ترندهای کسب و کارعلمی و پزشکی

از کجا بفهمیم شکستگی استخوان جوش خورده است؟

یکی از مهم ترین عوارض شکستگی، جوش نخوردن و بد جوش خوردن شکستگی است. همانطور که از نام این بیماری مشخص است، پس از درمان شکستگی احتمال جوش نخوردن یا جوش نخوردن استخوان ها به خوبی وجود دارد. از بسیاری جهات، تغییر شکل استخوان یک بیماری شایع است که تقریباً در همه بیماران پس از شکستگی رخ می دهد. پس علل و علائم بد خار استخوانی چیست؟ آیا درمان قطعی برای شکستگی های پیوند استخوان وجود دارد؟ این مقاله را تا انتها بخوانید تا در مورد علل، علائم و درمان خار استخوان بیشتر بدانید. ادامه مطلب

شکستگی بد جوش چیست؟

در شکستگی های جوش نخورده یا جوش نخورده، استخوان بهبود می یابد اما به موقعیت صحیح خود باز نمی گردد. این بدان معنی است که زمانی که رشد استخوانی وجود ندارد و دو استخوان به درستی به هم متصل نمی شوند، بین دو استخوان فاصله وجود دارد. بر خلاف عدم اتحاد استخوان، در عدم اتحاد شکستگی، استخوان جدید تشکیل شد، اما جایگزین نشد و یا به طور کامل ترمیم نشد. در چنین شرایطی مشکلات زیادی از جمله کاهش دامنه حرکتی، تغییرات و حتی پیچش یا خم شدن به خصوص در انگشتان ایجاد می شود.

مالفیوژن در کدام استخوان ها شایع تر است؟

صدمات ناشی از جوش خوردن یا همجوشی ضعیف استخوان ها در شرایط زیر شایع تر است:

استخوان بین دست و بازو

جوش نخوردن یا عدم اتصال گردن فمورال (گردن فمور در مفصل ران)

مچ پا

استخوان های قبیله ای

علاوه بر نواحی ذکر شده، تورم در شانه، آرنج، ساعد، انگشتان دست و زانو نیز قابل مشاهده است.

علت همجوشی ضعیف استخوان چیست؟

دلایل زیادی برای پیوند ضعیف استخوان های شکسته وجود دارد. اما علت اصلی فرسایش استخوان نتیجه عدم درمان به موقع پس از شکستگی است. به طور کلی، دلایل اصلی جوشکاری بد یا بد جوشکاری موارد زیر است:

شکستگی را درمان نکنید

عدم خروج به موقع پس از شکستگی

برداشتن زودهنگام گچ ها یا سایر وسایل بی حرکت

موقعیت نادرست استخوان ها در هنگام شکستگی

از دست دادن خون در استخوان شکسته

عفونت در محل شکستگی

دیابت یا سایر مشکلات پزشکی

چه نوع شکستگی هایی بیشتر باعث ایجاد بد جوش می شوند؟

همانطور که گفته شد جوشکاری ضعیف یا عدم جوشکاری به دلایل ذکر شده می تواند باعث شکستگی شود. با این حال، شکستگی های پیچیده اغلب منجر به همجوشی ضعیف شکستگی می شود که مهمترین آنها عبارتند از:

شکستگی مرکب: شکستگی مرکب جایی است که استخوان به چند قطعه شکسته می شود.

شکستگی زاویه دار: شکستگی که در آن دو انتهای استخوان نسبت به یکدیگر زاویه دارند.

شکستگی چرخشی: به این شکستگی می گویند که در آن استخوان می چرخد ​​و دو انتهای استخوان به هم نمی خورد.

یک علامت منفی از همجوشی شکسته

علائم بد شکستگی مفصل استخوان

علاوه بر درد و تورم، علائم جوش بد می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در مفاصل و اندام ها شود. مهم ترین علائم و نشانه های فیوژن شکستگی عبارتند از:

درد و تورم در محل شکستگی

احساس لمس و سوزش در ناحیه

محدوده حرکتی محدود، مانند ناتوانی در خم شدن یا گسترش مفصل

مفاصل دردناک و سفت هستند

خم شدن، پیچش و خم شدن در مفاصل و اندام ها، به ویژه در انگشتان دست و پا

اگر این وضعیت خیلی شدید باشد، می تواند شکل مفصل را تغییر دهد و ممکن است برای ترمیم یا اصلاح آن نیاز به جراحی داشته باشد. توجه داشته باشید که اگر فیوژن شکستگی مفصل مجاور را تحت تاثیر قرار دهد، به دلیل ساییدگی و پارگی غیرطبیعی روی مفصل می‌تواند باعث آرتروز شود.

چگونه تشخیص و درمان می شود؟

تشخیص با استفاده از تکنیک های تصویربرداری انجام می شود که ممکن است شامل اشعه ایکس، ام آر آی یا سی تی اسکن باشد. پس از تشخیص، ممکن است جراحی مجدد توصیه شود. هر برش کمی متفاوت است و بنابراین، هر جوش یکسان نیست. این بدان معناست که در روش درمان شکستگی استخوان تفاوت وجود دارد.

جراحی در چنین مواردی ممکن است شامل تعویض پلاتین یا پین های استفاده شده یا پیوند استخوان باشد. علاوه بر این، عمل قرار دادن پیوند فیبولار عروقی می‌تواند یک عمل پیچیده باشد که با استفاده از ابزارهای کوچک و میکروسکوپ (میکروسکوپی) انجام می‌شود. در نهایت، هدف از جراحی تراز کردن استخوان شکسته قبلی و حذف رشد استخوان اضافی است. استفاده از سخت افزارهای جدید، مانند پیچ، صفحه یا پین، می تواند برای اطمینان از تراز مناسب استفاده شود.

اخرین حرف

استئوآرتریت وضعیتی است که در آن شکستگی به طور غیر طبیعی بهبود می یابد. در نتیجه پا می تواند پاره شود و پاره شود. جوش نخوردن اغلب زمانی اتفاق می افتد که خون رسانی به ناحیه آسیب دیده برای کمک به بهبودی کافی نباشد یا در نتیجه عفونت یا سایر عوارض باشد.

بسته به استخوان درگیر و مقدار استخوان از دست رفته، بد جوشی می تواند عملکرد و حرکت اندام آسیب دیده را مختل کند. علاوه بر این، بد جوشی می تواند بسیار دردناک باشد و حتی منجر به تحلیل رفتن استخوان شود. توجه داشته باشید که یکپارچگی ضعیف با عدم یکپارچگی متفاوت است. در نهایت، در صورت مشاهده علائم بد شکستگی فیوژن، توصیه می شود به بهترین متخصص ارتوپدی مراجعه کنید.

این مطلب از وب سایت بهترین متخصص ارتوپدی در شیراز برداشت شده است.

دکمه بازگشت به بالا