علمی و پزشکی

درمان کووید با روش‌های ایمنی‌ درمانی سرطان

شیمیشی/ خراسان رضوی استاد آزمایشگاه آمریکایی جکسون از روش‌های درمان سلولی کاردی برای از بین بردن مؤثر ویروس SARS-CoV-2 قبل و بعد از عفونت در شرایط آزمایشگاهی استفاده می‌کند.

بر اساس Eurocalert، میلیون‌ها نفر بر اثر عفونت کووید-19 جان خود را از دست داده‌اند و میلیون‌ها نفر دیگر با بیماری مزمن و طولانی‌مدت کووید مواجه هستند که منجر به کشف ابزارهای عملی، در دسترس و قدرتمند پیشگیری از SARS-CoV شد. -2 و درمان‌های کووید. 19 – نیازها.

در موسسه تحقیقات پزشکی غیرانتفاعی، آزمایشگاه جکسون برای پزشکی ژنومیک، دکتر. دریا اونوتماز و گروه تحقیقاتی او روشی را توسعه دادند که معمولاً به عنوان درمان سرطان برای از بین بردن ویروس SARS-CoV-2 استفاده می شود.

نتایج این مطالعه چندین استراتژی پیشگیرانه کلیدی را برای کشف درمان و پیشگیری از کووید-19 پیشنهاد می کند.

اولین روش ایمونوتراپی بر روی پروتئین اسپایک در SARS-CoV-2 و گیرنده سلول میزبان، آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 (ACE2) متمرکز است. پروتئین اسپایک مولکولی روی سطح ویروس مسئول سلول های میزبان سالم است. این پروتئین از طریق گیرنده آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 وارد سلول می شود و به RNAi ویروسی اجازه کنترل می دهد.

در مطالعه Onotmaz، سلول‌های T با سلول‌های ضد اسپایک و سلول‌های آنزیم 2 مبدل آنژیوتانسین برای هدف قرار دادن پروتئین اسپایک یا گیرنده آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 با ویژگی و کارایی بالا در انواع سلول‌های آلوده مهندسی شدند.

روش دوم ایمونوتراپی یک روش آنتی بادی برای جلوگیری از عفونت کووید-19 ارائه می دهد. سلول های T با یک آنتی بادی دو اختصاصی برای آنزیم مبدل آنژیوتانسین-2 مهندسی شدند تا سلول های T خود بیمار را برای حمله به سلول های آلوده حامل پروتئین اسپایک SARS-CoV-2 فعال کنند. روی صورت خود نشان داده نشود. درمان با آنزیم مبدل آنژیوتانسین ۲ با اثر دوگانه، سلول‌های T سالم را در یک فرد فعال می‌کند تا سلول‌های مثبت سنبله را پس از عفونت هدف قرار دهد، به جای اینکه سلول‌های اصلاح‌شده خارج از بدن سلول‌های آلوده را بکشند.

برخلاف اکثر داروهای موجود، سلول‌های اصلاح‌شده با ACE-2 از گیرنده ACE-2 برای سرکوب عبارات مختلف پروتئین اسپایک در همه انواع SARS-CoV-2، از جمله دلتا، اومیکرون و غیره استفاده می‌کنند. 2 می تواند از بین بردن آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین 2 موثرتر باشد و همچنین می تواند به عنوان یک طعمه برای جلوگیری از ورود ویروس به سلول ها و ارائه یک استراتژی پیشگیرانه عمل کند.

هر دو روش پیشنهادی سلول درمانی کاردی و درمان با آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین 2 با عامل دوگانه، استراتژی های بالقوه امیدوارکننده ای را برای درمان و پیشگیری از کووید-19 در آینده ارائه می دهند.

نتایج این مطالعه در مجله Clinical & Translational Immunology منتشر شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا