ترندهای کسب و کارعمومی

نه ترفندی که ویپرهای مبتدی می توانند امتحان کنند

روزمرگی معضلی است که خیلی‌ها به آن دچارند و برای رهایی از آن به دنبال سرگرمی در خانه می‌گردند. احتمالا از تکرارهای هر روزه، خسته و کلافه‌اید و شاید با خود فکر می‌کنید که چه راهی برای مدیریت این شرایط وجود دارد؟واقعیت این است که همان روزهای کاری تکراری در بیرون هم در صورتی که با یک تفریح هیجان‌انگیز آخر هفته همراه نباشند، می‌توانند کاملا کسالت‌آور باشند، تا چه رسد به اینکه مجبور باشیم ساعت‌های طولانی را در منزل سپری کنیم!

نه ترفندی که ویپرهای مبتدی می توانند امتحان کنند - گوگرد

این شرایط برای همه یکسان است، اما آیا دقت کرده‌اید که در همین روزها هم کسانی هستند که به طرز محسوسی سرحال‌تر و شادتر از بقیه هستند؟ فکر می‌کنید این افراد چه تفاوتی با بقیه دارند؟ احتمالا آن‌ها روزهای خود را به نحو متفاوتی می‌گذرانند و سرگرمی در خانه را به شیوه‌های متفاوتی دنبال می‌کنند. خرید و قیمت پاد ووپو آرگاس پی وان VOOPOO ARGUS P1 از فروشگاه تهران اسموک بخواهید .

تحقیقات نشان داده‌اند که تجربه‌ چیزهای جدید، می‌تواند شما را خوشحال‌تر کند. کسانی که خود را با تجربه‌های جدید و جالب به چالش می‌کشند، عموما در زندگی، سالم‌تر و راضی‌تر هستند. بنابراین با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا ببینیم رمز این حال خوب چیست و با چه کارهایی می‌توانیم در دل این روزمرگی‌ها و خستگی‌های در خانه ماندن، حال خود و اطرافیان‌مان را بهتر کنیم؟

۱. برای سرگرمی در خانه یک دستورالعمل جدید را برای آشپزی انتخاب کنید

برای مثال اگر همیشه برای درست کردن خورشت قورمه سبزی، شیوه‌‌ی یکسانی دارید، این بار روش خود را عوض کنید. کافیست سری به سایت‌های مختلف آشپزی بزنید و ببینید که چه شیوه‌های دیگری برای درست کردن این خورشت خوشمزه وجود دارد.

درباره‌ی انواع دسرها، شیرینی‌ها و کیک‌هایی که همیشه درست می‌کنید فکر کنید و ببینید که چطور می‌توانید مزه‌های جدید و متفاوت خلق کنید.البته بهتر است از محصولات فصل و امکانات در دسترس خود استفاده کنید تا این تجربه، علاوه بر هیجان‌انگیز بودن، مقرون‌به‌صرفه هم باشد.

۲. یک باغ کوچک خانگی ایجاد کنید

درست است که محیط‌های آپارتمانی، فضای محدودی برای این کار دارند، اما یک تراس یا بالکن کوچک هم می‌تواند در این زمینه قابل استفاده باشد. تمام چیزی که لازم دارید چند باکس گل، مقداری خاک مناسب و تعدادی بذر مختلف از انواع سبزیجات و گل‌ها و گیاهانی است که به آن‌ها علاقه دارید. حتی می‌توانید سبزی خوردن خود را از همین باغچه کوچک تهیه کنید و با دیدن گوجه‌ گیلاسی‌هایی که به بار می‌نشینند، کلی ذوق کنید و از محصولات خانگی خود استفاده کنید. حتما این کار را انجام دهید تا ببینید که حال و هوای شما چقدر عوض می‌شود.

۳. برای سرگرمی در خانه با هم کتاب بخوانید

متأسفانه سبک زندگی پرمشغله‌‌ی امروزی، فرصتی برای مطالعه باقی نمی‌گذارد، اما حالا که در خانه‌اید، چرا از این فرصت برای یک تعامل خانوادگی خوب استفاده نکنید؟ مثلا یک کتاب جالب انتخاب کنید و برای اعضای خانواده بخوانید و یا می‌توانید با هم به یک کتاب صوتی گوش دهید و درباره‌ مضامین کتاب گفت‌و‌گو کنید.

۴. بازی‌های خانوادگی انجام دهید

بازی‌های فکری و رومیزی زیادی وجود دارند که هم هیجان‌انگیزند و هم می‌توانند تمام اعضای خانواده را دور هم جمع کرده و یک فضای شاد ایجاد کنند؛ مثل انواع بازی‌های کارتی، دو مینو و… حتی بازی‌های جمعی مجازی هم گزینه‌ بسیار مناسبی هستند.

در فضای مجازی می‌توانید با هم فوتبال بازی کنید، اعماق جنگل‌های ناشناخته را کشف کنید، به یک مأموریت نجات بروید و خیلی داستان‌های هیجان‌انگیز دیگر.فراموش نکنید خانواده‌ای که با هم بازی می‌کنند، در کنار هم می‌مانند.

۵. یک پازل را کنار هم بگذارید

معماها یک راه عالی برای ارتباط اعضای خانواده با هم و تمرین کار گروهی هستند.یک پازل بزرگ و نسبتا پیچیده خریداری کنید و آن را روی یکی از میزهای منزل قرار داده و با هم برای چیدن آن مشارکت کنید. حتی می‌توانید در نهایت، پازلی را که حاصل یک هم‌فکری و کار گروهی خانوادگی است، قاب کرده و روی دیوار نصب کنید.

۶. برای سرگرمی در خانه فیلم‌های خانوادگی تماشا کنید

در روزهایی که امکان رفت‌و‌آمد و معاشرت بسیار محدود است، این هم یک کار خاطره‌انگیز و دوست‌داشتنی است. بعد از شام دور هم جمع شوید و فیلم‌های خانوادگی را با هم تماشا کنید؛ مثلا فیلم تولد بچه‌ها، سالگرد ازدواج، مراسم فارغ‌التحصیلی یا هر چیزی که بتواند خاطرات خوب گذشته را برای شما زنده کند. این کار روحیه‌ شما را خیلی بهتر می‌کند. حتما امتحان کنید.

۷. زیورآلات دست‌ساز بسازید

سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید در‌ این‌ باره از آن‌ها ایده بگیرید. فکر کنید و ببینید که چه چیزی برای شما یا عزیزانتان جذاب‌تر است؛ مثلا ممکن است دوست داشته باشید دستبند یا گردن‌بند درست کنید یا وسایل تزیینی آشپزخانه مثل انواع مگنت‌ها یا قاب‌های جذاب عکس برای اتاق‌ خواب یا حلقه‌های تزیینی گل برای درب منزل.

ایده‌های فراوانی وجود دارند که اگر خلاقیت خود را در کنار آن‌ها قرار دهید، احتمالا از حاصل کار شگفت‌زده خواهید شد. حتی می‌توانید یک مارک یا امضای شخصی پای کارهای خود بزنید و دست‌سازهای خود را به دوستان و عزیزانتان هدیه دهید.

۸. یک روسری یا شال ببافید

در این زمینه هم کلیشه‌ها را کنار بگذارید و سری به اینترنت بزنید. مدل‌های بافت جدید را ببینید و ایده بگیرید. حتی می‌توانید آن را به فرزندان خود هم بیاموزید و از حاصل کار لذت ببرید.

۹. خانه را پاکسازی کنید

شاید خیلی وقت است که تصمیم گرفته‌اید سر و سامانی به کمد لباس‌ها بدهید. شاید انباری خانه نیاز به یک بازبینی اساسی داشته باشد. شاید دیگر باید از خیر بعضی وسایل قدیمی و کهنه که فقط جا اشغال کرده‌اند، بگذرید. پس معطل چه هستید؟! همین الان دست به کار شوید. کارها را یکی یکی پیش ببرید و مطمئن باشید که این روند ساده‌سازی روحیه شما را خیلی بهتر خواهد کرد.

۱۰. برای دوستان، تبریک ویدئویی ارسال کنید

لازم نیست حتما مناسبت خاصی مثل تولد در بین باشد. این روزها باید از هر بهانه‌ای برای تقویت روحیه استفاده کرد. پس دوربین تلفن خود را روشن کنید و از چیزی که می‌دانید برای دوست شما خوشایند است، فیلمبرداری کرده و همراه با صدای گرم و دوستانه‌ خود برای او ارسال کنید. حتی می‌توانید این فیلم را در گروه دوستان یا فامیل خود به اشتراک بگذارید تا لحظه‌های خوبمان را با هم شریک شویم.

۱۱. برای سرگرمی در خانه به پادکست گوش دهید

یکی از صدها فایده‌ فضای مجازی، گوش کردن به پادکست‌های سرگرم‌کننده و آموزنده است. شما می‌توانید هنگام انجام کارهای روزمره مثل آشپزی یا نظافت منزل، به پادکستی با موضوع دلخواه خود گوش کنید. به این ترتیب با یک تیر دو نشان زده‌اید و از ظرفیت زمان بهترین استفاده را برده‌اید.

۱۲. یک نامه بنویسید

برای دوستان خود نامه بنویسید. این یک رسم قدیمی و خاطره‌انگیز است. رسمی که می‌توانید در این روزهای کرونایی دوباره آن را زنده کنید. تصور کنید که دوست شما از دریافت یک نامه‌ غیرمنتظره از طرف شما چقدر هیجان‌زده و خوشحال خواهد شد.

۱۳. برای خود بنویسید

موضوع این دلنوشته هر چیزی می‌تواند باشد؛ از اتفاقات و کارهای روزمره گرفته تا برنامه‌ها و اهدافی که می‌خواهید پیگیری کنید. برای آرام‌سازی ذهن و روح خود می‌توانید یک دفتر سپاسگزاری تهیه کرده و هر روز بابت نعمت‌های فراوانی که شما را احاطه کرده است، چند خط بنویسید و از خدا تشکر کنید.

۱۴. برای سرگرمی در خانه یک پیک‌نیک داخلی ترتیب دهید

جای صرف شام یا ناهار را عوض کنید؛ مثلا اگر حیاط دارید، امشب شام را در فضای حیاط بخورید یا می‌توانید موقع صرف شام، یک موسیقی سنتی خاطره‌انگیز پخش کنید. هر کسی بسته به امکانات و فضای منزل خود می‌تواند خلاقیت‌های جالبی در این مورد داشته باشد. خودتان فکر کنید و ببینید که چطور می‌توانید یک پذیرایی شام متفاوت و هیجان‌انگیز داشته باشید.

۱۵. از خود مراقبت کنید

به خودتان برسید؛ مثلا یک رنگ موی جدید را امتحان کنید. از رایحه درمانی لذت ببرید. از ماسک‌های آبرسان و پاک‌کننده برای پوست صورتتان استفاده کنید. به موسیقی محبوب خود گوش دهید. فیلم‌های دلخواه‌اتان را ببینید. خلاصه برای خود یک فضای مراقبتی بسازید و از بودن در آن لذت ببرید.

 

دکمه بازگشت به بالا