 483 میلیون نفر در جهان بین 20 تا 79 سال مبتلا به دیابت هستند و پیش بینی می شود تا سال 2045 تعداد افراد دیابتی در جهان به 700 میلیون نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه در سال 2019 بیش از 4.2 میلیون نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده اند ، گفت: 374 میلیون نفر در سراسر جهان از تحمل گلوکز ضعیف رنج می برند ، بسیاری از آنها بدون مداخله موثر ، بسیاری از آنها آنها آنها با شکر وارد می شوند.

وی یادآور شد: با توجه به اهداف سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط ، جمهوری اسلامی ایران متعهد شده است که جلوی افزایش انتشار قند تا سال 1404 را بگیرد.

به گفته دکتر فربخش ، برای دستیابی به این هدف ، همزمان با برنامه ملی مراقبت از بیماری های غیرواگیر ، اطلاعات عمومی در مورد اهمیت قند و تأکید بر اهمیت تغییر سبک همزمان با هفته ملی دیابت (24- 30 نوامبر) صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی: افزایش آگاهی عمومی درباره قند در سطح دانشگاه در حال انجام است ، گفت: دیابت: پرستاران تمایز می دهند شعار امسال است.

وی از مهمترین فعالیتهای برنامه ریزی شده در این هفته ، مشارکت شرکت کنندگان ، برگزاری کارگاهها و کلاسهای آنلاین دیابت ، کنفرانس مطبوعاتی ، چاپ مقاله در روزنامه ها و مجلات و فعالیتهای مختلف دیگر برای کودکان و جوانان ذکر کرد.

دکمه بازگشت به بالا