عمومی

احکام اعتکاف برای معتکفین تبیین شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، هیئت الاسلام والمسلمین نادر رنکبر شامگاه سه شنبه در نشست هماهنگی مرکز انقلاب چله و عملیات اعتکاف. رجبیه وی در سننداک گفت: بحث در برنامه معنوی کناره گیری تولید محتوا لازم است، زیرا انگیزه حضور در اعتکاف، انگیزه الهی است.

وی همچنین گفت: هدف اعتکاف رسیدن به توسعه و رشد است، بنابراین علاوه بر بحث محتوایی، حضور روحانیون خلاق و خوش ذوق و آگاه به دانش روز برای برنامه اعتکاف ضروری است، زیرا احکام. برای اعتکاف لازم است گوشه نشین ها مراحل انصراف را به درستی شرح دهد گوشه نشین ها خواهد بود.

دانش آموزان مهم ترین جامعه هدف برای عقب نشینی هستند

همچنین در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین سید توفیق رضایی قائم مقام شورای کردستان در حوزه تبلیغ و معارف اعلام کرد: مهمترین جامعه هدف در برنامه اعتکاف طلاب هستند، لذا در این برنامه تربیت معنوی باید با جدیت انجام شود

وی تصریح کرد: حضور جوانان در چنین برنامه ای قطعا مایه خیر و برکت است.

تشکیل گروه مجازی جهت آشنایی زائران با آداب و رسوم اعتکاف

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج نیز بیان کرد: باید فلسفه عقب نشینی روشن شود و برای این امر گروهی در فضای مجازی برای گوشه نشین ها ترکیب بندی.

حاجت الاسلام هادی محمد خواه وی گفت: این گروه از سنت ها و آداب و رسوم برنامه معنوی اعتکاف قبل از شروع اعتکاف را برگزار می کنند. گوشه نشین ها در فضای مجازی توضیح می دهد.

وی یادآور شد: وجود لایه های مختلف گوشه نشین ها در کنار هم در ارتباطات اجتماعی بسیار موثر است.

نمایندگان دستگاه های فرهنگی نیز در ادامه سخنان خود هنگام اعلام نظر، آمادگی مدیریت را برای اجرای هر چه بهتر این برنامه معنوی اعلام کردند.

دکمه بازگشت به بالا