ترندهای کسب و کارعمومی

راهنمای انتخاب پیراهن مجلسی

خرید لباس مجلسی و خرید شومیز زنانه  اگر سخت‌ترین خرید عالم نباشد، قطعا جزء پنج‌تای اول است، بس که مدل‌ها و طرح‌ها و رنگ‌ها و استایل‎‌های مختلفی دارد. ولی نگران نباشید. در این نوشته قرار است یک راهنمای جمع‌جور و کارراه‌انداز برای خرید این لباس‌ ارائه بدهیم. لطفا با ما همراه باشید.

چطور بر اساس فرم بدن لباس مجلسی‌مان را انتخاب کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید ما پنج جور فرم بدن داریم که هر کدام لباس مجلسی خودش را می‌طلبد:

  • مثلث وارونه: در این اندام‌ها بالاتنه پهنای بیشتری نسبت به سایر بخش‌ها دارد. به همین خاطر این افراد باید سراغ مدل‌هایی بروند که جزییات کمتری در این بخش داشته باشند تا بالاتنه‌شان کمتر به چشم بیاید.
  • مستطیلی: در این اندام‌ها تمام بخش‌های بدن به یک اندازه هستند. به همین خاطر این افراد باید پیراهن‌هایی را انتخاب کنند که مقداری قوس و انحنا به بدن‌هایشان اضافه کند.
  • گلابی: در این اندام‌ها قسمت پایین‌تنه و میان‌تنه بزرگ‌تر از بالاتنه است. به همین دلیل این افراد باید سراغ پیراهن‌هایی بروند که بالاتنه‌شان را پهن‌تر نشان بدهد.
  • سیب: در این اندام‌ها میان‌تنه بزرگ‌تر از سایر بخش‌ها است. به همین دلیل این افراد باید سراغ لباس‌هایی بروند که اندام آن‌ها را کشیده‌تر و شکمشان را کوچک‌تر نشان بدهد.
  • ساعت شنی: در این اندام‌ها تعادل خوبی بین قسمت بالا و پایین وجود دارد. به همین دلیل بیشتر پیراهن‌های مجلسی موجود در بازار برای ایشان مناسب خواهد بود.

هر فرم بدن (شامل مثلث وارونه، سیب، گلابی، ساعت شنی، مستطیلی) لباس مجلسی خودش را می‌طلبد.

چطور بر اساس قد لباس مجلسی‌مان را انتخاب کنیم؟

کار دنیا طوری است که همه می‌خواهند یک‌ تغییری در قد خودشان بدهند! آن‌هایی که قدبلندند دوست دارند، کمی کوتاه‌تر به نظر برسند و آن‌هایی که قد کوتاهی دارند، دلشان می‌خواهد کمی بلند‌تر به چشم بیایند. این شما و این راهنمای انتخاب لباس مجلسی بر اساس قد:

  • اگر قد کوتاه یا متوسطی دارید، بهتر است لباس‌هایی بپوشید که خط‌های عمودی‌ دارند. به علاوه سراغ لباس‌هایی بروید که سرشانه‌ها و قدآستین آن‌ها دقیقا اندازه باشند.
  • اگر قد بلندی دارید، بهتر است سراغ لباس‌هایی با خطوط افقی بروید. در دامن نیز مدل‌های کلوش، پف‎‌دار، پیلی‌دار انتخاب‌های بهتری برای شما هستند. ضمنا اگر می‌خواهید کت مجلسی بخرید، مدل‌هایی را انتخاب کنید که اپل‌های کوچکی دارند.

لباس‌هایی که خطوط افقی دارند شما را کوتاه‌تر از چیزی که هستید، نشان می‌دهند.

چطور بر اساس رنگ پوست لباس مجلسی‌مان را انتخاب کنیم؟

یکی دیگر از ملاک‌هایی که به هنگام خرید لباس مجلسی باید به آن توجه کنید این است که رنگ آن با رنگ پوست شما تناسب داشته باشد. در ادامه با لباس مناسب برای رنگ‌های پوست مختلف آشنا می‌شویم:

  • پوست روشن: مناسب‌ترین رنگ‌های لباس مجلسی برای این پوست عبارتند از قرمز تیره، سبز تیره، آبی سیر، بژ و …
  • پوست گندمی: مناسب‌ترین رنگ‌ها برای افرادی که پوست گندمی دارند عبارتند از زرشکی، صورتی، لاجوردی و سورمه‌ای.
  • پوست تیره: رنگ‌های سفید، طوسی روشن، آبی ملایم و خاکستری بهترین انتخاب برای افرادی هستند که پوستی تیره دارند.

به هنگام خرید لباس مجلسی به تناسب رنگ آن با رنگ پوستتان دقت کنید.

چطور بر اساس رنگ مو لباس مجلسی‌مان را انتخاب کنیم؟

رنگ مو یکی دیگر از مهم‌ترین ملاک‌هایی است که خیلی‌ها به هنگام خرید لباس مجلسی از آن غافلند اما اهمیت زیادی در تیپ و استایل شما دارد.

  • موهای قهوه‌ای: پیراهن‌های مجلسی نارنجی، قرمز، زرد، طوسی روشن، آبی کاربنی، آبی‌سبز، سبز نئونی و … مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای افرادی هستند که موهای قهوه‌ای دارند.
  • موهای بلوند: بهترین رنگ پیراهن مجلسی برای افرادی که موهای بلوند دارند، این‌ها هستند: صورتی پودری، قهوه‌ای، گلبهی روشن و متوسط، سفید، آبی پودری، پوست پیازی، بنفش نئونی و … .
  • موهای مشکی: رنگ‌های قرمز، زرد، بنفش سیر، آبی و … رنگهای مناسبی برای افرادی که موهای مشکی دارند به حساب می‌آیند.
  • موهای خاکستری یا پلاتینه: رنگ‌های بنفش سیر، قرمز روشن و متوسط، آبی متوسط، سبز کله‌غازی و … متناسب‌ترین رنگ‌های لباس برای افراد دارای موی خاکستری هستند.

رنگ مو یکی دیگر از مهم‌ترین ملاک‌هایی است که خیلی‌ها به هنگام خرید لباس مجلسی از آن غافلند.

بایدها و نبایدهای انتخاب لباس مجلسی کدامند؟

انتخاب لباس‌ مجلسی باید و نبایدهای زیادی دارند که باید قبل از خرید به آن‌ها توجه کنید. از جمله:

  • اگر به یک مهمانی‌ رسمی یا مهم دعوت شده‌اید، سراغ لباس‌های پوشیده‌تر بروید و دور گزینه‌های خیلی باز و بدن‌نما را خط بکشید.
  • اگر دنبال یک استایل شیک برای میهمانی‌هایتان می‌گردید بیخیال انواع لباس جین شوید؛ از پیراهن گرفته تا مانتو و شلوار. چون لباس‌های جین بیشتر برای دیدارهای روزمره و کژوال مناسبند.
  • به رنگ سوتین‌تان دقت کنید. خیلی وقت‌ها پیدابودن بند سوتین از زیر لباستان می‌تواند کل استایلتان را خراب کند.
  • اکسسوری‌ها می‌توانند زیبایی لباس مجلسی شما را دو چندان کنند، اما حواستان باشد که در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی نکنید. یکی دو اکسسوری شارپ و خلاقانه برای تکمیل استایلتان کافی است.

اگر دنبال یک استایل شیک برای میهمانی‌هایتان می‌گردید بیخیال انواع لباس جین شوید!

چطور استایلمان را با زیورآلات تکمیل کنیم؟

مهم‌ترین قاعده برای انتخاب زیورآلات مناسب این است که تعادل و تناسب استایلتان را به هم نزند. بنابراین در اولین قدم سعی کنید زیورآلاتی را انتخاب کنید که همه از یک جنس و رنگ و مدل باشند. دوما اگر پیراهن ساده‌ای دارید سراغ زیورآلات بیشتر و اگر پیراهن شلوغی دارید سراغ اکسسوری‌های کمتری بروید و سوما یادتان باشد که در استفاده از زیورآلات افراط نکنید. خیلی وقت‌ها یکی دوتا اکسسوری شیک بهتر از هزارتا زیورآلات متفرقه می‌تواند به درخشندگی استایلتان اضافه کند. یکی دوتا اکسسوری شیک بهتر از هزارتا زیورآلات متفرقه می‌تواند به درخشندگی استایلتان اضافه کند.

بهترین لباس‌های مجلسی برای مهمانی‌های رسمی و غیررسمی کدامند؟

بهترین لباس مجلسی برای مهمانی‌های رسمی پیراهن مشکی بلند و کفش مشکی پاشنه‌بلند است. اگر می‌خواهید شیک‌تر به نظر برسید، زیاد آرایش نکنید و مدل موی ساده‌ای را برای خودتان انتخاب کنید. استفاده از یکی‌دوتا اکسسوری ساده نیز می‌تواند به تکمیل‌شدن استایلتان کمک کند.

در مقابل بهترین استایل برای یک مجلس غیررسمی و خودمانی لباس‌هایی هستند که با آن‌ها بیشتر راحت هستید. ولی به طور کلی حواستان باشد که بیشتر سراغ رنگهای شاد مثل سفید، صورتی، لیمویی و آبی بروید. پیراهن مجلسی مشکی مناسب‌ترین انتخاب برای مهمانی‌های رسمی است.

برای خرید لباس مجلسی توجه به چه نکاتی ضروری است؟

۱. انتخاب لباس مجلسی بر اساس فرم بدن

یکی از مهم ترین نکات در انتخاب یک لباس مجلسی مناسب این است که همیشه لباسی را انتخاب کنید که نقاط قوت شما را به نمایش بگذارد و زیبایی‌های شما را بیشتر نشان دهد. بسیاری از خانم‌ها قسمت‌هایی که به نظر خودشان جلب توجه می کند را می‌پوشانند. برای مثال؛ اگر حس می‌کنید پاهای زیبایی دارید بهتر است پیراهن شما کمی بالای زانو بایستد. فراموش نکنید که پیراهن‌هایی با یقه باز، نگاه ها را به سمت گردن شما می‌کشند و دیگر زیبایی پاها جلب توجهی نمی‌کند پس مراقب باشید که اشتباه نکنید.

اگر قسمتی از بدن شما بیش از حد برجسته است پیشنهاد می‌شود از رنگ‌های تیره‌ استفاده کنید. خانم‌هایی که سینه‌های بزرگی دارند بهتر است از پیراهن‌های رکابی و خانم‌هایی که باسن بزرگی دارند باید از پیراهن‌های بلند استفاده کنند. اگر صورت زیبایی دارید، برای جلب توجه ها به صورتتان، از لباس‌های پوشیده‌تر و گوشواره‌های بزرگ استفاده کنید و برای تاکید روی گردن، پیراهن‌های یقه قایقی بپوشید.

اشتباه بعضی از افراد هم این است که هرچه رسمیت مهمانی بیشتر می‌شود، زرق و برق لباس را بیشتر و آرایش مو و صورت را غلیظ‌تر می‌کنند. این نکته مهم را فراموش نکنید که شما با انتخاب یک لباس ساده و پوشیده نیز می‌توانید توجه دیگران را به سمت صورت زیبا و لبخندتان جلب کنید.

۲. انتخاب لباس مجلسی متناسب با قد

اگر دارای قد کوتاه یا متوسطی هستید بجای پوشیدن لباس های مجلسی بلند، لباس های بالای زانو بپوشید تا قد بلندتر به نظر برسید. اگر دارای قد کوتاه و هیکلی توپر هستید بهتر است لباس های مجلسی با یقه هفت را انتخاب نمایید و از پوشیدن لباس های مجلسی یقه گرد اجتناب کنید.

اگر دارای قد کوتاه و اندام ریزی هستید، باید از پوشیدن لباس های امپایر که خط دامن آنها زیر سینه قرار می گیرد، اجتناب کنید. زیرا این لباس های مجلسی خطای دید ایجاد کرده و قد را کوتاه تر نشان خواهند داد. لباس های مجلسی که دارای دامن فون و راسته هستند، باعث می شوند تا قد شما بلندتر و اندامتان متناسب تر به نظر برسد.

اگر دارای قد بلند و اندامی باریک هستید، از پوشیدن لباس های تک رنگ خودداری کنید، و لباس‌هایی با طرح و خطوط عمودی انتخاب نمایید. همچنین افراد قد بلند می بایست از پوشیدن لباس های مجلسی تنگ و چسبان خودداری نمایند. برای این افراد پیراهن‌هایی که قسمت دامن آنها فون باشد گزینه بسیار مناسبی است.

۳. انتخاب لباس مجلسی متناسب با رنگ پوست

لباس مجلسی برای رنگ پوست روشن:

اگر رنگ پوست شما خیلی روشن است بهتر است از یک لباس مجلسی با رنگ تیره استفاده کنید. لباس‌هایی با رنگ روشن، صورت شما را بی‌روح نشان می‌دهد.

لباس مجلسی برای رنگ پوست گندمی یا زرد رنگ:

در صورتی که پوست شما گندمی است یا تن زرد دارد بهتر است از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید. به این ترتیب رنگ پوست شما متعادل‌تر دیده خواهد شد.

لباس مجلسی برای رنگ پوست برنزه یا زیتونی:

برای این افراد، لباس های مجلسی با رنگ های روشن و نئونی گزینه مناسبی خواهد بود.

۴. انتخاب لباس مجلسی بر اساس رنگ مو و رنگ چشم ها

یکی از نکات مهم دیگری که برای انتخاب لباس مجلسی می ‌توان در نظر گرفت، رنگ مو و رنگ چشم‌ها است.
بهترین گزینه برای افراد با رنگ چشم آبی، می‌تواند رنگ‌های گرم مانند نارنجی، زرد و طلایی باشد. رنگ‌هایی مانند قرمز، صورتی و قهوه ای برای افراد با رنگ چشمان سبز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین برای چشمان قهوه ای، رنگ‌های خنثی و سرد از قبیل آبی و سبز بسیار مناسب است.

علاوه بر رنگ چشم، رنگ مو نیز در انتخاب لباس می تواند حائز اهمیت باشد. برای رنگ موهای بلوند و قهوه ای لباس های مجلسی با رنگ‌های گرم بهترین گزینه است. و برای موهای مشکی بهترین رنگ‌ برای انتخاب لباس مجلسی رنگ‌های تیره و براق می باشد.

چطور بهترین زیورآلات را برای لباس مجلسی‌مان انتخاب کنیم؟

مهم‌ترین قاعده برای انتخاب زیورآلات مناسب این است که تعادل و تناسب استایلتان به هم نخورد. بنابراین در اولین قدم سعی کنید زیورآلاتی را انتخاب کنید که همه از یک جنس و رنگ و مدل باشند. دوما اگر پیراهن ساده‌ای دارید سراغ زیورآلات بیشتر و اگر پیراهن شلوغی دارید سراغ اکسسوری‌های کمتری بروید.

 

دکمه بازگشت به بالا