حوادث

کاهش نسبی ترافیک در تهران و چند کلانشهر/ برخورد با تخلفات ساکن برای ارتقاء نظم ترافیکی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراز از کاهش نسبی حجم ترافیک در کلان شهرها به ویژه تهران خبر داد.

به گزارش شیمیشی، سردار سید تیمور حسینی بر کاهش بی نظمی های ترافیکی در معابر شهری و به ویژه کلانشهرها تاکید کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد بخشی از ترافیک سنگینی که در معابر شهری رخ می دهد نه تنها به دلیل تردد زیاد خودروها، بلکه به دلیل بی نظمی های ترافیکی است. به عبارت دیگر اگرچه تعداد خودروها از ظرفیت جاده ها فراتر رفته اما بر حجم ترددها افزوده است اما در همین شرایط بی نظمی در تردد و اجرای برخی تخلفات از سوی شهروندان باعث ترافیک سنگین شده است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در شهرهایی مانند تهران بیشتر به چشم می خورد، گفت: در این راستا حدود یک هفته است که پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و چند شهر دیگر برای برخورد با تخلفات مسکونی از جمله پارک دوبل برنامه ریزی کرده است. پارک اریب پارک در تقاطع ها، پارک در ایستگاه های اتوبوس و … در مکان های غیر مجاز منجر به کاهش حجم تردد در جاده ها شده است.

حسینی ادامه داد: این بدان معنا نیست که مشکل ترافیک حل شده است، بلکه با اجرای این طرح، اگر فردی مثلاً 30 دقیقه در ترافیک معطل می شد، اکنون حدود 15 دقیقه معطل می شود. آماری که میانگین طول سفر در جاده های شهری را نشان می دهد نیز تایید می شود.

رئیس پلیس راهور فراسی با بیان اینکه بین تنظیم ترافیک و بهبود ترافیک ارتباط مستقیمی وجود دارد، گفت: باید تا جایی که می توانیم تنظیم ترافیک را مدیریت کنیم تا شاهد وضعیت بهتری در تهران و سایر کلانشهرها باشیم. البته با ترافیک بیشتر از ترافیک سنگین شروع می شود. تصور کنید مردم مدت زیادی در ترافیک معطل می شوند و بعد متوجه می شوند که دوبار توقف خودرو باعث این تاخیر شده است، این موضوع مردم را بسیار ناراحت می کند و ما در پلیس راهنمایی و رانندگی با این موارد برخورد می کنیم.

وی گفت: بررسی ها نشان می دهد اگر بتوانیم ترافیک را ساماندهی کنیم حداقل 30 درصد گره های ترافیکی شهری مانند تهران باز می شود.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با علاقه زیاد به کشف تازه‌ها هستم. همیشه در جستجوی اخبار تازه، دیدنی و منحصر به فرد هستم تا خوانندگان را به جریان اتفاقات بکشانم.
دکمه بازگشت به بالا