بین الملل

المرت خواستار پایان جنگ غزه شد/ دو نفر باید استعفا کنند

به گزارش شیمیشی ایهود المرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو این رژیم گفت: جنگ هیچ کدام از منافع اسرائیل را محقق نمی‌کند بلکه تنها در خدمت منافع بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و برخی از اعضای تندرو کابینه وی است.

وی از بنی گانتس و گادی آیزنکوت، ۲ عضو کابینه جنگ خواست استعفا بدهند.

به نقل از شیمیشی المرت تاکید کرد: فرصتی برای تحقق پیروزی کامل یا نابودی نهایی حماس وجود ندارد.

وی درباره موضوع روز بعد از جنگ گفت: باید اقدامی برای تأسیس نیروی مداخله اروپایی-بین‌المللی در غزه با هدف تقویت دستاوردهای ارتش انجام شود و نیروهای فلسطینی ظرف تقریبا ۲ سال با همکاری کشورهای میانه‌روی عربی وارد آنجا شوند.

المرت تاکید کرد: اعلام پیروزی کامل صحت ندارد و این شعار نتانیاهو با هدف توجیه تلاش‌های مستمر خود برای ایجاد مسافتی بین حوادث اکتبر و مرحله‌ای است که در آن جنگ به پایان می‌رسد. این مسئله به دلایل شخصی یا سیاسی است و هیچ ارتباطی با امنیت اسرائیل ندارد. امکان نابودی کامل حماس در نوار غزه وجود ندارد. اگر ما می‌خواهیم اسرایمان سالم برگردند باید اکنون جنگ را متوقف کنیم.

المرت درباره موضوع کرانه باختری گفت: در آنجا جنایت‌های خطرناکی اتفاق می‌افتد. املاک و منازل و زمین‌ها را با تشویق ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی تخریب می‌کنند. همه این اتفاقات جلوی چشم پلیس اسرائیل و دستگاه‌های امنیتی رخ می‌دهد. اما ما از حوادث کرانه باختری چشم پوشی می‌کنیم و از هیچ تلاشی برای ممانعت از این حوادث حمایت نمی‌کنیم. بلکه به ارتکاب جرایمی که یک روز در مقابل دادگاه بین‌المللی گریبان ما را خواهد گرفت، کمک می‌کنیم.

در سایه بحران داخلی در رژیم صهیونیستی، شهرک نشینان صهیونیست به تظاهرات علیه نتانیاهو و سیاست‌های وی درباره جنگ ادامه می‌دهند و خواهان معامله تبادل اسرا با جنبش حماس در غزه هستند.

311311

نویسنده تحریریه مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با رویکردی منحصر به فرد. با توانایی تحلیلی قوی و طرح سوالات کلیدی، شما را در قلب اتفاقات جهانی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده، به شما اخبار جهانی را منتقل می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا