اقتصادی

وزیر اقتصاد: بودجه بدون استقراض از نظام بانکی اداره شده است

شیمیشی / گلستان وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در 10 ماه نخست سال جاری بودجه کشور بدون بدهی از سیستم بانکی مدیریت شد.

فرهاد دژپسند صبح امروز طی مراسمی برای بهره مندی از پروژه های دهه فجر گرگان به خبرنگاران گفت: “رویکرد انقلاب توسعه به ویژه در مناطق محروم و روستاها و همچنین دستیابی به خودکفایی به ویژه در محصولات کشاورزی و استراتژیک است.” . همان رویکردها را دنبال کرده و اقدامات ویژه ای در این زمینه انجام داده است.

وی افزود: در سالی که تحت فشار جنگ اقتصادی هستیم ، 80 هزار میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی در کشور و 61 هزار میلیارد تومان نیز تخصیص داده شده و مابقی نیز تا پایان سال تکمیل می شود. “

وزیر اقتصاد و دارایی اظهار داشت: گرچه ویروس کرونا امسال آسیب شدیدی به مشاغل و تولید در کشورهای مختلف جهان وارد کرده است ، اما رشد اقتصادی ایران در 9 ماهه نخست امسال مثبت بوده و اشتغال حداقل کاهش یافته است .

دژپسند با بیان اینکه نرخ بیکاری در کشور به یک نقطه واحد رسیده است ، خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال جاری ، کرونا تأثیر بسیار منفی بر اشتغال داشته و به تدریج از تأثیر آن کاسته می شود.

وی اظهار داشت: اگرچه می دانیم شرایط زندگی مردم سخت بوده است اما بخت مردم ما در برابر فشار دشمن و فشار حداكثر مقاومت كرده و دشمن را به زانو در آورده است.

وزیر اقتصاد و دارایی در مورد اقدامات دولت برای بهبود بازار در شب عید گفت: اقدامات لازم برای تأمین کالاهای اساسی کشور انجام شده و منابع لازم تأمین شده است.

فرهنگ عدالت در میان توده ها گسترش یافته است

دژپسند ادامه داد: در کشور ما برای تأمین مالی اقتصاد نیاز به پشتیبانی قابل اعتماد بورس داریم ؛ البته تأمین مالی اقتصادی نیازی به دولت ندارد و دولت حداقل بودجه بورس را تأمین می کند.

وی توضیح داد: در مقطعی مورد اقبال مورد استقبال بسیار خوب بورس قرار گرفت و متأسفانه این اقبال نتیجه ای به همراه داشت. برخی مداخلات غیرحرفه ای در بازار سرمایه موجب نگرانی مالکان به ویژه مالکان واقعی شده است و همین امر موجب عدم اطمینان بازار شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی ، با اشاره به اینکه نگاه به بازار سرمایه باید متوسط ​​و طولانی باشد ، گفت: اگر این نگاه نادیده گرفته شود قطعاً فشار روانی ایجاد می کند و باعث نگرانی می شود.

دژپسند گفت: “خوشبختانه امروز فرهنگ عدالت در میان توده ها گسترش یافته و مشاغل به این نتیجه رسیده اند كه بازار سرمایه یكی از مجاری تأمین مالی پایدار است.” ما امیدواریم که با تقویت اعتماد به نفس و همچنین سیاستهایی که اخیراً در شورای عالی بورس اتخاذ کرده ایم ، شرایط و شرایط بهتری را به دست آوریم.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا