عمومی

تاریخ نجف ، از آغاز تا کنون 

در این مدت هر روز در انتظار نوزاد جدید، با صدای آرامم که همیشه به او می گفتم، خبر خوشحال کننده ای را که نزدیک به ده ماه است منتظرش بودم و لحظه شماری می کند، می نوشتم. بعد از سلام قول دادند درس دوجلدی «تاریخ نجف از ابتدا تا امروز» را برایم بفرستند.

تاریخ نجف از ابتدا تا کنون
این نوزدهمین و بیستمین سال نوشتن من است.
این لحظه ها غیر قابل وصف است و نمی توانم احساساتم را توصیف کنم! به خصوص که این بار این تلاش و تولد تازه من در مورد شهری است که بالاتر از شهر و کشور است.

تاریخ نجف از ابتدا تا کنون
نجف پر از عشق و محبت!
و داستان ظلم و مقاومت!
هم درد و هم دارو!
شمعی فروزان و منبع حیات است!
نجف محل عاشقان و سحر و جادو است و در همه اعصار جایگاه عاشقان بسیار است!
حضور خود را در جاده ارتباط و زیارت امام عارفان قرار دادند تا مدتی به آن آرامگاه نورانی برسند.
کشور نجف همچنان در حسرت شنیدن قدم های سیرتان و علمای بزرگوارش است.
طبق افسانه ها قدم ها بر بال فرشتگان برداشته می شد و زمین لیاقت حمل آن را نداشت.

تاریخ نجف از ابتدا تا کنون
کوچه ها و کوچه های تنگ و باریک نجف منتظر آمد و شد عالمان دینی و فقهی بیت محمد(ص) بود که به مساجد و مدارس می رفتند که در این دو دهه دو بار آغاز شده است.
یادم هست صبح که در کودکی و جوانی به زیارت این بقعه و ساحت مقدس افتخار داشتم و برای تحصیل به دبستان و راهنمایی علوی می رفتم، در کوچه های پر پیچ و خم آن قدم می زدم و معارف زیادی می آموختم. علما و اعیان و دانشمندان و اساتید و شخصیت‌های معروفی را دیدم که با کتاب‌هایی که در دست داشتند، بدون یادگیری و با سادگی، نزد اساتید خود که اغلب در اطراف معبد مقدس بودند، می‌رفتند.

تاریخ نجف از ابتدا تا کنون
نجف این شهر عشق حرف های زیادی دارد که در این تاریخ می توانید بخوانید و گاهی اشک حسرت، اشک مظلومیت، اشک شوق و اشک… از چشمانتان جاری شود!
نجف شهر قصه ها و دغدغه هاست و…
کتاب (تاریخ نجف از آغاز تا کنون)
توسط مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران (مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر) به ریاست دکتر موسی حقانی در دو جلد مجموعاً در 1500 صفحه و 345 عنوان منتشر شده است.

تاریخ نجف از ابتدا تا کنون
در این تاریخ نام نجف و قبر مبارک آن از آغاز تاریخ، نزول قبر مطهر و تمام بناهایی که از ابتدا و دوره های مختلف تاریخ تا کنون بر روی قبر پیامبر ساخته شده است و آنچه مهم است. این است که تمامی تعمیرات و بناهای گنبد مطهر، مرمت 9217 خشت طلای آن به قدمت سه قرن و دوره کمیاب، گنبد داخلی، درب گنبد مطهر، ایوان طلا و مناره هاست. ، پله های مناره ها، تعداد آجرها و مشخصات آنها، تعمیر و تعویض پنجره ها، قبرستان مقدس و مرمرهای داخلی آن، بارگاه حضرت زهرا سلام الله علیها که احتمالاً یکی از ویژگی های آن است. این. دوره کتاب تاریخ نجف، توفیق حضور اینجانب در بخشهایی از این بازسازی ها و ساخت و سازها و مرمت بخشهای وسیع و متنوع آن، در این دوره و در ده سال گذشته،

تاریخ نجف از ابتدا تا کنون
قبرستان در بالکن های طلایی و حجره های اطراف صحن تمیز، وقایع تاریخی که همچنان در این شهر مقدس اتفاق می افتد، تولیتا در مقبره و خانواده های معروف مدافعان آستانه در تاریخ، خادمان معبد، پیشینه تاریخی مدارس علمیه نجف اشرف و نام مدارس قدیمی و کنونی، محله های نجف و ده ها داستان و خاطره دیگر در آن نوشته شده است.

تاریخ نجف از ابتدا تا کنون
این دو جلد که حاصل کار چهار ساله من است در ماه رجب 1445 هجری قمری برابر با دی ماه 1402 هجری قمری، ماه برکات و برکات الهی که برکات بسیاری در آن نهفته است، منتشر شده است. . چنانکه سیزدهم رجب روز ولادت است اسد الله و اسد رسوله، یس الدین و قائد خیر المحکلین، امیرالمومنین و مومنات، حضرت علی بن ابی طالب. خانه او کعبه بزرگ و برادر و وصی رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بود با شکستن ستون یمانی و حضرت فاطمه بنت اسد آن را فرو برد، این طفل مقدس و نورانی در خانه اوست، وارد دنیا شوید. باشد که این ویژگی عالم خلقت فقط متعلق به این فرزند عزیز در دنیا و آخرت و نیمه رجب و برکات الهی آن و روز حج حضرت باشد. 27 رجب که در اینجا می توان به آن اشاره کرد، اگر در ماه رجب اتفاقی نبود، رجب همچنان ارزش ها و ویژگی های خاص خود را داشت. اما وقایعی بود که مهم ترین آن روز بیست و هفتم این ماه است; زیرا آخرین پیامبر الهی حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم مأمور رهبری مردم و هدایت و رسالت الهی شد.

تاریخ نجف از ابتدا تا کنون
روز وصیت رسول خدا حضرت خاتمی درجه محمد رسول الله صلی الله علیه وسلم، روزی که حضرت. نسب یک پیامبر
او در غار حرا توسط جبرئیل (ع) و خداوند متعال به پیامبری رسید و مأمور شد شرک و بت پرستی را از زمین بزداید و خداپرستی را گسترش دهد و پیام وحی را به مردم برساند.

تاریخ نجف از ابتدا تا کنون
در ابتدای این کار باید به بزرگی که به شهر نجف اشرف جایگاهی رفیع و مقدس بخشید احترام بگذارید!
از مردی که به این شهر جایگاه دین و اندیشه داد!
به ابر که رسول خدا (ص.

برای برادر رسول خدا (ص) و جانشینش و همسر شهیدش، آن بانوی نادان، حضرت زهرا و پدر ائمه اطهار و معصومین. بر آنها باش
آنگاه برای جامعه مسلمین بویژه برای شیعیان و دوستداران معظم له، محققین و محققین، حوزویان و دانشگاهیان، این تأثیر و تلاش بسیار کوچک و ناچیز که از عشق ذرات وجودم به این شهر و آن سرچشمه می گیرد. موقعیت بالا!

تاریخ نجف از ابتدا تا کنون
امیرالمؤمنین (ع) ستمگر تاریخ را به شما تقدیم می کنم و فقط امیدوارم روزی که «به مال و ثروت نرسد…» در نزد خداوند باشد. از شفاعت تو بهره مند می شوم ای پروردگار دو جهان

تهران 28 دی 1402
6 رجب 1445 هجری قمری

دکمه بازگشت به بالا