عمومی

بیمار، معاند و حقوق بگیران مخالف سد چم شیر

نمی دانم مخاطب شما فرد خاصی است یا همه مخالفان را خطاب قرار داده اید. تو رزومه دیدم دکترای حقوق هم داری. هرکس الفبای حقوق را بلد باشد بهتر از من مشکلات حقوقی این نوع کلمات را می داند. اگر فرد خاصی را می شناسید که یکی از این سه ویژگی مریض، مظلوم و حقوق بگیر را دارد که مخالف سد جم شیر یا ترکیبی از آنها باشد، لطفاً به من اطلاع دهید. آنچه شما گفتید اگر کسی به این موضوع اشاره می کند، وزارت نیرو باید بگوید مشکل از این است که چه منطق حقوقی و علمی را می خوانند!

آقای استاندار مخالفان سد چم شیر زیاد است. جامعه محیط زیست کشور و هزاران کارشناس مخالف رهاسازی آب از این سد مشکل ساز هستند. تاکنون 23 هزار و 189 نفر از مسئولان برای قطع آب این سد درخواست کرده اند. سه انجمن مهم علمی کشور و 20 کارشناس مشهور طی نامه‌ای با نام و امضای خود به مسئولان اعلام کردند که باید از وقوع این فاجعه جلوگیری شود. کمیسیون اصل 90 مجلس با خشک شدن پروژه تا روشن شدن ابهامات پروژه مخالف است. سازمان حفاظت محیط زیست اعم از رئیس جمهور و نایب رئیس سازمان دلایل علمی خود را به صراحت به رهبری و وزارت نیرو اعلام کرده اند. آیا همه آنها بیشتر و بیشتر مریض می شوند؟ آیا همه آنها دروغ می گویند؟

آقای فرماندار تنها چیزی که هرگز نمی توان به آن دروغ گفت شوری آب، چشمه های نمک، آبشویی و تشکیل نمک میلیون ها سال از شکل گیری آن در یک منطقه می گذرد. اتهامات شما فشار سیاسی برای برداشت آب از سد نشتی است که باعث بحران آب و آلودگی در کشور شده است. به عنوان مدرس دانشگاه تهران که توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تامین مالی می شود، بنا به وظیفه اخلاقی و شغلی خود و بر اساس تحقیقات علمی و گزارشات شرکت های مشاور و موسسات رسمی به همراه سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان حفاظت محیط زیست جامعه علمی، خود من متعهد به پیگیری منابع زیستی این هستم، طبق اصل 50 قانون اساسی، منطقه را به رسمیت می شناسم.

اگر دلیلی بر خروج سد شیم شیر وجود دارد، این سخنان لازم است کاملا غیر علمی، تهمت و تاکید بر استفاده از آب سد شیم شیر برای صنایع و پالایشگاه های پتروشیمی. کافی. اگر سوابق پروژه را بررسی کنید، متوجه می شوید که طبق گزارش ارزیابی، قرار بود این سد آب آشامیدنی و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد به نظر می رسد هزینه هزاران میلیاردی از بودجه کشور با افشای نتایج مطالعاتی که کیفیت آب در اکثر آنها مشکوک بود با تغییر هدف اولیه از مصرف به صنعت توجیه می شود.

استاندار محترم: ایران آنقدر از تخریب رودخانه ها آسیب دیده است که صنایع کثیف بسازد. خشکسالی زاینده رود حاصل ذوب فولاد و آهن مبارکه است و نابودی بهترین شهر توریستی ایران گران تمام شد. ایران یک کشور متحد است. بنابراین به دلیل صنعتی شدن در یک منطقه، محیط آبی در چند استان از بین رفته است. با شوری مزارع کشاورزی و گسترش گرد و غبار سلامت بخش قابل توجهی از کشور ما آسیب دیده است و مشکلات مهاجرتی و تهدیدات امنیتی جدی در کشور در حال ظهور است.

استان زیبای کهکیلو بخشی از ایران اصیل است و با رودخانه زهره و مناظر زیبا حتی ساختمان گچساران نیز ظرفیت های زیادی برای گردشگری دارد، اگر تنها بخشی از هزینه ساخت سد چم شیر صرف آن شود. درآمدهای پایدار و سالم را برای مردم عزیز فراهم می کند و منطقه ای ایجاد می کند.

در هر صورت امیدوارم با عذرخواهی از سخنان غیرحرفه ای خود همانطور که آقای دکتر. «از پخش مجدد، می توانیم دومی را دریافت کنیم مسدود شود

استاد دانشگاه و فعال محیط زیست*

4747

دکمه بازگشت به بالا