علمی و پزشکی

خدمات توانبخشی و کاردرمانی تحت پوشش بیمه سلامت+جزئیات

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران خدمات توانبخشی و عملیاتی را که زیر سقف این سازمان بیمه ای است تشریح کرد.

محمد اسماعیل کاملی در گفت وگو با شیمیشی. وی در خصوص خدمات درمانی و توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت گفت: بر اساس اجرای ماده 6 قانون حمایت از حقوق معلولان، در آبان ماه 1398 تفاهم نامه ای بین ایران سلامت منعقد شد. سازمان. سازمان بیمه و بهزیستی کشور مسئولیت مزایای از کارافتادگی تحت پوشش بیمه سلامت کشور که یک بیمه نامه معتبر سلامت می باشد بر عهده دارد.

به گفته وی، بر اساس این تفاهم نامه 9 کد خدمات توانبخشی (شامل 4 کد در حوزه کاردرمانی) با مشارکت 70 درصدی تعرفه دولتی توسط سازمان بیمه سلامت ایران اخذ شده است.

مدیرکل دفتر خدمات حرفه ای سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: در 9 شهریور 1401 با تمدید این قرارداد مشترک، تعداد خدمات تعمیراتی که قبلا تحت پوشش بیمه نبودند به 59 کد خدمات رسید. (شامل 6 کد در رشته کاردرمانی) با 70% بیمه تعرفه خدمات توسط موسسه بیمه سلامت بر حسب نوع کارفرما اعم از دولتی، دولتی، غیردولتی، خیریه و خصوصی.

وی همچنین گفت: اکنون بیش از 730 هزار بیمه شده که قبلاً توسط سازمان خیریه با بیمه سلامت معرفی و در سامانه های این سازمان علامت گذاری شده اند، با دریافت این خدمات در مراکز قراردادی از مزایای آن بهره مند می شوند. مهمانی

به گفته وی، سازمان بیمه سلامت ایران از ابتدای اجرای این برنامه تا پنجم آذرماه سال جاری یک هزار و 773 میلیارد تومان برای کل هزینه های درمانی مشمولان پرداخت کرده که بیش از 43.2 میلیارد تومان آن برای خدمات توانبخشی بوده است. سهم موثر حدود 18 میلیارد تومان است.

کاملی ادامه داد: از سوی دیگر با مجوز هیأت عالی بیمه سلامت، بیمه خدمات توانبخشی در بیمارستان شامل کاردرمانی بیماران ام اس، آسیب مغزی، آسیب مغزی و فلج در «رفیده» انجام شد. «بیمارستان تهران» به عنوان آزمایشی (آزمایشی)، بر اساس نتایج آن و تهیه دستورالعمل خرید استراتژیک خدمات، در فاز بعدی این موضوع با درخواست بیمارستان‌های این نوع در کل کشور گسترش خواهد یافت. .

وی یکی از برنامه های اصلی سازمان بیمه سلامت را ارائه خدمات توانبخشی به بیماران خاص و صعب العلاج عنوان کرد و گفت: در این راستا طبق استانداردهای اعلام شده از سوی این وزارتخانه خدمات توانبخشی برای بیماران خاص و بدون درمان انجام می شود. . سلامت تا سقط جنین 100 درصد مالیات دولتی و 80 درصد تعرفه غیردولتی (از محل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج) ادامه دارد.

مدیرکل دفتر خدمات کارشناسی سازمان بیمه سلامت ایران، مهمترین این خدمات را ارزیابی کرد و گفت: خدمات این اداره کل خدمات کار و گفتار و مداخلات روانی برای بیماران اوتیسمی است؛ خدماتی که در این زمینه ارائه می شود. کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی برای بیماران آسیب مغزی و بیماران ام اس، بیماران دوشن و غیر دوشن، بیماران پروانه ای؛ کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی برای بیماران سکته مغزی و SMA؛ کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی و آواشناسی برای بیماران مبتلا به کم شنوایی شدید و عمیق و بیماران مبتلا به موکوپلی ساکاریدوز. کاردرمانی و گفتار درمانی برای بیماران متابولیک؛ کاردرمانی انفرادی و گروهی برای بیماران روانی مزمن و کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی برای بیماران سرطانی.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات علمی

به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، هدفم این است که متونی را ارائه دهم که علاقه شما را به علم پزشکی تحریک کند و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهم.
دکمه بازگشت به بالا