ورزشی

رفتار کنعانی زادگان در حد یک ایرانی نبود/دنبال انضباطی مالی هستیم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مهدی تاج در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که امروز مطرح شد، مقررات نقل و انتقالات بود. هیئت این بحث را تصویب کرد. اعضای هیأت مدیره در خصوص سقف بودجه و درخواست های دستگاه های بازرسی نظرات خود را بیان کردند. ما هم می خواستیم جلوی بی انضباطی مالی را بگیریم. این موضوع به نفع فوتبال کشور است.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین گفت: تیم های ما در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهند داشت و باید در این زمینه مراقب باشند. امروز با چهار باشگاه شرکت کننده در این مسابقات جلسه داشتیم. هفته آینده با فدراسیون فوتبال عربستان قرارداد امضا می کنیم تا پس از آن بازی های نمایندگان دو کشور در داخل ایران و عربستان برگزار شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در خلاء ریچت و پاس عربستانی در نقل و انتقالات تاکید کردند: عربستان سرمایه گذاری زیادی در فوتبال کرده و بازیکنان گران قیمتی آورده است. شاید خیلی از مردم ما بخواهند به ورزشگاه بروند و این بازیکنان را ببینند. تذکرات لازم را به مدیران این چهار باشگاه دادیم و در ادامه در مورد برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا صحبت کردیم.

تاج در خصوص اینکه آیا تصمیم خاصی برای حضور پررنگ نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا گرفته شد، گفت: تصمیماتی گرفته شد اما نمی توان بودجه را به این شکل افزایش داد. امکانات دیگری هم فراهم کرده ایم و به اذن خدا می توانیم روی آن ها کار کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا می تواند درباره این موارد صحبت کند یا خیر، پاسخ داد: خیر. درخواست هایی از سوی باشگاه ها وجود داشت اما امکان ندارد همه مشکلات مالی باشد و در این موارد بیشتر شود. امسال، ما بسیار مصمم هستیم که بازی منصفانه مالی را رعایت کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه برخی از بازیکنان مانند محمد حسین کنانی زادگان خارج از بودجه باشگاه ها و از طریق دوستان پولدار پول دریافت می کنند، گفت: اینها مسائلی است. اگر بحث مخاطب ثروتمند باشد، شرکت های ثروتمند هم پشت کارخانجات صنعتی می روند. یک باشگاه به یک طرفدار پولدار تبدیل می شود و دیگری تبدیل به یک شرکت ثروتمند می شود. پس سوپ یک سوپ است و یک کاسه یک کاسه. امروز بحث بسیار جدی در هیات مدیره در مورد آیین نامه نقل و انتقالات مطرح شد و از همه می خواهم آن را رعایت کنند و در بین این چهار باشگاه، باشگاه های صنعتی و سایر باشگاه ها حضور داشتند. فرقی نمی کند یک هوادار پولدار پول بدهد یا یک نفر بخواهد محصول کارخانه اش را به بازیکن بدهد، این مسائل ماهیت متفاوتی دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: البته باشگاه ها از فدراسیون انتظاراتی دارند و باید برای لیگ قهرمانان آسیا هم تلاش کنند. آنها در برخی مسائل خواسته های خود را دارند، مانند اینکه سازمان لیگ بازی های برگشت آن را در تقویم ببیند. مثلا از ازبکستان به تهران نیایید و فردای آن روز به آبادان بروید. سازمان لیگ در فعالیت های خود این مسائل را مد نظر دارد، باید این شرایط را برای باشگاه ها فراهم کنیم.

وی درباره درخواست امیر قلانویی برای بازی های دوستانه قوی تر گفت: در حال انجام است. ابتدا قهرمانی تیم ملی بزرگ در مسابقات قهوه تبریک می گویم. ما حدود 16 سال است که در یک تورنمنت قهرمان نشده ایم. او یک قهرمان است قهوه مهم این است که در مسابقات غرب آسیا که یک بازی دوستانه بود، تیم امید ما در فینال مقابل عراق در ضربات پنالتی شکست خورد، اما به خاطر این بازی دوستانه عراقی ها تا صبح خوشحال بودند. گل دادند و رژه نظامی برگزار کردند. آنها در خیابان بسیار خوشحال بودند. البته گفتند در عراق شادی کم است و ما مشکل داریم. دولت عراق 60 میلیون دلار به فدراسیون فوتبال خود کمک کرده است.

رئیس فدراسیون فوتبال خوب: روی سوال عجیبی گفت: خود ادنان خانه رئیس فدراسیون عراق به من گفت. ما قرارداد امضا کردیم و به این نتیجه رسیدیم که عراقی ها بیایند و مقداری از هزینه های ما را بدهند!

رئیس فدراسیون فوتبال درباره پاداش حمل خودرو به بازیکنان تیم ملی که از سوی دولت داده شد و باعث ناراحتی ورزشکاران سایر حوزه ها شد، گفت: … کمک کنید و سینه خود را بالا بیاورید.

وی گفت: من هم به تیم ملی جوانان برای صعود به جام جهانی تبریک می گویم. این جشن باید به رسانه ها، مردم نجیب ایران، خانواده های بازیکنان و… هم کشیده شود. برای این خوبم، تو چطوری باید از همه به خاطر اتفاقات خوبی که در فوتبال ما افتاد تشکر کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره رفتار عجیب محمدحسین کنانی زادگان در برخی بازی های ملی که با اقدامات غیرحرفه ای مواجه شد، گفت: قلنویی و فدراسیون فوتبال با او صحبت کردند. هیچ رفتاری از یک ایرانی در مسابقات انتظار نمی رفت. گاهی این مشکلات به ما اجازه نمی دهد که بلند شویم. مهم نیست داور اشتباه کرده یا نه، اما در تیم ملی نباید کارهایی که گاهی در لیگ ما انجام می شود را تکرار کنیم. این رفتار ایرانی نبود. بنشین وسط زمین بیرون نیا.

گروه تحریریه مقالات ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با انگیزه‌ای برای به اشتراک گذاری آگاهی خود از دنیای ورزش. با استفاده از تحلیل‌های دقیق و روند داستان‌سازی شیوا، من سعی می‌کنم خوانندگان را در دنیای ورزشی همراهی کنم و آن‌ها را به سمت تجربه‌ی هیجان‌انگیز ورزش ببرم.
دکمه بازگشت به بالا