الگوریتم گورخر Zebra Algorithm گوگل چیست؟

علت نام گذاری الگوریتم زبرا یا گورخر چیست؟

اگر به شکل ظاهری گورخر نگاه کنیم می‌بینیم که پوست بدن گورخر دارای یک الگوی راه‌راه سیاه و سفید است که قسمت سفید بدن گورخر نوری غیر پولاریز منعکس می‌کند. این نور باعث دفع حشرات می‌شود. علت دوم این است که این الگوریتم از یک الگوی سیاه و سفید مانند سایر الگوریتم‌های گوگل مثل پاندا و پنگوئن و دزدان دریایی و … پیروی کرده است.

درواقع علت نام‌گذاری الگوریتم زبرا یا گورخر بخاطر ویژگی دفع پولاریزاسیون است. الگوریتم زبرا هم مانند حیوان گورخر به دفع و حذف سایت‌های فروشگاهی بی‌کیفیت و نامعتبر می‌پردازد و به شکلی طراحی شده است که از حمله کلاهبرداران و اسپم‌ها جلوگیری کند. برای خرید رپورتاژ با ما در تسمینو تماس بگیرید.

یک نکته بسیار مهم در این بخش باید اضافه کنم. شما اگر قصد دارید در گوگل رتبه بگیرید خوب است که این الگوریتم‌ها مانند: الگوریتم پاندا، الگوریتم گورخر گوگل و… را بشناسید. اما اصلا مهم نیست که خودتان را چنین زیاد درگیر این مسئله کنید که وای الآن گوگل می‌خواهد سایت شما را با چه الگوریتمی بررسی کرده و رتبه بدهد! همین که درست‌کار باشید و نخواهید مردم را گول بزنید و محصول و مقالات مناسبی را در اختیار کاربران بگذارید و باعث شوید کاربر مشکلش رفع شود، شما از گوگل رتبه می‌گیرید. برای مشاهده پلتفرم رپورتاژ لطفا کلیک کنید.

نحوه کار الگوریتم گورخر به چه شکل است؟

در الگوریتم زبرا یا گورخر گوگل بیشتر به مسائل فنی سایت توجه می‌کند. بنابراین اگر شما سئو یک سایت فروشگاهی‌ را به عهده دارید باید بیش از دیگران با نحوه کار و ساختار این الگوریتم آشنا شوید. اگر می‌خواهید توسط الگوریتم گورخر جریمه نشوید و از لیست نتایج گوگل حذف نشوید بهتر است اعتماد کاربران را با ارائه سرویس‌های امن و مطمئن در سطح اینترنت جلب کنید. مثلا از SSL برای سایت خود استفاده کنید و امنیت اطلاعات کاربران را تضمین کنید. اگر نمی‌دانید SSL چیست پیشنهاد می‌کنم مقاله را مطالعه کنید.

الگوریتم گورخر به محض اینکه متوجه شود که سایت شما ناامن است یا قصد کلاه‌برداری، فریب و سوء استفاده از اطلاعات کاربران را دارد خیلی سریع سایت شمارا حذف می‌کند. بنابراین اگر دارای یک سایت فروشگاهی هستید برای اینکه بتوانید در سطح گوگل باقی بمانید باید قوانین الگوریتم گورخر گوگل را رعایت کنید.

هدف اصلی الگوریتم گورخر چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم الگوریتم گورخر به مبارزه با سایت‌های، بی‌اعتبار و ناامن می‌پردازد و از رتبه گرفتن سایت‌های ناامن ، بی‌کیفیت، سطح پایین و کم اعتبار جلوگیری می‌کند. برای رسیدن به این منظور موارد زیر را مورد هدف قرار می‌دهد:

  1. حذف فروشگاه‌های اینترنتی که قصد سوء استفاده از اطلاعات کاربران را دارد.
  2. حذف فروشگاه‌های اینترنتی فیک و دروغین.
  3. حذف سایت‌های فروشگاهی بی‌کیفیت و بی اعتبار.
  4. حذف سایت‌های فروشگاهی که قوانین را دور می‌زنند.
  5. از بین بردن خرده‌فروش‌های سطح پایین و ضعیف.
  6. جلوگیری از هک اطلاعات کاربران.

درواقع اهداف اصلی الگوریتم‌های گوگل تمایز بین سایت‌های بی‌کیفیت و بی‌اعتبار با سایت‌های فروشگاهی باکیفیت و امن است. پس هدف الگوریتم زبرا فراهم کردن بستر خرید امن و راحت برای کاربران گوگل است.

الگوریتم گورخر گوگل و شبکه‌های اجتماعی

همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم الگوریتم زبرا یا گورخر زمانی ایجاد شد که گوگل تصمیم به حذف فروشگاه‌های آنلاین نامعتبر و ضعیف را گرفت. این فروشگاه‌ها از کیفیت بسیار پایینی و اعتبار کمی برخوردار بودند، اما موفق به کسب رتبه اول در نتایج گوگل شدند که این باعث نارضایتی و ناراحتی کاربران گوگل شد درنتیجه گوگل تصمیم گرفت با بروزرسانی الگوریتم زبرا با سایت‌های فروشگاهی آنلاین بی‌کیفیت و سایت‌های اسپم مقابله کند.

همچنین از طرفی دیگر این الگوریتم در زمینه حذف کردن برخی از شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، فیس‌بوک، گوگل پلاس و … اقداماتی انجام می‌دهد. اکثر سئوکاران در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. به این دلیل که از طریق این شبکه‌ها می‌توانند بازدید سایت خود را افزایش دهند. دقیقا به همین علت الگوریتم گورخر گوگل برای مقابله با سایت‌هایی که اسپم می‌زنند به‌وجود آمد.با توجه به اینکه تبلیغات فیک در شبکه‌های اجتماعی بسیار دیده می‌شود. بنابراین الگوریتم گورخر یا زبرا نسبت به این شبکه‌ها نیز حساس شده‌است و آن‌ها را نظر می‌گیرد و درصورت تخلف با آن‌ها به‌صورت جدی برخورد می‌کند.

اسپم چیست و چرا گوگل این روش را خطا می‌داند؟

شاید تا اینجا که درباره الگوریتم گورخر گوگل صحبت کردیم برای بار چندم با کلمه اسپم مواجه شده باشید و ندانید موضوع از چه قرار است. اسپم در اصل یک سری فعالیت‌های غیرقانونی مانند: ارسال زیاد درخواست از اکانت‌های جعلی و ارسال انبوه پیام به کاربران بدون اجازه ایشان و در نهایت ایجاد هرگونه مزاحمت برای کاربر یا وب‎‌سایتی را اسپم می‌گوییم. در الگوریتم گورخر گوگل شما باید بدانید که نباید ترافیک ساختگی و ربات گونه درسایت خود ایجاد کنید.

روش مقابله الگوریتم زبرا یا گورخر با شبکه‌های اجتماعی

شاید بخواهید بدانید الگوریتم زبرا یا گورخر چرا باید شبکه‌های اجتماعی را بررسی کند. خیلی از افراد سودجو هستند، دقیقا مانند همین افرادی که فالوور فیک می‌فروختند، این‌ها می‌تواند بک لینک شما از شبکه‌های اجتماعی را مورد تهاجم ربات‌ها قرار دهند و مثلا به یک‌باره 100 هزار کلیک روی سایت شما انجام شود و شما رتبه بگیرید. اما گوگل طبق الگوریتم زبرا آن را متوجه شده و ممکن است شما را کلا از دسترس خارج کند.

توییتر

الگوریتم گورخر در اینجا لینک‌هایی را که بیش‌ از اندازه توییت می‌شوند مثلا یک‌باره 100ها هزار اکانت در چند دقیقه لینک شما را توییت می‌کنند و کلمات کلیدی یکسانی دارند! این موارد را کاملا متوجه می‌شود و کار سایت شما تمام است .

فیس‌بوک

در فیس‌بوک پروفایل‌های شخصی تجاری فیک و جعلی بسیاری وجود دارد که کلاه‌بردان از این طریق، لایک و اشتراک‌گذاری بیشتری دریافت می‌کنند و ممکن است لینک سایت شما در بسیاری از این پیج‌های فیک قرار گیرد که گوگل تک تک این بک لینک‌ها مورد بررسی قرار داده و بی قانونی‌ها را پیدا می‌کند و به‌همین‌دلیل الگوریتم گورخر گوگل به مقابله با آن‌ها می‌پردازد.

تاثیر نهایی این الگوریتم در سئو سایت شما

الگوریتم گورخر گوگل بر روی سئو سایت‌های فروشگاهی تاثیر بسیار زیادی گذاشته است بنابراین این الگوریتم با سایت‌هایی که برضد الگوریتم گورخر گوگل کار می‌کنند توسط الگوریتم گورخر گوگل جریمه می‌شوند. جریمه این الگوریتم به این شکل است که از نتایج صفحه گوگل حذف می‌شوند و دیگر مشاهده آن سایت برای کاربران مقدور نیست. ممکن است بعضی از جریمه‌های گوگل که برای اولین بار اتفاق می‌افتد بعد از چند روز یا چندماه بخشیده شوند. اما اگر بعضی‌ها تکرار شوند، شما برای همیشه با آن دامنه قادر به فعالیت نیستید.

نکاتی برای ایمن ماندن از جریمه الگوریتم زبرا

باید به این نکته توجه کنیم که تا بحال هیچ سایت فروشگاهی فارسی توسط الگوریتم گوگل جریمه نشده است اما باز هم باید برای ایمن ماندن از خطرات احتمالی الگوریتم زبرا نکات زیر را رعایت کنیم. رعایت این نکات به بهینه‌سازی سئو فروشگاهی نیز کمک بسیاری می‌کند و با انجام این نکات سایت فروشگاهی شما می‌تواند رتبه بالایی را در لیست نتایج گوگل کسب کند.

ایجاد محتوای جدید و باکیفیت

از آنجا که گوگل یک موتور جست‌وجوگر محتوا محور است و راز موفقیت اکثر سایت‌ها داشتن محتوای عالی و با کیفیت است به شما توصیه می‌شود حتما در قسمت بلاگ سایت خود توضیحاتی درمورد خدمات و محصولات خود ارائه کنید و یا اینکه در زیر محصولات خود توضیحاتی با بیانی شیوا و روان بنویسید. به این نکته توجه کنید که الگوریتم‌های گوگل از محتوای کپی و تکراری متنفر هستند و اگر محتوای کپی برای محصولات خود بنویسید توسط الگوریتم‌های گوگل جریمه می‌شوید.

بنابراین سعی کنید محتوای یونیک و منحصربه‌فردی برای محصولات خود بنویسید. همین‌طور به این نکته توجه کنید که در هر محتوا لینک‌سازی داخلی مناسب انجام دهید. نبود لینک‌های داخلی باعث به‌وجود آمدن صفحات یتیم در سایت می‌شود.

مشتری مدار بودن

یکی از راه‌های موفقیت هر فروشنده مشتری مداری است که مشتری مداری در فضای مجازی نیز باید رعایت شود مثلا پاسخ دادن به نظرات و پیشنهاد‌های مشتریان تاثیر بسیار زیادی دارد و موجب بالا رفتن رضایت مشتریان می‌شود. همچنین با این کار اعتماد مشتریان را به خود جلب می‌کنید و این عامل باعث وفاداری مشتریان نیز می‌شود. اگر می‌خواهید از سئو بهتری برای صفحه محصول خود داشته باشید پیشنهاد می‌کنم هرزگاهی چند کامنت را پاسخ دهید نه همه پیام‌ها را در یک روز پاسخ دهید. زیرا این امر در آپدیت بودن مقاله به شدت کمک می‌کند.

پشتیبانی مناسب

داشتن یک تیم پشتیبانی می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در جذب و ماندگاری مشتریان شما داشته باشد. وجود چنین تیمی برای پاسخ‌گویی به نظرات و شکایات مشتریان بسیار ضروری است. همچنین این تیم می‌توانید برای جذب بیشتر کاربران و خریداران و حمایت از مشتریان خود تخفیف‌هایی برای آن‌ها در نظر بگیرید و با ارسال خبرنامه و ایمیل مشتریان خود را از آن آگاه کنید.

استفاده از ویدیو برای معرفی محصولات‌تان

ساخت کلیپ‌ و ویدیوهایی برای توضیح محصولات و معرفی ویژگی‌ها و خصوصیات آن باعث جذب هر چه بیشتر اعتماد کاربران می‌شود. البته به این نکته هم توجه کنید که برای ویدیوهای خود یک توضیح کوتاه بنویسید اینکار باعث می‌شود تا گوگل نیز به ویدیوهای شما نیز توجه کند.

استفاده از چت زنده

توصیه می‌شود سیستم چت زنده را برای سایت فروشگاهی خود فعال کنید. به این صورت کاربران در کم‌ترین زمان ممکن پاسخ سوالات خود را می‌گیرند که این موضوع تاثیر بسیار مثبتی بر روی نرخ تبدیل شما به مشتری دارد.

افزایش سرعت سایت شما

تحقیقات نشان می‌دهد کاربران حدود 5 ثانیه بیشتر برای لود شدن سایت شما وقت نمی‌گذارند اگر لود سایت شما بیش از 5 ثانیه طول بکشد. نرخ پرش کاربر افزایش می‌یابند و شما کاربران خود را از دست می‌دهید باتوجه به اینکه سایت‌های فروشگاهی دارای تصاویر زیادی از محصولات هستند حجم سایت شما افزایش می‌یابد و ممکن است سرعت سایت شما را کاهش پیدا کند. بنابراین بهینه کردن سایز تصاویر بسیار مهم است و می‌تواند کمک فراوانی در شما انجام دهد.

منبع : seobility.net

دکمه بازگشت به بالا