عمومی

زلزله تهران و آرامستان‌های جدید!

اشتباه نکنید، در اسلام تنفر از قبرستان وجود دارد و نمی دانم در مورد اخبار امروز شهرداری که نشان از بی تفاوتی شهرداری تهران برای کاهش خطرات زلزله در شهر بزرگ دارد، چه بگویم. تهران.

اولین خبر اصلی: «به گفته حسین نزاری، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، دو منطقه در شرق و غرب تهران برای ساخت قبرستان جدید بررسی شده است.

سپس نکته اصلی این خبر: «تنها دلیل ساخت قبرستان جدید در تهران پر کردن بهشت ​​زهرا نیست، بلکه متمرکز کردن بهشت ​​زهرا (س) است که در زمان زلزله و در هنگام زلزله و غیره ظرفیت داشته باشد. لازم است بحران ها.”

در مدیریت بحران بلایا یافتن چنین مکان هایی ضروری است، البته در کنار و پس از برنامه ریزی های فراوان برای بازسازی، کاهش خسارت، آموزش و … رئیس سازمان مدیریت بحران شهرستان باید بگوید: شهروندان باید آمادگی لازم را داشته باشند. چادر برای زلزله.» و حالا معاون شهردار تهران جملات بالا را می گوید، نشان از تسلیم مردان در برابر زلزله دارد.

تا به امروز ندیده ام شهرداری در شهر زلزله خیز باشد و کارگران زلزله زده اینگونه عمل کنند، کشور را می شناسم و همیشه دوست داشتم همه چیز را برای بهبود وضعیت امنیتی کشور عزیزمان تغییر دهم.

یعنی واقعا 12 تا 14 میلیون نفر در تهران هستند و به عبارت بهتر نسبت فامیلی این تعداد با کل کشور یعنی کل ایران چگونه است؟! آیا واقعاً کسی می خواهد در این موضوع مداخله کند و شهر را پاسخگوی اقدامات خود کند!

* استاد نمونه کشوری در مهندسی سازه

مهندسی زلزله و مدیریت بحران

233233

دکمه بازگشت به بالا