اجتماعی

بهترین و بدترین غذاها هنگام ابتلا به چند بیماری شایع

وقتی بیمار هستید، تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که چیزی بخورید که حال شما را بدتر کند.

به گزارش شیمیشی، به عنوان یک قاعده کلی، بهترین غذاها برای کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها یا کوتاه کردن مدت آنها، همان غذاهایی هستند که برای زندگی طولانی و سالم بهترین هستند.

شبکه خبری CNN علائم رایج برخی از بیماری ها و توصیه های متخصصان در مورد غذاهایی که به این بیماری ها کمک می کند را منتشر کرده است:

وارد

بسیاری از چیزها می توانند باعث اسهال شوند، از جمله بیماری کرون یا کولیت و ویروس های معده، بنابراین اگر علائم بیش از دو هفته ادامه داشت و بدن شما کم آب بود، یا اگر اسهال با تب، خونریزی و درد شدید شکم همراه بود، با پزشک خود مشورت کنید.

بهترین غذاها: موز، برنج، سیب و نان تست. بلغور جو دوسر، سیب زمینی آب پز، مرغ یا بوقلمون پخته شده بدون پوست گزینه های خوبی برای تسکین این عارضه هستند.

بدترین غذاها: آب نبات ها و آدامس های بدون قند حاوی سوربیتول یا سایر شیرین کننده های مصنوعی که غیرقابل هضم هستند و می توانند باعث اسهال شوند. سایر غذاهایی که می توانند باعث ایجاد گاز و نفخ شوند عبارتند از پیاز، سیب، کلم بروکلی، کلم و لوبیا. کافئین همچنین می تواند اسهال را افزایش دهد.

خستگی

یبوست زمانی رخ می دهد که غلات، میوه ها و سبزیجات غنی از فیبر به اندازه کافی مصرف نکنید. بزرگسالان بین 25 تا 30 گرم فیبر در روز نیاز دارند.

بهترین غذاها: نان سبوس دار، گردو، لوبیا، پیاز، جو دوسر، دانه کتان، کلم بروکلی، گلابی و سیب. نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب در روز به روده ها کمک می کند.

بدترین غذاها: شکلات، شیر، مکمل های آهن، مواد افیونی (داروها) و برخی داروهای ضد افسردگی

गरिदीन

به گزارش دویچه وله، حالت تهوع باعث می شود همه غذاها ناخوشایند به نظر برسند، اما غذاهای مناسب می توانند با کاهش اسید معده علائم را کاهش دهند.

بهترین میان وعده ها: کراکر نمکی یا کراکر می تواند کمک کننده باشد. چای زنجبیل یا لیمو در این زمان مفید است. برش های لیموی تازه یا منجمد و نعناع به ویژه موثر هستند.

بدترین غذاها: غذاهای چرب، تند یا چرب، کافئین و نوشابه های گازدار می توانند حالت تهوع را بدتر کنند.

درد کل بدن

برای درد عضلانی عمومی، غذاهای حاوی منیزیم یا کلسیم ممکن است به کاهش درد کمک کنند.

بهترین غذاها: غذاهای غنی از منیزیم عبارتند از: گردو، موز، لوبیا، سبزیجات برگ دار و آووکادو. غذاهای غنی از کلسیم مانند ماهی قزل آلا، ماست، سبزیجات با برگ سبز تیره و آب پرتقال غنی شده با کلسیم نیز درد و درد عضلانی را کاهش می دهند.

بدترین غذاها: هر چیزی که شما را کم آب کند می تواند درد عضلانی را بدتر کند، به ویژه الکل و کافئین.

سردرد

کم آبی بدن یکی از دلایل اصلی سردرد است.

بهترین غذاها: آب و سایر مایعات بهترین گزینه های شما هستند. یک لیوان آب بنوشید و 20 دقیقه صبر کنید تا ببینید آیا احساس بهتری دارید یا خیر.

بدترین غذاها: غذاهایی که باعث سردرد می شوند عبارتند از شیرین کننده های مصنوعی، پنیر، شکلات، هات داگ، گوشت های فرآوری شده و میوه های خشک.

گوش درد

گوش درد اغلب به دلیل عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی ایجاد می شود.

بهترین غذاها: آب‌میوه‌های شفاف و سوپ مرغ با شل شدن مخاط در مجرای بینی، احتقان را کاهش می‌دهند. امگا 3 موجود در سالمون و گردو التهاب را کاهش می دهد و ویتامین C موجود در سبزیجات، انواع توت ها و مرکبات باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

بدترین غذاها: شیر می تواند مدفوع را غلیظ کند و یبوست را بدتر کند، به جز ماست که حاوی پروبیوتیک است. همچنین از غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده که باعث افزایش التهاب و طولانی شدن روند بهبودی می شود، خودداری کنید.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا