عمومی

ساواک را نرمالایز نکنید! – شیمیشی

پس از انتشار عکس پرویز ثابتی و رضا فراستی از مسئولان ارشد ساواک، اکنون نوبت به پاکسازی تصویر ساواک در فضای مجازی رسیده است.

اینستاگرام: شاید متواضع ترین تصویر ساواک; از فیلم مصادره است که رضا عطاران در نقش مسئول خرید وسایل شکنجه است. در تمام این چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همه مردم ایران بر این موضوع اتفاق نظر داشتند که سازمان اطلاعات و امنیت کشور، ساواک، ناپسند است. اگر به داستان ها و روایات چهره های سرشناس انقلاب اسلامی گوش دهیم، وحشیگری ساواک; بزرگان ما که در موفقیت انقلاب اسلامی نقش داشتند. آنها خاطرات زیادی از ظلم ساواک به مردم ایران و حتی مردم عادی دارند.

اکنون پس از گذشت 44 سال از آن روزها؛ نهضت آزادی زنان به نام آزادی زندگی می کند.

دختر پرویز ثابتی با انتشار عکس پدرش در توییتر و در کنار تجمع ربا پهلوی و هوادارانش شروع به شستشوی جنایات سازمان معروف ساواک کرد. هر چند طرفداران نهضت زندگی زنان آزادی نسبت به وجود پرویز ثابتی واکنش منفی نشان دادند. اما ناگهان عکس دیگری از یکی از شکنجه گران قسمت سوم ساواک به نام رضا فراستی در همان جمع منتشر شد و این بار نمایشنامه و داستان آزادیخواهان زن زنده; به پاکسازی صورت ساواک پرداخت.

به یاد پدرم افسر وطن پرست ساواک

«امروز تولد پدرم افسر وطن دوست ساواک است. یادش بخیر.» این بار کاربری در توییتر با انتشار عکسی قدیمی از پدر و فرزندی در پیست اسکی مدعی شد که او فرزند افسر ساواک است و پدرش را افسر وطن پرست ساواک به هوادارانش معرفی می کند. با انتشار این پروژه بازماندگان بیش از هشتاد ساله ساواک در فضای مجازی قابل مشاهده است و بسیاری از اکانت های جعلی به شخص تصویر درود می فرستند تا این پروژه پاکسازی را دریافت کنند.

سازمان خدماتی با کارکنان زیرمجموعه!

در نهایت همه این اتفاقات گذشته و از نظر عادی سازی جنایات ساواک باعث شد تا هشتگ ساواک در روز دوشنبه رونق بگیرد و ندای طوفانی توییتری با این هشتگ منتشر شود. در عین حال، تعداد فالوورها و اکانت های جعلی با این هشتگ کم است، اما کاربران زیادی از قشر خاکستری جامعه و حتی ایرانیان خارج از کشور، نسبت به ورود ساواک به اتفاقات اخیر کشور اعتراض کرده و از دنبال کنندگان خود سوال کردند. زن زندگی در این نهضت چه مسیری را طی کردی آزادی به احیای ساواک رسید؟

یکی دیگر از جنبه های جالب این پالایش، استفاده از میهن پرستی و میهن پرستی برای افسران و شکنجه گران ساواک است. دقیقاً همان نام خانوادگی ای که شیما کلباسی برای پدرش استفاده می کرد.

همچنین با انتشار عکس پرویز طبتی; شبکه بی بی سی فارسی در یکی از بخش های خبری خود در گفت و گوی تصویری به سراغ «عرفان قانی فرد» نویسنده کتاب «در دامگه کائده» رفت. کتاب «دمگه کده» گفتگوی قانعی‌فرد و پرویز طبتی است. نویسنده این کتاب در گفت و گو با بی بی سی فارسی از نام هایی چون آقای صابی و مرد شریف برای پرویز سابی استفاده کرده است. پخش این گفتگو و حتی استفاده از لقب هایی که نویسنده کتاب ثابتی برای این رئیس ساواک گذاشته است، نشان می دهد که در جریان هشتگ بازی پاکسازی صورت ساواک، بی بی سی در وسط قرار گرفته و وارد میدان شده است. . به پروژه دیگری علیه ایران نیرو بدهیم.

تروریست علیه تروریست؟!

در کنار این روند، برخی از کاربران ویدئوهای قدیمی از عوامل ساواک منتشر کرده و آنها را کارمندان ساواک خادم می نامند. کاربر دیگری نوشت که ساواک قدرتمندترین نهاد امنیتی کشور است که در مقابل اقدامات تروریستی ایستاده و دشمنان ایران را شناسایی کرده است.

یکی دیگر از کاربران عکس یکی از مدیران ساواک به نام نعمت نصیری را منتشر کرد. برکناری مصدق یکی از بهترین کارهای ساواک و این مرد است. دیگران با ارسال مجدد یک تصویر ثابت. او را یک نیروی امنیتی کارکشته می نامند که در این برهه تاریخی خود را نشان می دهد تا بار دیگر حقانیت خود را ثابت کند.» ساواک سازمان والی ایران بود. این جمله را یکی دیگر از نظافتچیان این سازمان نیز در توییتر به اشتراک گذاشته است و هرکس مخالف ساواک باشد، دشمن ایران محسوب می شود. کاربر دیگری با انتشار لوگوی ساواک و تصویر «من ساواک هستم» نوشت که تاریخ ثابت کرده است که ساواک درست است و ساواک سفید!

کاربر دیگری در کنار این جریان نوشته است که ساواک در صدها عملیات مخفیانه در سال های 1325 تا 1357 جان هزاران ایرانی بی گناه را نجات داد و به دشمنان کشور و ملت اجازه اجرای نیات شوم و تروریستی خود را نداد.

تکه های پازل پروژه شستشو و پاکسازی سیاهی های به جا مانده از ساواک کاملا مشخص است. پس از سال ها حضور مستمر و یخ زده در رسانه ها، توییت پسر یکی از عوامل ساواک و مثلا طوفان توییتر توسط اکانت هایی با نام و عکس جعلی، همگی از نشانه های این پروژه بود که هدف اکنون، مثلاً آزادی زندگی زنان است، برای یارانش نیز روشن است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا