ترندهای کسب و کارعلمی و پزشکی

چگونه دندان را ایمپلنت میکنند؟

ایمپلنت ها جایگزین های دندان مصنوعی هستند که امروزه به عنوان یک درمان رایج برای پر کردن دندان های از دست رفته در نظر گرفته می شوند. ایمپلنت دندانی یک میله کوچک به شکل پیچ است که با عمل جراحی وارد فک شده و به استخوان اطراف آن جوش داده می شود و آماده نگه داشتن تاج دندان مصنوعی است. در واقع پایه ایمپلنت به عنوان ریشه دندان و تاج دندان به عنوان تاج دندان عمل می کند. بنابراین، نیازی به تکیه بر دندان های اطراف ایمپلنت، باقی مانده در فک نیست. فرآیند ادغام استخوان در ایمپلنت را osseointegration می نامند. برای انجام ایمپلنت دندان در تهران می توانید به این سایت مراجعه کنید.

نوع مواد ایمپلنت

بیشتر ایمپلنت های دندانی از تیتانیوم ساخته شده اند، اما ایمپلنت های زیکونیومی نیز وجود دارند. تیتانیوم و زیرکونیا از نظر فیزیکی سازگار هستند و مهاجم خارجی محسوب نمی شوند، بنابراین واکنشی نشان نمی دهند.

در حال حاضر میزان موفقیت ایمپلنت دندان حدود 98 درصد است که به این معنی است که یکی از بهترین درمان ها محسوب می شود.

روش های جراحی ایمپلنت دندان

مراحل کاشت ایمپلنت دندان

1. بررسی وضعیت حفره دهان و دندان ها: ابتدا وضعیت حفره دهان و سلامت آن بررسی می شود و تصاویر لازم گرفته می شود. در این مرحله، کیفیت و کمیت استخوان به دقت مورد بررسی قرار می گیرد تا مشخص شود که آیا ایمپلنت از حمایت کافی برخوردار است یا خیر.

2. برنامه ریزی و انتخاب: سپس طرح های درمانی تکمیل شده و انتخاب جراحی برای شما تصمیم گیری شده است.

3. بیهوشی: قبل از عمل، به شما بی حسی یا بی حسی موضعی داده می شود. گاهی اوقات لازم است از عوامل محافظتی و ضد التهابی استفاده شود.

4. برداشتن دندان قبلی: اگر دندان آسیب دیده هنوز کشیده نشده باشد، ابتدا دندان را به آرامی و با احتیاط کشیده می شود تا استخوان ها و بافت های نرم آسیب نبینند.

پیوند استخوان فک معمولا در این مرحله انجام می شود و مواد پیوند استخوان در داخل استخوان حفره خالی دندان قرار می گیرد. در این صورت دندانپزشک دو تا شش ماه صبر می کند تا استخوان به طور کامل بهبود یابد و برای جراحی آماده شود. اگر ایمپلنت در فک بالا در پشت دهان قرار گیرد، گاهی به دلیل ارتفاع کم استخوان فک در این ناحیه و احتمال سوراخ شدن سینوس ها، عمل سینوس لیفت انجام می شود که در آن حفره سینوس کف قرار می گیرد. مواد برداشته شده و پیوند زیر آن اضافه می شود.

5. سوراخ کردن استخوان: اگر نیازی به تقویت استخوان نباشد، مرحله بعدی پس از کشیدن دندان، سوراخ کردن استخوان است. با مته دندانی، استخوان به اندازه دلخواه دریل می شود و ایمپلنت داخل آن قرار می گیرد. سپس سوراخ ایمپلنت با قطعه ای به نام پیچ بسته می شود.

6. کاشت ایمپلنت و ساکشن لثه: مرحله بعدی ساکشن لثه است. دندانپزشک می تواند لثه اطراف ایمپلنت را بخیه بزند و سر ایمپلنت را در معرض دید بگذارد یا لثه را روی ایمپلنت بکشد و بخیه بزند تا ایمپلنت بیشتر محکم شود. در حالت دوم باید یک عمل ساده برای نصب روکش دندانی که در آن لثه بریده شده و به ایمپلنت باز می شود انجام شود.

7. زمان انتظار برای پیوند و کاشت استخوان: پس از کاشت ایمپلنت، زمان انتظار بسته به وضعیت و کیفیت استخوان از دو تا شش ماه متغیر است. در این مدت نباید هیچ فشاری به ایمپلنت وارد شود. شما باید اجازه دهید استخوان رشد کند و به تدریج به ایمپلنت متصل شود تا ثبات ثانویه ایمپلنت حاصل شود.

8. قرار دادن اباتمنت: هنگامی که استخوان و ایمپلنت به هم جوش داده شدند، مرحله بعدی فرا می رسد. دندانپزشک پوشش ایمپلنت را باز می کند و قسمتی به نام اباتمنت را روی ایمپلنت می پیچد. اباتمنت به عنوان یک دندان تراشیده شده عمل می کند که روکش روی آن قرار می گیرد و پایه ای برای چسباندن روکش است.

9. ریخته گری برای ساخت روکش: بنابراین ایمپلنتی که اباتمنت روی آن قرار می گیرد قالب گیری می شود تا بر اساس آن روکش دندان ایجاد شود.

10. چسباندن روکش به پایه: پس از آماده شدن روکش، برای چسباندن آن به سراغ ایمپلنت می روید. اتصال روکش به ایمپلنت می تواند با پیچ یا چسب مخصوص باشد.

این درمان چقدر طول می کشد؟

معمولاً بین قرار دادن ایمپلنت ها و زمانی که می توانید از دندان های کاشته شده خود استفاده کنید چندین ماه فاصله وجود دارد. زیرا پس از کاشت ایمپلنت باید به استخوان فرصت رشد و جوش خوردن در سطح ایمپلنت بدهید تا ایمپلنت از ثبات کافی برای تحمل فشار فک برخوردار باشد. این روند سه تا شش ماه طول می کشد. پس از آن ارتباط بین اباتمنت و روکش دندان برقرار می شود و شما صاحب دندان می شوید.

چگونه دندان را ایمپلنت میکنند؟
چگونه دندان را ایمپلنت میکنند؟

قبل و بعد از درمان ایمپلنت دندان

اگر قبل از کاشت ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان دارید، باید چند ماه فرصت دهید تا پیوند با استخوان یکی شود تا ایمپلنت کاشته شود. با این حال، گاهی اوقات زمانی که استخوان در وضعیت نسبتاً خوبی قرار دارد، امکان قرار دادن ایمپلنت همزمان با پیوند استخوان وجود دارد.

در مواردی که بیمار شرایط مناسبی برای نصب فوری ایمپلنت داشته باشد، تمام این مراحل ظرف یک روز انجام می شود، یعنی در همان روز کاشت ایمپلنت، روکش دندانی به آن وصل می شود تا عاج در داخل کاشت قرار نگیرد. دهان.فضا خالی نیست. این کار عمدتاً زیبایی است و نمی توانید از این دندان برای جویدن استفاده کنید.

اگر می خواهید بدانید که آیا می توانید بلافاصله ایمپلنت انجام دهید، باید با یک متخصص ایمپلنت صحبت کنید، زیرا نسخه های کلی در این مورد بسیار نادقیق هستند و به سلامت دهان و دندان و توانایی های فیزیکی شما بستگی دارد.

هزینه ایمپلنت چقدر است؟

قیمت درمان ایمپلنت ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد. زیرا هزینه نصب ایمپلنت دندان مجموع هزینه های انجام شده در مراحل مختلف درمان است. عواملی که هزینه درمان ایمپلنت دندان را تعیین می کنند عبارتند از:

تعداد ایمپلنت های دندانی

مواد ایمپلنت، اباتمنت و تاج

جراحی کاشت دندان دو مرحله ای یا یک مرحله ای

درمان های جانبی مانند درمان عفونت لثه، پوسیدگی دندان و غیره

نیاز یا عدم نیاز به پیوند استخوان و نوع ماده پیوند

دفعات مراجعه به متخصص ایمپلنت

هزینه های مربوط به عکاسی و سایر آزمایشات

مهارت های دندانپزشکی

هزینه دارو و مراقبت های پزشکی

تکنولوژی و تجهیزات مورد استفاده

هزینه این درمان برای هر بیمار با شرایط مختلف سلامت دهان و دندان بین 5 تا 10 میلیون تومان است. کلینیک بابکان این هزینه را می پذیرد تا افراد بتوانند از این نوع درمان عالی جایگزینی دندان بهره مند شوند.

دکمه بازگشت به بالا