اقتصادی

جزئیاتی از مسدود شدن حساب‌های صادرکننده چک‌ برگشتی

دستیار فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: در صورت بازگرداندن اسلحه فردی، وجه درخواستی از تمامی حساب های شخصی همان بانک کسر می شود. در مرحله بعد با توجه به نرخ بازگشت کسری چک، سایر حساب های شخص در شبکه بانکی به ترتیب حداکثر و حداقل موجودی مسدود و سپس مراحل قانونی توسط قوه قضائیه انجام می شود.

به گزارش شیمیشی، مهران محرمیان درباره نحوه مسدود شدن حساب های برگشت دهنده چک گفت: یکی از این موارد حذف سلاح های برگشتی از تمامی حساب های صادرکنندگان چک در شبکه بانکی است. بخشی از این قانون در حال حاضر اجرا می شود. یعنی اگر فردی در بانک اسلحه داشته باشد و اسلحه او برگردانده شود، پول مربوطه از تمام حساب های او در همان بانک برداشت می شود و اگر مبلغش کافی باشد چک را پاس می کند.

بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی، وی یادآور شد: در بخش دیگری از این قانون آمده است که با میزان کمبود سلاح‌های برگشتی، سایر حساب‌های بازگرداننده سلاح‌های برگشتی در سراسر شبکه بانکی مسدود می‌شود و در نهایت روند قانونی طی خواهد شد. انجام شده. پس از اجرای عدالت از آن حساب خارج شوید. . بنابراین اگر فردی در پنج بانک حساب داشته باشد و چک او به بانک اول برگشت داده شود، موجودی تمام حساب ها محاسبه می شود و در آینده موجودی چک برگشتی طبق دستور مسدود می شود. . بالاترین تا بالاترین تعادل

وی با بیان اینکه «البته هرکسی می تواند از طریق راه های ارتباطی هر بانکی این کار را انجام دهد»، گفت: هرکس اسلحه را پس دهد، از توقیف حساب خود مطلع می شود. اما این یک پروسه بسیار طولانی است، جایی که مردم به دادگاه مراجعه می کنند، قوه قضاییه با بانک ها برخورد می کند، بانک موجودی باقی مانده را به قوه قضاییه برمی گرداند و غیره. البته این موضوع فقط در مورد چک های برگشتی صدق نمی کند و در تمام مواردی که مربوط به تحصیل اموال خصوصی توسط شبکه بانکی است، روال یکسان و طولانی است. از این رو قرار است این کار به صورت آنلاین انجام شود و هر فردی می تواند از طریق راه های ارتباطی بانکی خود از وضعیت مسدود شدن حساب خود مطلع شود.

معاون فناوری های نوین درباره نحوه حذف بلوک از حساب کسانی که سلاح غیرمجاز داده اند، گفت: روش رفع بلوک همان روشی است که تاکنون انجام شده است. به عبارت دیگر، برای رفع مانعی که عملاً به صورت دستمزد پرداخت می شود، فردی که اسلحه غیرقابل استرداد را می دهد باید رضایت صاحب سلاح را جلب کند و پس از آن نیز به همین ترتیب عمل شود. فعالیت ها و سرمایه های مسدود شده آزاد می شوند.

این مقام مسئول در بانک مرکزی در توضیح اجرای آزمایشی این طرح گفت: ماهیت آزمایشی این طرح این است که فرصت محدودی برای پنج بانک باقیمانده وجود دارد تا آزمایشات لازم را برای شروع هر چه سریعتر این خدمات انجام دهند. همچنین با توجه به اینکه هر روز بر تعداد چک های برگشتی افزوده می شود، لازم است از عملکرد زیرساخت های فنی اطمینان حاصل شود. بنابراین دوره آزمایشی این طرح دو هفته است و پس از آن برای کل شبکه بانکی و تمامی چک های برگشتی مهم می شود.

دستیار فناوری های نوین وزیر فناوری در پایان سخنان خود گفت: موضوع فوق در مورد تمامی کنترل های قدیم و جدید طبق قانون اعمال می شود و تنها با کنترل های جدید صید ارغوان باقی نمی ماند.

انتهای پیام/

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا