استان ها

پیچیدگی‌های اداری از نقاط تمرکز دشمن برای ایجاد یأس در تولیدکنندگان و کارآفرینان است

رئيس جمهور:

حجت الاسلام رئیسی گفت: مشکلات اداری و تشکیلاتی یکی از نقاط جذابیت دشمنان برای ایجاد ناامیدی در تولیدکنندگان و تجار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه برنامه های سفرهای کشوری مردم به استان بوشهر، عصر امروز پنجشنبه در نشست سران توسعه کشور به ویژه فرصت های سرمایه گذاری. و توسعه اقتصادی استان بوشهر که برای استان بوشهر برگزار شد. سخانی آمادگی فعالیت های اقتصادی این استان را توسعه اقتصادی در گرو سرمایه گذاری و افزایش تولید دانست و گفت: وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی باید بهره وری را ارتقا دهند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود بر رفع موانع از پای سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: وظیفه دولت هدایت، حمایت و نظارت در حوزه اقتصادی است و اساس دولت مردمی اعطای جایگاه های ویژه و مناطق. بخشی با هدف رشد اقتصادی

رئیسی فضاسازی به بخش خصوصی را ضامن سرمایه و سود برای سرمایه گذاران دانست و گفت: اطمینان از تجار به رشد، افزایش کیفیت و همچنین تولید مبنای دانش می شود.

رئیس جمهور عرصه اقتصادی امروز را میدان جنگ با دشمنان توسعه و ناامید کنندگان جامعه و فعالان اقتصادی دانست و تصریح کرد: هدف دشمن از این جنگ، نابودی اقتصاد و نظام پولی و مالی و نیز پولی و مالی است. سیستم مالی شامل شکست، کندی و توقف است. تولید، اما کشور همکاری می کند و اراده فعالان اقتصادی به عنوان افسران این جنگ قطعا بر دشمنان پیروز خواهد شد.

مسئولان، بروکراسی اداری و پیچیدگی های سازمانی از نکات دشمن برای ایجاد یأس در تولیدکنندگان و کارآفرینان است و بر تلاش وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی برای رفع این موانع متمرکز شده است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استان بوشهر ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه توسعه اقتصادی دارد که می توان از آنها استفاده کرد، تصریح کرد: مرز و دریا دو مزیت و فرصت بسیار مهم برای این استان و برای استفاده بیشتر از این پتانسیل، برنامه ریزی بیشتری لازم است. انعطاف پذیری

رئیسی همچنین واگذاری کارخانجات اقتصادی به بخش خصوصی را اولین گام در جهت خصوصی سازی دانست و نه آخرین گام، بر اقدامات لازم برای تقویت و حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد.

در اواسط جلسه به دلیل اقامه نماز مغرب، رئیس جمهور دقایقی را برای اقامه نماز مغرب و عشا ترک کرد.

رئیسی همچنین سوالات و مشکلاتی که در این جلسه از سوی برخی از فعالیت های اقتصادی مطرح شد را بسیار مهم دانست و با توجه به کمبود وقت و پیش بینی دیدار با جمعی دیگر از مردم بوشهر، معاون اجرایی خود را موظف به حضور در جلسه کرد. پیوسته باشد فعالان اقتصادی به طور دقیق و دقیق موانع و مشکلات پیش روی خود را محاسبه کرده و اقدامات لازم برای رفع آنها را پیش بینی می کنند.

در این جلسه با حضور رئیس جمهور 53 تفاهم نامه بین استانداری بوشهر و هلدینگ و شرکت های مالی از جمله صندوق بازنشستگی کشوری، هلدینگ سکف، پالایشگاه لیان، هلدینگ بونسا، شرکت فاتح کیمیا، فرازسنت فرشاد امضا شد. و شرکت شایا شرکت روبیان 25000 نفر در حوزه های زیربنایی و آب، گردشگری، آموزشی و فناوری، ساخت پالایشگاه، نیروگاه و آب شیرین کن و صنایع پایین دستی پتروشیمی ثبت نام کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا