استان ها

ساماندهی معتادان متجاهر در مراکز یاور شهر

آنا گزارش می دهد؛

ساماندهی معتادان در مراکز امداد شهری

مراکز شهر یاور دارای 9 برنامه شامل سم زدایی، هویت، سلامت جسمی، انگیزش، حرفه آموزی، برخورد با خانواده معتادان، آموزش حرفه ای تخصصی برای ورود به بازار کار، اجتماعی شدن و حفاظت است. ، برای بازگشت ایمن تر به جامعه با هم زندگی کنید.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ساماندهی معتادان متجاهر فعالیتی است که از زمانی که شهرداری تهران مسئولیت آن را بر عهده گرفت، 9 مرکز مددکاری در سطح شهر به همین منظور ایجاد کرده است. ارائه خدمات مستمر و شبانه روزی به کسانی که به دنبال خدمات هستند.

مراکز شهر یاور دارای 9 برنامه شامل سم زدایی، هویت، سلامت جسمی، انگیزش، حرفه آموزی، برخورد با خانواده معتادان، آموزش حرفه ای تخصصی برای ورود به بازار کار، اجتماعی شدن و حفاظت است. ، برای بازگشت ایمن تر به جامعه با هم زندگی کنید.

به گفته احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و تعاون اجتماعی شهرداری تهران، یکی از عوامل مهم بهبودی این فرد بهبودیافته، خانواده و کار وی است. بنابراین نهادهای حمایتی باید برای حمایت از خانواده این افراد گام های جدی بردارند. به عنوان مثال در این زمینه موسسات خیریه و مردم می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ سازی شود تا کارخانجات و کارخانه هایی که نیاز به نیروی انسانی دارند بتوانند از افرادی که مواد مخدر را ترک کرده و به جامعه بازگشته اند استفاده کنند و ادامه داد: با بازگشت به جامعه، شروع به کار در کارخانه ساخت یک. البته باید گفت یکی از اقدامات سازمان شهرداری تهران در خصوص اشتغال معتادان متجاهر، فراهم آوردن بستر شغلی در یاورشهر 9 است.

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار آنا از یاورشهر 9، تعدادی از بازماندگان پس از گذراندن 9 مرحله و دریافت حقوق ماهانه هم اکنون در این مجموعه زیر نظر روانپزشک و درمانگر مشغول به کار هستند.

به گفته احمدی صدر، برخی از مردم چندین بار برای معالجه به مراکز یاورشهر مراجعه کرده اند اما دوباره به مصرف مواد مخدر و مواد مخدر بازگشته اند. بنابراین طبق قانون باید اصل 42 اجرا شود که دست ما نیست اما در برخی مناطق اردوگاه کار اجباری ایجاد شود.

البته اقدامات شهرداری تهران در این زمینه تنها به ساخت یاورشهران محدود نمی شود و با ساخت مرکز اجتماعی از ابتدای دوره مدیریت، هماهنگی و همسویی بین نهادهای مختلفی که در حوزه اجتماعی وظایفی داشتند، صورت گرفت. بلایا، برای جلوگیری از موازی کاری و تسریع در تصمیم گیری برای اقدام کاهش می یابد.

متهر محمدخانی در این خصوص با اشاره به حضور مسئولان عالی رتبه نهادهای مختلف در جلسات مرکز اجتماعی می گوید: با تصمیم رئیس جمهور و انتخاب شهردار تهران به عنوان دستیار ویژه، نظارت مرکز ، نظارت و مدیریت آسیب های اجتماعی برای نظارت بر تصویب جلسات، طراحی و برنامه ریزی جلسات ایجاد شد و هم اکنون جلسات اردو به صورت مستمر ادامه دارد.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مشکل عملیاتی خاصی در بحث ساماندهی نظافت خیابان ها در سطح شهر وجود ندارد، گفت: اکنون با تلاش مجموعه مدیریت شهری و سایر نهادها ظرفیت خیابان ها افزایش می یابد. مواد مخدر، بیش از چند هزار ظرفیت خالی در نقطه 16 مراکز پایتخت آماده است.

بر اساس این گزارش، یکی از مهم ترین دغدغه های معتادان ترک اعتیاد، شرایط اجتماعی پذیرش مجدد آنهاست.

سخنگوی شهرداری تهران در این خصوص با تاکید بر اینکه طی یک تا دو هفته آینده فاز دوم مرکز “یاور شهر 9” با بیش از 2500 تخت جدید به بهره برداری می رسد، گفت: ما. آنها با ایجاد مراکز اشتغال سعی در استفاده از مراکز اشتغال دارند که تجارت و حمایت خانواده های این افراد شانس موفقیت و بهبودی آنها را افزایش می دهد.

دکمه بازگشت به بالا