اقتصادی

طغیانی: قطع برق صنایع مُسکن‌ است و دردی را دوا نمی کند

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد برق ورشکست شده است و باید نجات پیدا کرد، گفت: اقتصاد برق ورشکست شده است. قطع برق صنعت مسکن است و دردی را دوا نمی کند.

مهدی طغیانی در گفت وگو با شیمیشی، بر لزوم برنامه ریزی برای افزایش تولید برق و جلوگیری از قطعی برق در صنایع داخلی مانند فولاد و سیمان تاکید کرد و گفت: در جنگ کنونی قطعی برق به معنای تولید و تامین برق است. مشکلی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد برق در کشور ما بیمار است، گفت: پس از اجرای هدفمند کمک ها، قیمت برق با توجه به افزایش هزینه ها تعدیل نشد و در نتیجه مصرف برق روز به روز افزایش یافت. عرضه و تولید برق نیز افزایش قابل توجهی نداشته است. در چنین شرایطی باید این مابه التفاوت بودجه برای سرمایه گذاری ها و وام ها تامین می شد اما تا سال گذشته نسبت بدهی صنعت برق از دولت به حدود 70 هزار میلیارد تومان می رسید که برای پوشش تولید کافی است. عدم تامین برق، سرمایه گذاری و تولید

وی گفت: در این صورت ممکن است دولت بگوید ما به هزینه برق اهمیت می دهیم، اما این پرداخت ها می تواند به گونه ای انجام شود که بتوان سرمایه گذاری کرد.

وی افزود: در حال حاضر دولت به موضوعاتی مانند تولید 10 هزار مگاوات برق توسط صنایع بزرگ نگاه می کند اما این مشکل را حل نمی کند. با درخواست از تولیدکنندگان برای تامین برق خود، این سوال پیش می آید که اگر مصرف برق خانگی برای پنج سال دیگر افزایش یابد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ سپس آنها باید بخواهند برق را از صنعت قرض بگیرند، سپس آنها را تعطیل کنند تا به تامین برق خانه پاسخ دهند. همه اینها همچنین نشان می دهد که اقتصاد برق باید اصلاح شود و از این وضعیت ورشکستگی کنونی خارج شود.

طغیانی با تاکید بر اینکه اقتصاد برق ورشکسته است و نیاز به صرفه جویی دارد، گفت: کمبود برق معضل مسکن است و دردی را دوا نمی کند، اقتصاد برق ما دردسر دارد و باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی شود.

نماینده اصفهان در مجلس تاکید کرد: قطعی برق صنایع یا شروع قطعی برق کار اشتباهی است به خصوص در سالی که نام تولید را مشخص کرده است. به همین دلیل دولت باید مراقب باشد تا صنایعی مانند فولاد که به دلیل قطعی برق متحمل چندین هزار میلیارد تومان خسارت می شوند، جلوگیری کند.

طغیانی در پایان گفت: اینکه دولت در تضاد بین تامین برق خانگی و صنعتی باقی بماند، آهسته آهسته عملی اشتباه است.

انتهای پیام/

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا