ترندهای کسب و کارعلمی و پزشکی

روشهای شگفت انگیز برای درمان درد عصب دندان

روش های درمان درد عصبی در خانه

درمان ریشه دندان (پر کردن دندان) یک درمان دندانپزشکی است که برای حذف عفونت از مرکز دندان طراحی شده است. کانال ریشه دندان های شما را نجات می دهد و شما مجبور نیستید آنها را بیرون بیاورید.

چه زمانی باید ناامیدی رخ دهد؟

عفونت قسمت مرکزی دندان که پالپ نام دارد در اثر نفوذ باکتری ایجاد می شود. نفوذ باکتری به لثه می تواند به دلایل زیر رخ دهد.

پوسیدگی دندان

در هنگام ترخیص

آسیب به دندان در اثر ضربه

آیا در دوران بارداری می توان دندان را درآورد؟

به طور کلی خطر آسیب عصبی در دوران بارداری وجود ندارد، اما شرایط هر فرد متفاوت است و ابتدا باید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. توصیه می شود در صورت امکان برداشتن عصب به سه ماهه دوم موکول شود. در سه ماهه اول، خطر برای جنین زیاد است و در سه ماهه سوم، نشستن روی صندلی دندانپزشکی ممکن است دشوار باشد.

در مورد استفاده از مسکن ها، اگرچه به مادران باردار توصیه می شود تا حد امکان مصرف داروها را محدود کنند، اما باید بدانید که دندان درد در دوران بارداری فشار زیادی به مادر و جنین در حال رشد وارد می کند و کنترل آن مهم است. . همچنین پیشگیری از عفونت بسیار مهم است، بنابراین در دوران بارداری آنتی بیوتیک های مناسب برای از بین بردن خطر سرایت عفونت به جنین تجویز می شود.

طبق گفته انجمن دندانپزشکی آمریکا، تزریق ماده بی حسی برای اعمال دندان در دوران بارداری هیچ خطر یا آسیبی برای جنین ندارد. در دوران بارداری می توان از داروهای بیهوشی حاوی آدرنالین استفاده کرد.

چرا برای دندان درد باید به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر علائمی مانند دندان های حساس یا دندان درد بیش از چند روز ادامه داشت یا دوباره عود کرد، باید به دندانپزشک مراجعه کنید. اما تا زمان ملاقات، می توانید به طور موقت با درمان های خانگی درد دندان خود را تسکین دهید.

درمان های خانگی برای نورالژی دندان چیست؟

تا زمانی که نتوانید به دندانپزشک مراجعه کنید، روش های عصب کشی خانگی زیر را امتحان کنید:

دهان را با آب نمک شستشو دهید

محلول های نمکی اولین درمان توصیه شده برای زخم های دهان است. آب نمک یک ضد عفونی کننده طبیعی است و به حذف ذرات غذا و سایر ذرات غذای باقی مانده در دهان کمک می کند و در عین حال التهاب را نیز کاهش می دهد. برای تهیه محلول آب نمک، نصف قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب گرم حل کرده و از آن به عنوان دستمال شستشو استفاده کنید.

محلول پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن می تواند درد و التهاب را کاهش دهد. مسواک زدن دهان می تواند باکتری ها را از بین ببرد، تجمع پلاک روی دندان ها را کاهش دهد و پوسیدگی دندان را درمان کند. فقط قبل از استفاده حتما آن را برش دهید. برای تهیه پراکسید هیدروژن در خانه، پراکسید هیدروژن 3 درصد را با مقدار مساوی آب مخلوط کرده و به عنوان دهانشویه استفاده کنید. منتظر جواب نباش

التیام‌بخش

برای تسکین انواع درد از جمله دندان درد می توانید از کمپرس سرد روی ناحیه آسیب دیده استفاده کنید. این امر باعث انقباض عروق خونی و کاهش شدت درد می شود. سرما همچنین التهاب و تورم را کاهش می دهد. برای خنک شدن، تکه های یخ را در حوله یا حوله بپیچید و بگذارید بیست دقیقه روی ناحیه دردناک بماند. این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

سیر

سیر هزاران سال است که برای درمان مشکلات مختلف پزشکی استفاده می شود. سیر نه تنها باکتری های عامل پوسیدگی دندان را از بین می برد، بلکه خاصیت ضد درد نیز دارد. برای از بین بردن دندان درد، یک حبه سیر را چرخ کرده و روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. می توانید کمی نمک اضافه کنید یا یک حبه سیر خام را به آرامی بجوید.

پایین نعناع

چای کیسه ای نعناع را می توان برای کاهش و بی حس کردن درد لثه استفاده کرد. برای این کار، برگ های نعناع یا چای کیسه ای نعناع را خنک کرده و روی لثه ها بمالید.

میخک ها

میخک یکی از درمان های سنتی برای دندان درد است. روغن میخک خاصیت ضد باکتریایی دارد و التهاب را کاهش می دهد. ادویه این دارو حاوی اوژنول است که خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد.

برای استفاده از این روش درمان دندان درد، مقدار کمی روغن میخک را روی پنبه یا گوش گیر بمالید و روی ناحیه آسیب دیده بمالید. می توانید روغن میخک را با چند قطره روغن زیتون یا آب رقیق کنید. این کار را چند بار در روز تکرار کنید. همچنین می توانید روغن میخک را در یک لیوان آب بریزید و از آن برای شستشوی دهان خود استفاده کنید.

آویشن

آویشن یک گیاه دارویی با خواص آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی قوی است که به کاهش پوسیدگی دندان کمک می کند.

برای استفاده، چند قطره روغن آویشن را به چند قطره آب اضافه کنید، یک تکه پنبه را در آب فرو کنید و سپس آن را در جایی که می خواهید قرار دهید. همچنین می توانید یک قطره روغن آویشن را در یک لیوان آب بریزید و از آن استفاده کنید. مثل دهانشویه

روغن درخت چای

روغن درخت چای همچنین یک عامل ضد باکتری قوی است که باکتری های دهان را از بین می برد. اما این درمان خانگی آنقدر قوی است که نیازی به استفاده از آن روی دندان های واقعی ندارید. ابتدا روغن درخت چای را با روغن نارگیل یا روغن ضد باکتری دیگر مخلوط کرده و روی سینه دردناک بمالید تا باکتری های ناحیه از بین برود. روغن درخت چای را نباید قورت دهید، حتماً در اسرع وقت باقیمانده آن را از دهان خود خارج کنید.

زنجبیل

دو سانتی متر ریشه زنجبیل را بشویید و ببرید و با دندانی که درد می کند به آرامی آسیاب کنید. اجازه دهید آب زنجیره بیرون بیاید و با دندان ها تماس پیدا کند. این کار را برای یک یا دو ساعت ادامه دهید تا درد و تورم کاهش یابد.

یک پیاز

یک تکه پیاز را برش دهید و بین دندان هایتان بگذارید و به آرامی بجوید. خواص ضد میکروبی آن به سرعت آشکار می شود. علاوه بر این، تورم اطراف دندان کاهش می یابد.

عصاره وانیل

عصاره وانیل واقعی حاوی الکل است و به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل می کند و بافت اطراف دندان شما را بی حس می کند. عصاره وانیل را روی یک تکه پنبه بریزید و برای تسکین موقت درد آن را روی محل درد قرار دهید.

زردچوبه

زردچوبه به دلیل خواص درمانی خود شناخته شده است و اثر ضد التهابی دارد. با پودر زردچوبه و آب خمیر درست کنید و روی دندان هایتان بمالید. می توانید آن را با مقداری عسل مخلوط کنید.

یک لیمو

لیمو سرشار از ویتامین C است که برای دندان ها مفید است. یک تکه لیمو را بین دندان های خود قرار دهید و بمکید.

بیواکس یا بره موم

موم زنبور عسل می تواند به تسکین دندان درد کمک کند. اگر از کپسول های موم استفاده می کنید کپسول را باز کنید و محتویات آن را در یک لیوان آب گرم بریزید و به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

برگ گواوا

برگ های گواوا خاصیت ضد میکروبی دارند و درد و تورم را کاهش می دهند. برگ های خام گواوا را بشویید و مستقیماً روی دندان دردناک بجوید یا از آنها به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا می تواند در تسکین درد و التهاب اطراف دندان موثر باشد. همچنین به خراشیدن یا بریدن لاستیک کمک می کند. می توانید ژل آلوئه ورا خالص را مستقیماً روی دندان های خود بمالید.

یک شاخه پونه کوهی و مرزنجوش

روغن پونه کوهی یک داروی قوی است که باکتری ها را از بین می برد و به جلوگیری از عفونت کمک می کند. مطالعه‌ای در سال 1996 روی موش‌ها نشان داد که این گیاه حاوی ترکیب ضددردی به نام کارواکرول است. روغن پونه کوهی (نام علمی Origanum vulgare که در زبان انگلیسی به آن oregano نیز گفته می شود) بسیار قوی است و همیشه باید قبل از استفاده خوب مخلوط شود. یک قطره روغن پونه کوهی را به یک قاشق چایخوری روغن حامل (روغن نارگیل یا زیتون) اضافه کنید و روی دندان ها یا لثه ها بمالید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید

مرچ capsaicin

کپسایسین یک ترکیب فعال در فلفل است که تصور می شود التهاب و درد را کاهش می دهد. گاهی اوقات این ماده بر روی رشته های عصبی اثر بیهوشی دارد. از سوی دیگر، باید توجه داشته باشید که کپسایسین نیز می‌تواند تحریک‌کننده باشد، بنابراین حتماً ابتدا مقدار بسیار کمی از آن را امتحان کنید تا ببینید بدن شما چگونه به آن واکنش نشان می‌دهد. اگر مشکلی ندارید می توانید چند قطره عصاره کپسایسین یا روغن آن را در یک لیوان آب بریزید و سپس با یک تکه پنبه آغشته به این محلول دندان و لثه را درمان کنید یا از این محلول به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

روغن اسطخدوس

اسانس اسطوخودوس یک عامل شفابخش قوی است که در کاهش درد، کاهش تعداد باکتری ها و کاهش التهاب موثر است. یک مطالعه حیوانی در سال 2015 خواص ضد التهابی و تسکین دهنده روغن اسطوخودوس را تایید کرد، اما تحقیقات بیشتری برای روشن شدن قدرت درمانی اسطوخودوس مورد نیاز است.

یک قطره روغن اسطوخودوس را در یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن دیگری مخلوط کنید. سپس با انگشت یا پنبه آن را به محل مورد نظر بمالید. این کار را چند بار در روز تکرار کنید. همچنین می توانید دو قطره از این روغن را در یک لیوان آب گرم بریزید و سه بار در روز از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

نکته مهم: اگر روش های بالا را امتحان کردید ولی همچنان نتیجه نگرفتید حتما به بهترین دندانپزشک شیراز مراجعه کنید و مشکلات دندانی خود را حتما با او در میان بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا