ورزشی

دیپورت ستاره‌های آفریقایی از فوتبال ایران!

اگر برخی از ستارگان آفریقایی فصل لیگ برتر ، طبق دستورات جدید سازمان لیگ مبنی بر جذب بازیکنان و مربیان خارجی ، می خواهند در ابتدای حضور خود در ایران با یک رکورد به یکی از 16 تیم لیگ برتر ملحق شوند. ، خط از حضور آنها در ایران جلوگیری می کند.

به گزارش شیمیشی ، سازمان لیگ فوتبال دیروز (چهارشنبه) دستورالعمل استخدام بازیکنان و مربیان خارجی را منتشر کرد و پارامترهایی را که بازیکنان خارجی برای حضور در لیگ ایران باید رعایت کنند ، توضیح داد. داشتن چنین دستورالعمل سختی دارای مزایای زیادی است و تا حدودی این انتظار را برای بازیکنان بیکار فراهم می کند که اجازه حضور در لیگ ایران را ندارند و حداقل نگرانی از حضور خفاش ها در تیم های لیگ برتر از بین می رود.

یکی از مواردی که در این دستورالعمل قابل مشاهده است این است که لیگ های آفریقایی معتبر تلقی نمی شوند و بازیکنانی که در لیگ های آفریقایی کار می کنند فقط می توانند یک رکورد ملی کسب کنند یا در فینال لیگ قهرمانان آفریقا بازی کنند. به مزیت چنین قانونی این است که راه برای دلالان گم می شود تا چند بازیکن آفریقایی ناشناس را در فوتبال ایران – که گاهی اوقات در نوار حبس می شوند – به امید آوردن آنها به تیم های ایرانی ، بیاورند. با این حال ، اگر این قانون در گذشته برای بازیکنان آفریقایی وجود داشت ، بسیاری از ستاره های آفریقایی در لیگ ایران اجازه امضای قرارداد با باشگاه های ایرانی را نداشتند. این موضوع به دلیل ضربه مالی که فوتبال ایران به بازیکنان بی کیفیت خارجی وارد کرده است ممکن است نادیده گرفته شود. البته در بین بازیکنان آفریقایی موردی وجود دارد که طبق قوانین قبلی اجازه حضور در لیگ ایران را نداشتند ، اما اگر قوانین فعلی در آن زمان اعمال می شد ، می توانستند به باشگاه مورد نظر بپیوندند.

توبراهیم توره

یکی از بهترین خارجی های تاریخ لیگ ایران ، قبل از پیوستن به لیگ ایران و امضای قرارداد با باشگاه پیکان ، در 21 سالگی در لیگ مراکش و لیگ برتر چین بازی کرد. او لیگ قهرمانان آفریقا را نداشت ، نمی توانست با تیرانا قرارداد ببندد. در سالهای بعد در ایران در پرسپولیس و سپاهان عملکرد خوبی داشت و در ادامه فوتبال به فرانسه رفت و یکی از ستونهای اصلی موناکو ، کلودیو رانیری ، در راه لیگ فرانسه بود.

Fonîke سی

این بازیکن 23 ساله توجه فوتبال ایران را در لیگ مالی بدون بازی ملی و بازی در لیگ قهرمانان آفریقا جلب کرده است. فونیک سی در آخرین فصل حضورش در ایران توانست در 32 بازی 25 گل و 5 پاس گل برای صنعت نفت به ثبت برساند و پس از آن به لیگ امارات رفت و به عضویت عجمان درآمد. بازیکن مالی سال گذشته درگذشت.

عرفان اولروم

ستاره سالهای خوش مسلمان که عنوان آقای گلی را نیز با این تیم گرفت ، در 21 سالگی بدون تجربه و تجربه ملی حضور در لیگ قهرمانان آفریقا از لیگ نیجریه به زمین فوتبال آمد.

آیاندا پاتوسی

ستاره سابق استقلال و حالا فولاد در دو سال اول قراردادش با استقلال در تیم ملی آفریقای جنوبی بازی نکرد و در لیگ داخلی کشورش بازی کرد. اگرچه او یک بار در لیگ قهرمانان آفریقا بازی کرد ، اما حضور او مربوط به مرحله نهایی این رقابت ها نبود.

لئوناردو کیکه

بازیکن کامرونی در 18 سالگی از لیگ کامرون مستقل بود و یک فصل را با این تیم و یک فصل را با استیل آذین گذراند. او در نیم فصل که عضوی از استقلال بود در 9 بازی به میدان رفت و تنها توانست یک پاس گل بدهد ، اما در استیل آذین لیگ یک عملکرد بهتری داشت. از آنجایی که او در سنین بسیار پایین به فوتبال ایران آمد ، نتوانست آنطور که باید و شاید خود را نشان دهد ، اما سپس 25 بازی ملی برای کامرون انجام داد و برای اینتراخت فرانکفورت ، ریزاسپور ترکیه و اسپارتا پراگ بازی کرد.

درام بوکاری

آندره آ استراماچونی زمانی که در استقلال بود می خواست نمایشی را امضا کند اما نتوانست با استقلال قرارداد امضا کند زیرا در دو فصل قبل کمتر از 10 بازی انجام داده بود. با این حال ، اگر قوانین فعلی در آن زمان اعمال می شد ، این بازیکن می توانست با استقلال قرارداد امضا کند تا حداقل یک بازی در سری A انجام دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا