اجتماعی

توضیح قوه قضاییه درباره فوت «سارا تبریزی»

قوه قضائیه درباره درگذشت سارا تبریزی اطلاعیه ای منتشر کرد.

به گزارش شیمیشی، مرکز ارتباطات دادگستری اعلام کرد:

طی چند روز گذشته اخبار کذب و کذب در مورد علت فوت خانم سارا تبریزی در برخی رسانه ها و سایت های اینترنتی منتشر شد و تلاش شد تا مرگ وی با تماس با نهادهای امنیتی و قضایی مرتبط شود.

این در شرایطی است که تحقیقات دقیق نشان می دهد هیچ احضاریه ای برای فرد مورد نظر در روزهای پایانی سال 1402 و اوایل سال 1403 از سوی نهادهای امنیتی و قضایی صورت نگرفته است.

بر اساس اسناد موجود، خانم سارا تبریزی در 27 دی ماه 1402 به ظن استفاده از مدارک و گذرنامه های جعلی برای خروج از کشور دستگیر و پس از بررسی پرونده در تاریخ 4 آذر با قرار وثیقه آزاد شد. او تا زمان مرگش (دو ماه و 10 روز بعد) به زندان بازنگشت و فقط به حبس تعلیقی محکوم شد. (حکم تعلیقی به معنای عدم اجرای آن به مدت 2 سال است و در صورتی که شخص مورد نظر تا 2 سال پس از محکومیت مرتکب جرم دیگری نشود، این حکم اختیاری تلقی می شود)

بر اساس این گزارش، در ساعت 9:45 روز پنجم بافرانبار 1403، پدر مذکور به کلانتری حوالی محل سکونت خود در شهرستان شهریار از توابع استان تهران اعلام کرد که دخترش از خواب بیدار نشده است. روشن است که او جان خود را گرفته است

مقامات پزشکی قانونی، پلیس و کارشناسان پزشکی قانونی بلافاصله در محل حاضر شده و تحقیقات لازم را در این زمینه آغاز خواهند کرد.

جسد خانم سارا تبریزی پس از تایید فوت به مرکز درمانی منتقل و آزمایشات لازم برای مشخص شدن علت فوت وی انجام شد که هنوز نتیجه آن مشخص نشده است.

پدر مذکور همچنین اعلام کرد که شب گذشته دخترش به دلیل خستگی به بیمارستان منتقل و در آنجا مداوا شد.

با دستور دادستان شهرستان شهریار تحقیقات تکمیلی برای مشخص شدن علت مرگ این فرد در حال انجام است.»

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا