عمومی

گزارشی از کنگره بین‌المللی حضرت علی‌ ابن محمد باقر(ع)/ چرا کاشان شهر «مکرم» شد؟

افتتاحیه اولین کنگره بین المللی حضرت علی بنی محمد باقر (ع) با حضور رئیس قوه قضائیه و جمعی از مسئولان لشکری ​​و کشوری برگزار شد.

به گزارش شیمیشی، افتتاحیه نخستین کنگره بین المللی حضرت علی بنی امام محمد باقر (ع) صبح امروز چهارشنبه (20 دانمارک) در مشهد ارداله کاشان و در حرم مطهر حضرت برگزار می شود. جمعی از مسئولان لشکری ​​و کشوری، طلاب و روحانیون و بزرگان اهل بیت مورد استقبال آنان قرار گرفتند.

آیت الله نوریحمدانی: من می خواهم در کنگره شرکت کنم

در ابتدای این مراسم امام جمعه کاشان پیام حضرت آیت الله نوری همدانی را به مناسبت برگزاری این کنگره قرائت کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: منطقه کاشان در طول تاریخ دارای ویژگی های خاصی بوده و محل تردد اهل بیت علیهم السلام بوده است. همچنین به واسطه حضور علمای بزرگ، مردم این منطقه با اولیای ناسالم «صلوات الله علیهم» بیشتر آشنا شده اند. از اولاد ائمه بزرگوار، حضرت علی بنی محمد باقر (علیه السلام) که در منابع تاریخی ما و برخی از بزرگان از جمله شیخ مفید و صاحب ریاض، مرحوم طبرسی، قاضی نورالله شوستری ذکر شده است; از صاحب الجنات و مرحوم شیخ عباس قمی با عظمت یاد شده است. بر این اساس احترام به این بزرگوار بسیار ضروری است، مسئولین باید در معرفی این بزرگوار تلاش کنند و مکان مقدس را به یک مرکز فرهنگی در منطقه تبدیل کنند. برپایی یا گسترش سمینار نیز در کنار آن آقا لازم و ضروری است.

شرح اقدامات دبیر اولین کنگره حضرت علی بنی محمد باقر (ع).

براساس گزارش خبرگزاری تاسنیم ، در بخش دیگری از این مراسم ، دکتر Mihemed Husên Rajabî Dewanî ؛ دبیر علمی کنگره بین المللی حضرت علی بن باقر (ع) به تشریح اقدامات دبیرخانه اولین کنگره پرداخت. نشست های دانشگاه ها و مراکز علمی داخلی و خارجی، برگزاری نشست های معارفی کارشناسان معماری و هنرهای اسلامی در شهر پربرکت، با محوریت معماری امامزاده علی بنی محمد باقر (ع) در حوزه ایران شناسی، برگزاری همایش تخصصی. کنگره علمی دانشگاه امام کاظم(ع) عراق و برگزاری فعالیت تألیف کتاب جامع حضرت علی بنی محمد باقر(ع) و گردآوری، مرمت و بازنشر آثار علمی مربوط به آن پیامبر از سوی محققین اعلام شد. . و علاقه مندان به این حوزه یکی از مهمترین فعالیت های دبیرخانه کنگره می باشد.

در ادامه این مراسم احمد بابایی; شعر آیینی کشور ما در این زمینه شعر می خواند.

گزارشی از کنگره بین المللی حضرت علی بنی محمد باقر (ع) / چرا کاشان شهر شد

باید حضرت علی ابن محمد باقر (ع) را به جهانیان معرفی کنیم

حاجات الاسلام وال-موسلین ، سید زاهیر الحسان نقوی ؛ مبلغ پاکستانی که در کالیفرنیا به سر می برد در این مراسم با اشاره به مقام و منزلت حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) و گمنامی حضرت علی بن باقر (ع) در سراسر جهان گفت: متأسفانه افراد زیادی هستند. مسافران و گردشگران از وجود این امامزاده اطلاعی ندارند.» آنها از کاشان اطلاعی ندارند و فقط برای استفاده از آب و هوای خوب منطقه به کاشان می روند، بنابراین این امامزاده زائر زیادی ندارد و این موضوع باید رعایت شود. خطاب. ساختن الف.

نقوی با بیان اینکه بسیاری از شیعیان خارج از ایران از وجود این امامزاد اطلاعی ندارند، گفت: امامت حضرت علی بنی محمد باقر (ع) را باید برای زائری که از خارج از کشور برای زیارت قبر امام رضا (ع) می آیند بشناسند. ). و حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود، باید شناخته شود، لذا از مسئولین و متولیان این بقعه تقاضا داریم به امور این امامزاده توجه داشته باشند تا بتوانیم حضور مقدس را معرفی کنیم. حضرت علی بن باقر علیه السلام در عالم.

مبلغ پاکستانی مقیم کالیفرنیا در بخشی دیگر از سخنان خود به مراسم روز عاشورا در عراق اشاره کرد و اعلام کرد: 330 سال پیش سید صالح قزوینی در حالی که برای عبادت مشغول به تحصیل بود، به یکباره درس را رها کرد و سوار بر اسب به کربلا رفت; پس از بازگشت از وی این سوال پرسیده شد و سید صالح گفت: صدای «حال من نصیر یانصورانی» را هنگام خواندن متن شنیدم و به کربلا رفتم. براساس این ، عزاداران که هر سال در روز عاشورا در کربلا جمع می شوند ، پس از نماز ظهر به مقبره امام حسین می روند.

وی با بیان اینکه یکی از علما دلیل دویدن به سمت قبر امام حسین (ع) را دویدن امام زمان (عج) به سمت قبر سیدالشهداء دانسته است، گفت: اگر نیمی از اصحاب امامزاده علی بن باقر(ع) هستند. (SA) در کربلا بود ، پس من جرات نکردم که حضرت زایناب (Q) را ملاقات کنم.

حتی مذهب ایستگاه اردهال هم معروف است

این مبلغ پاکستانی مقیم کالیفرنیا در بخشی دیگر از سخنان خود به مراسم قالیشویی اردهال اشاره کرد و گفت: پس از ورودم به کاشان و در حین برگزاری مراسم، فیلمی از مراسم محرم مردم آن منطقه را دیدم که او را متاثر کرد. . من زیاد دارم؛ در این مراسم که با درختان انجام می شود مردم پنهانی و تشریفاتی می گویند اجداد ما آمدند اما دیر آمدند وگرنه این روحانی شهید نمی آمد. متاسفانه بسیاری از مردم حتی فلسفه این مراسم قالیشویی را نمی دانند. به همین دلیل از مدیریت قبرستان تقاضا دارم این امامزاده و این مراسم را به همه مردم معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه امامزاده علی بنی باقر (ع) مختص این منطقه نیست و متعلق به همه شیعیان جهان است، گفت: این امامزاده دریچه رحمت خداوند است و تلاش می کند شخصیت، کرامت و حضور پربرکت خود را در جهان بشناساند. جهان

گزارشی از کنگره بین المللی حضرت علی بنی محمد باقر (ع) / چرا کاشان شهر شد

علی بن محمد باقر علیه السلام برای نجات مردم از «درد شک» به ایران آمد.

حجت الاسلام والمحسنی آژه ای رئیس قوه قضائیه نیز در این کنگره به قدر و منزلت حضرت علی بن امام محمد باقر (ع) اشاره کرد و گفت: امروز سالروز شهادت حضرت علی است. ابن امام محمد باقر (علیه السلام) در مشهد، در مشهد اردهال، کاشان به شهادت رسید، ما آمده ایم تا نشان دهیم تا آخر راه اسلام و ارزش های اسلام خواهیم بود. زندگی ما و آخرین قطره خونمان

رئیس اداره قضایی حضرت علی بن امام محمد باقر (علیه السلام) درباره زندگی و عملکرد مجاهد «سفیر شهید» توضیح داد و گفت: در دوره ای که ظالم زمان به ظلم و آزار و ایجاد آشوب و اغتشاش مشغول بود. فساد و شک و تردید مردم این خطه از ایران اسلامی برای اثبات خدا و امام زمان خود به امام محمد باقر علیه السلام پیام فرستادند که ای فرزند رسول خدا برای نجات و هدایت و سعادت ما سفیری بفرست. در دوره طاغوت و امام محمد باقر (علیه السلام) فرزند خود حضرت علی بنی محمد باقر (ع) را برای این مأموریت مهم فرستاد.

وی ادامه داد: این اقدام حضرت امام محمد باقر (ع) برای این بود که در این منطقه در دوران تاخوت جولان نیاز به فردی با کلام و نور وجودی برای رهبری و رهبری بود. از مردم و اجساد آنها در برابر سوء ظن محافظت کنید. القائات سمی هستند. البته فرستادن فرزند امام به این مأموریت نیز نشان از مردم این منطقه دارد.

رئیس دادگستری با اشاره به فداکاری هایی که قرن ها برای پیروزی حق و اسلام ناب محمدی انجام شده است، گفت: ما به عنوان کارگزاران نظام بر کرسی هایی نشسته ایم که خون های پاکی برای آن ریخته شد. در زمین برای عدالت و شکست دروغ پس وای بر ما اگر بخواهیم به خاطر خودمان یا برای یک جناح سیاسی کارمان را شروع کنیم! وای بر ما اگر در این مسئولیت های خطیری که بر دوش داریم به فکر مردم و ارزش های اسلامی باشیم!

محسنی اژیایی تاکید کرد: امیدواریم هرچه زودتر امامزاده ها، آستان و بقاع ایران اسلامی به مراکز فرهنگی تبدیل شوند و نه تنها به مکان های گردشگری و تفریحی، بلکه زمینه ساز گسترش اسلام ناب محمدی و وحدت شوند. پوست

فیلم زیارت امام خامنه ای از حرم مطهر امامزاده علی بنی محمد باقر (ع)

مسئول برگزاری اولین کنگره بین المللی بزرگداشت امامزاده علی بنی محمد باقر (ع) حمیدرضا مخدمفر نیز به خاطره سفر مقام معظم رهبری به اردهال کاشان اشاره کرد و گفت: یکی از شیرین ترین و ماندگارترین سفرها به اردهال کاشان است. . قبرستان امامزاد، سفر غیررسمی و خانوادگی رهبر محترم انقلاب با اتوبوس در روز یکشنبه 14 شهریور 1395 بود که موجی از خوشحالی و تعجب را در بین مردم ناباور منطقه به راه انداخت. از این افتخار خبر داد و شاهد این صحنه تاریخی بود.

مخدمفر همچنین گفت: امروز مفتخریم بخشی از این سفر تاریخی را با همت ستاد ارتباطات مقام معظم رهبری در مراسم اولین کنگره بین المللی حضرت علی ابن محمد باقر (ع) تقدیم کنیم.

روضه خوانی مهدی رسولی

مهدی رسولی در بخشی دیگر از اولین کنگره حضرت علی بنی محمد باقر علیه السلام به بیان مصائب اهل بیت علیهم السلام و سالروز شهادت این امام حقیر پرداخت.

گزارشی از کنگره بین المللی حضرت علی بنی محمد باقر (ع) / چرا کاشان شهر شد

چرا رهبر معظم انقلاب کاشان را شهر مکرم نامیدند؟

در ادامه مراسم حجه الاسلام سید سید حسینی؛ نماینده ولی فقیه کاشان در مراسم تسلیت سالروز شهادت امامزاده علی بن محمد باقر (ع) گفت: استان اصفهان محل دفن 360 شهید در یک روز و منطقه کاشان است. سه هزار شهید تقدیم سومین قدیس جمهوری اسلامی کرد.

حسینی به ویژگی های شهدا و خانواده های شهدای شهر کاشان اشاره کرد و گفت: رهبر کبیر انقلاب کاشان را شهر مقدس نامیدند و یکی از دلایل این نامگذاری حضور مردم کاشان است. زیرا امام محمد باقر (علیه السلام) با فرستادن فرزند خود به این منطقه، مردم را گرامی داشت.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه امنیت یکی از ارکان حکومت اسلامی است و این یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: دستگاه قضایی کاشان باید به لحاظ عددی تقویت شود. و امیدواریم این موضوع مورد توجه و تقویت رئیس قوه قضائیه قرار گیرد و حمایت های لازم صورت گیرد.

آنلاین کنگره بین المللی حضرت علی بن باقر (ع) گشایش یافت

در آخرین بخش این مراسم با حضور رئیس قوه قضائیه و جمعی از مسئولان حاضر در مراسم، آنلاین اولین کنگره بین المللی حضرت علی بنی محمد باقر (ع) گشایش یافت.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اجایی; رئیس قوه قضائیه مهمان و سخنران ویژه اولین کنگره بین المللی حضرت علی بن باقر (ع) و دکتر رجبی دوانی بود. دبیر کمیته علمی این کنگره بین المللی و برخی دیگر نیز در این برنامه سخنرانی کردند.

اجرای گروه سرود آماران انگله با قرائت پیام آیت الله نوری همدانی سخنرانی دکتر رجبی دوانی; دبیر کمیته علمی کنگره بین المللی حضرت علی بن باقر (ع)، مداحی حاج مهدی رسولی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و افتتاح آنلاین این کنگره بین المللی. برنامه های این مراسم

پس از آنکه مردم کاشان از امام محمد باقر (ع) خواستند نماینده و سفیر منطقه خود را به این منطقه بفرستند، امام محمد باقر (ع) یکی از فرزندان خود را به این منطقه فرستاد.

امامزاده علی بنی محمد باقر (علیه السلام) از مشاهیر علما و دارای ویژگی های شخصیتی بسیار مهمی بود و مکان مقدس ایشان همواره پذیرای زائران بسیاری از مناطق مختلف کشورمان و برخی از کشورهای جهان اسلام است.

یکی از مسائل مهم در مورد این امامزاده بزرگوار نحوه شهادت ایشان است که شباهت زیادی به شهادت جدش امام حسین(ع) دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا