علمی و پزشکی

ابتلای هزاران نفر به بیماری قرمزی چشم در تانزانیا

یک مقام تانزانیایی روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که از زمان شیوع ورم ملتحمه در این کشور، حداقل 4579 نفر در زنگبار به این بیماری مبتلا شده اند.

به گزارش شیمیشی، این رویدادها در مراکز درمانی و بیمارستان ها ثبت شد.

این بیماری اغلب به دلیل تورم یا گشاد شدن رگ های خونی باعث قرمزی چشم می شود.

یکی از مسئولان این کشور از افرادی که به این بیماری مبتلا هستند می‌خواهد از درمان با طب سنتی خودداری کنند و گفت: هیچ درمان ثابت شده‌ای برای این بیماری وجود ندارد.

به گزارش شین هوا، در 16 ژانویه، مقامات بهداشتی تانزانیا هشدار شیوع این بیماری را صادر کردند و خاطرنشان کردند که مطالعات اولیه نشان داده است که افراد زیادی در این کشور به این بیماری مبتلا شده اند.

اگرچه هنوز اطلاعاتی از میکروب عامل شیوع این بیماری در این منطقه منتشر نشده است، اما مسئولان بهداشتی تاکید دارند که مردم تا حد امکان توصیه های بهداشتی را رعایت کنند تا زنجیره شیوع و عفونت قطع شود.

انواع ورم ملتحمه یا “کانژونکتیویت”

در بین انواع غیر عفونی، شایع ترین نوع ورم ملتحمه، نوع آلرژیک است. این مشکل در افرادی که آلرژی فصلی دارند نیز دیده می شود و ممکن است به دلیل حساسیت به موادی مانند لوازم آرایشی، عطرها یا داروها ایجاد شود. این نوع ورم ملتحمه مسری نیست.

همچنین دو نوع ورم ملتحمه عفونی وجود دارد. نوع ویروسی که باعث این بیماری می شود ویروسی است و معمولا با سرماخوردگی و گلودرد همراه است. نوع دوم یا ورم ملتحمه باکتریایی معمولاً در اثر عفونت با باکتری هایی مانند استافیلوکوک و استرپتوکوک ایجاد می شود و شدت آن به نوع و نوع باکتری بستگی دارد.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات علمی

به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، هدفم این است که متونی را ارائه دهم که علاقه شما را به علم پزشکی تحریک کند و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهم.
دکمه بازگشت به بالا