اقتصادی

گرانی، بازار تعمیر لپتاپ را داغ کرد

رئیس اتحادیه تکنسین های رایانه گفت: سال گذشته تقاضای تعمیرات لپ تاپ 50 تا 60 درصد افزایش یافته است.

محمد فرجی در مصاحبه با شیمیشی ، با اشاره به افزایش نرخ ارز در سال گذشته توضیح داد: در ابتدای سال 1397 ، 4200 تومار برای همه کارها سرمایه گذاری شد ، اما پس از آن تبدیل به پول نیمایی شد که قیمت آن افزایش یافت و مردم گرفتند. در گذشته آنها می توانستند لپ تاپی را با قیمت سه میلیون پوند خریداری کنند ، اما اکنون مجبور شده اند حدود 9 میلیون دلار خریداری کنند.

وی گفت: افزایش قیمت به ویژه برای مصرف کنندگان داخلی و خارجی خیلی شدید نیست. وی گفت: “بنابراین بسیاری از مردم این امر را برای اصلاح تجهیزات معیوب خود یا استفاده از حافظه داخلی و خارجی خود برای تصحیح سیستم خود به عهده گرفته اند.” به روز رسانی.

فرجی همچنین در سال گذشته نسبت به سالهای گذشته شاهد افزایش 50 تا 60 درصد تقاضا برای تعمیر لپ تاپ و رایانه بود.

با این حال ، به گفته وی ، بیماری کروناویروس تقاضا برای تعمیر لپ تاپ به عنوان تلفن را افزایش نداده است ، و موارد کمی از مسمومیت با الکل در صفحه کلید مشاهده شده است ، زیرا استفاده از لپ تاپ به عنوان تلفن صفحه نمایش ندارد و معمولاً باعث می شود که آن را به عنوان تلفن همراه بنظر بیاوریم. داشتن.

به گزارش شیمیشی ، از 12 آوریل 2016 ، زمانی که نرخ ارز در بازار آزاد افزایش یافت ، تا 7 آگوست که میانگین بازار ارز آغاز شد ، گاهی اوقات ، 4200 دلار از ارز خارجی برای سرمایه گذاری همه اقلام اختصاص می یافت. اما از نیمه دوم آگوست 2017 دولت فقط سرمایه گذاری اصلی را برای سرمایه گذاری اختصاص داد و تولید کنندگان مجبور شدند از پول نیمایی برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز خود استفاده کنند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا