حوادث

«تشدید مجازات» و «ریشه‌یابی»؛ ۲گام مهم برای مقابله با مجرمان خشن

یک روانشناس با اشاره به آثار تشدید مجازات مجرمان خشن، معتقد است: هر چند چنین صحبت هایی با آن افراد ضروری است، اما در درازمدت باید به مشکلات اصلی رسیدگی شود و همه دستگاه ها و ادارات وارد کار شوند. . .

نصیر قاسم زاد در گفت وگو با شیمیشی. وی تاثیر در نظر گرفتن مجازات های سنگین برای مجرمان خشن را در جلوگیری از تکرار این جرایم مورد تاکید قرار داد و گفت: این اقدامات از جمله طرح ضرب و شتم پلیس می تواند در کوتاه مدت موثر باشد و از جرایم خشن و جراحات بکاهد. به عنوان مثال سلسله مانورهایی که فرجا در روزهای مختلف در برخورد با معتادان و اراذل و اوباش انجام می دهد به عنوان یک محرک عمل می کند. اما باید دانست که برای خشکاندن ریشه این معضل و جلوگیری از گسترش مجدد آن نیازمند یک برنامه ریزی بلندمدت هستیم که باید با مشارکت همه نهادهای مسئول انجام شود و در صورت لزوم تغییری در آن ایجاد شود. قوانین. و مقررات.

وی ادامه داد: برای مقابله با این پدیده راه دیگری جز انجام این اقدامات و نقشه های هجومی وجود ندارد زیرا این گونه جرائم موجب ترس و ناامنی در جامعه می شود و شخص مرتکب این جرم حق حیات دارد. سایر شهروندان نیز تخلف می کند به طور مسالمت آمیز و مسالمت آمیز.” underfoot بنابراین در گام اول باید نص صریح قانون را اجرا کرد و با متخلف مقابله کرد زیرا این حق مردم جامعه است که در امنیت و آرامش زندگی کنند.

جرایم خشن خط قرمز تامین اجتماعی است

قاسم زاد با تاکید بر عدم منکر تامین اجتماعی گفت: حادثه جرایم خشن خط قرمز تامین اجتماعی است و تامین اجتماعی نباید قربانی منفعت دیگری شود. در مرحله اول برای ایجاد امنیت اجتماعی باید سیاست نهادهای مسئول و قانون در زمینه برخورد با مجرمان به اطلاع عموم برسد و مجرمان بدانند که دولت و قانون با آنها برخورد قاطعانه خواهد داشت. .

وی در گام دوم برای مواجهه با این معضل تصریح کرد: علیرغم نیاز به اجرای اقدامات گام اول باید ریشه یابی و به عبارتی آسیب شناسی این جرایم صورت گیرد. یک آسیب اجتماعی یک شبه اتفاق نمی افتد و زمان می برد تا افراد این جرایم و فرآیندهای خارج از عرف و قوانین را مرتکب شوند. این امر در مورد اکثر جرایمی که به عنوان اخاذی، سرقت و غیره شناخته می شوند صادق است.

این روانشناس افزود: بر اساس آمار منتشر شده توسط فرجا و تایید نیروی فضایی تعداد قابل توجهی از مرتکبان این جنایات برای اولین بار مجرم شده و به دلایل مختلف به این اقدامات متوسل شده اند. بنابراین، این موضع نشان می دهد که برای رفع این مشکلات نیز باید به دنبال ریشه یابی باشیم.

در این زمینه بخوانید:

جنایتکاران وحشی شده اند

برخی مجرمان تبدیل به باند شده اند

مجرمانی که مستحق تخفیف یا عفو نیستند

ما تعریف دقیقی از جرم خشونت آمیز/سوء استفاده مجرمانه از خلأهای قانونی نداریم

وی همچنین تاکید کرد: اگر می خواهیم با مجرمان رابطه قانونی، پایدار و طولانی مدت داشته باشیم باید به حقوق اولیه شهروندان اهمیت دهیم. باید تکلیف فردی که وارد جامعه می شود مشخص باشد تا نیازهای اولیه و معیشت او تامین شود. راهکارهای فعلی ممکن است در کوتاه مدت میزان جرم و جنایت را کاهش دهد، اما اگر پیشگیری صورت نگیرد، این مشکل حل نمی شود و خشونت و آسیب های اجتماعی ادامه می یابد. برای حل این مشکل راه حل ها باید عملی باشند. ضمناً برای پیشگیری و افزایش قدرت پیشگیری لازم است در قوانین و مقررات تغییراتی ایجاد کنیم و برخی از قوانین خود را بازنگری کنیم.

قاسم زاد درباره تأثیر جرائمی مانند زورگیری و … بر روحیه افراد جامعه گفت: این امر قطعاً بر روحیه افراد و احساس امنیت آنها تأثیر می گذارد. باید سازوکاری ایجاد شود که خدمات مرتبط با سلامت روان نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا