ورزشی

طارمی موفق‌ترین لژیونر فوتبال ایران شد/ ستاره‌ای که مستعد درخشش در پورتو است

مهدی طارمی با عقد قراردادی 4 ساله به پورتو پیوست تا در تیم فوتبال این باشگاه بازی کند. لژیونر ایرانی فصل گذشته به قهرمان لیگ برتر پرتغال پیوست و فرصت حضور در لیگ قهرمانان اروپا را پیدا کرد تا به عنوان اولین بازیکن ایرانی که با پیراهن پورتو بازی می کند لقب بگیرد.

مهاجم تیم ملی ایران از 18 سالگی در تیم شاهین بوشهر فوتبال حرفه ای را شروع کرد و دو فصل بعد به تیم جوان ایران بوشهر پیوست. دو فصل بعد ، او بازیکن پرسپولیس شد و دو بار به عضویت این تیم درآمد. او مدت کوتاهی به تیم ریزه اسپور ترکیه رفت تا در آن فصل نتواند عنوان آقای گلی را تکرار کند. این محرومیت طارمی را به دلیل عدم رعایت قرارداد کمی به تأخیر انداخت و فصل بعد بود که او سفیدپوشان را در میانه راه رها کرد و به الغرافه قطر رفت.

طارمی فصل خیلی موفقی در الغرافه نداشت اما فصل گذشته پیشنهاد خوبی از ریو آوی پرتغال دریافت کرد و در اولین فصل حضور در این تیم عنوان آقای گل لیگ برتر این کشور را از آن خود کرد. او در مجموع 21 گل در لیگ و جام ، 7 پاس گل داد و 8 پنالتی برای تیمش گرفت تا از بنفیکا ، پورتو ، اسپورتینگ لیسبون ، براگا پرتغال و لالیگا و لیگ برتر انگلیس پیشنهاد دهد. به پورتو بروید.

مهدی طارمی

آقای گل لیگ برتر لیگ پرتغال در شرایطی برای اژدها (عنوان پورتو) بازی می کند که مهاجمان زیادی در این تیم وجود دارد ، اما سرمربی تیم تشخیص داده است که طارمی می تواند به تیمش کمک کند و مهاجم تیم ملی ایران باید از فرصتی که به او داده شده استفاده کند. غنیمت ها را بشمارید و سعی کنید در این تیم هم گل بزنید.

رمز موفقیت یک فوتبالیست موفق ایرانی دوری از حاشیه ها است. او چند فصل پیش به دلیل مسائل غیر فوتبالی دچار شکست شد ، اما توانست از مسیر غیرحرفه ای جدا شود و بار دیگر راه خود را برای رشد و پیشرفت پیدا کند. طارمی 28 ساله است و می توانست زودتر به این سطح از موفقیت دست یابد اما خیلی دیر نیست. مهاجم باهوش و فرصت طلب ایرانی قراردادی 4 ساله با پورتو امضا کرده و می تواند مورد توجه باشگاه های معتبر تری در مسابقات این تیم به ویژه در لیگ قهرمانان اروپا باشد که ویترین خوبی برای توانایی های او به حساب می آید.

نباید فراموش کرد که در طول فصل گذشته بحث در مورد تمایل تیم های بزرگ برای خرید سردار آزمون ، که عنوان آقای گل لیگ برتر روسیه را در ترکیب زنیت سن پترزبورگ کسب کرد ، وجود داشت ، اما این بازیکن هرگز پیشنهاد رسمی نداشت. برای علیرضا جهانبخش که فصلی ضعیف را در برایتون سپری کرد ، اخباری در مورد پیشنهاد آژاکس آمستردام منتشر شد اما پس از مدتی تبلیغات خبری پیرامون این پیراهن ملی پوش فوتبال ایران مشخص شد که طارمی موفق ترین لژیونر فصل گذشته ایران است.

انتهای پیام / 4048 /

دکمه بازگشت به بالا