اقتصادی

در دنیا با افزایش هزینه تولید خودرو، مدیریت هوشمندتر می‌شود، اما در ایران …

یکی از اعضای کمیسیون صنعت و معدن نیز گفت: در حوزه خودروسازی واقعاً مشکلاتی داریم و مجلس نیز در این زمینه قاطع است و دستگیری وزیر صمت را در هفته های آینده در دستور کار می بینم. ”

لطف الله سیاه کلی در گفت وگو با شیمیشی، با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از تولید داخل، به خودروسازان هشدار داد که از این موضوع سوء استفاده نکنند. فردی که باطن را می شناسد و با دستورات کشورش در حمایت از تولید به ویژه خودروسازی جمع شده و بیش از یک دهه است که مردم از صنعت خودرو حمایت می کنند اما خودروسازان نتوانسته اند از این توان و ضربه استفاده کنند. آن را بالا به گونه ای است که نه تنها به خودروی ملی نرسیدیم، بلکه اکنون خودروهای بی کیفیت با قیمت های بالا عرضه می شود.

وی افزود: رهبری با تاکید مجدد بر حمایت خود از تولید، خودروها را بیرون کشیدند و گفتند که وضعیت خوبی ندارید و باید روند را بهبود ببخشید. این تبصره نشان می دهد که صنعت خودرو در همه حوزه ها باید بازسازی شود و وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز باید بنیاد را اصلاح کند.

مدیریت در دنیا با افزایش هزینه های تولید هوشمندتر می شود اما در ایران …

وی گفت: در دنیایی که هزینه های تولید افزایش می یابد، مدیریت هوشمندتر می شود و مدیران در تلاش برای کاهش هزینه ها هستند، اما متاسفانه در صنعت خودرو کشور، مدیران ما در حال افزایش قیمت هستند.

سیاهکلی تاکید کرد: در زمینه تولید خودرو واقعاً مشکل داریم و مجلس نیز در این زمینه قاطع است و معتقدم انتصاب وزیر صمت باید در هفته های آینده در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین به مصوبه هیات وزیران مبنی بر آزادسازی صادرات خودرو اشاره کرد و گفت: بر اساس تصمیم دولت معتقدم حداکثر تا یکی دو ماه آینده شاهد صادرات خودرو در کشور خواهیم بود. ” در این راستا شورای اشتغال نیز تا حدودی همکاری کرده و هفته آینده جلسه ای برگزار خواهد شد و معتقدم در مورد تصویب قرن و صادرات خودرو تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به وضعیت ارزش کالاهای خانگی در کشور خاطرنشان کرد: باید از انحصار پرهیز کنیم زیرا هر چیزی که منجر به انحصار در بازار شود محکوم به شکست است.

انتهای پیام/

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا