ورزشی

اعتقاد به مهدویت مهم‌ترین و پویاترین باورهای دینی مسلمانان است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، نشست هم اندیشی مهدی موعود با موضوع «مهدی و حدیث 12 امام متوالی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد.

عضو مدرس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این دیدار گفت: امام حسین (ع) و حضرت سید الساجدین (علیه السلام) که از زمان خود تا قیامت به همه آموختند که چگونه با معبود خود صحبت کنند.

حجت الاسلام غلامحسین زینلی در ادامه به بحث مهدویت پرداخت و اعتقاد به مهدویت را یکی از مهم ترین، اصیل ترین و پویاترین باورهای دینی مسلمانان دانست.

وی افزود: اخبار منتشر شده از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) به حدی است که طبق روایات تا سال های قبل از ولادت حضرت مهدی(عج) و اهل بیت و اهل بیت(ع) آمده است. مثل) ) کتابی مستقل در زندگی امام بنویسد یا بخشی و تمام کتابش را به زندگی آن حضرت اختصاص دهد.

عضو هیئت علمی دانشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه طبق روایات منابع مهم و شورای اهل سنت دوازده نایب پیامبر اسلام (ص) از اهل اهلل هستند، خاطرنشان کرد: -بیتا(ع) دوازده ایمان با دوازده امام(ع) به عنوان پیامبران پیامبر اسلام(ص).

زینلی گفت: شیعه بودن ائمه دوازده امامی روشن است زیرا پیروان این مذهب 12 امامی را شیعه می نامند و این عقیده در بین علمای اهل سنت موضوع عمیقی است.

قائم مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی، حوث‌الاسلام محمد حاجی زاده نیز برگزاری این همایش‌ها را در جهت شناخت درس مهدوی بسیار مهم دانست و به تاکید دکتر مهدوی اشاره کرد. دو مضمون مهم رویکرد ادیان و مهدی(عج): دیدگاه فرهنگی متولیان امر محل ستایش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی نیز تصریح کرد: تبیین درس های عمیق مهدی و تداوم چنین جماعت و همبستگی موجب شناخت اهل بیت(ع) و مهدی(عج) می شود.

سید حسن الهاشمی با تاکید بر اینکه مسئولان ارشد دانشگاه به مسائل فرهنگی و معنوی به ویژه در حوزه مهدویت اهمیت می دهند و تلاش همه جانبه فرهنگی در این زمینه برای تقویت آموزش و فرهنگ حضرت مهدی (عج) صورت گرفته است، تاکید کرد.

انتهای پیام/4078/

دکمه بازگشت به بالا