عمومی

گشایش بازارچه دائمی صنایع‌دستی ماهشهر

بازارچه دائمی صنایع دستی هنرمند شهید بیژن شیکو با بیست مغازه در ماهشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما خوزستان، حبیب آحاج کاری در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش ها در راستای توسعه صنایع دستی و ایجاد فرصت شغلی برای هنرمندان و فعالان این عرصه گفت: بندر ماهشهر یکی از بناهای شناخته شده است. بنادر با هویت تاریخی در این منطقه است. ایران بزرگ و زادگاه یکی از کهن ترین تمدن های این منطقه است.

افتتاح بازار دائمی ماهشهر

نماینده مردم ماهشهر، بندر امام خمینی، هندیجان و امیدیه در شورای اسلامی شهر گفت: با توجه به اسناد و نوشته هایی که از گذشته برجای مانده و به دلیل موقعیت خاصی که بندر ماهشهر داشته و دارد، این شهرستان بوده است. به بسیاری از کشورها متصل است که منجر به انتقال فرهنگ و هنر ایرانی-اسلامی از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر در جهان شده است و امروز باید به این گذشته احترام گذاشت.

در ادامه این فعالیت، محمدحسین ارسطو زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با ابراز خرسندی از تشکیل بازارچه دائمی شهید بیکان شیکو در هفته کار دست، گفت: بندر ماهشهر دارای فرهنگی غنی است. است و گذشته ای قابل اعتماد به دلیل تنوع قومیتی که دارد، ترکیب وفاق قومی-فرهنگی باعث ایجاد مشاغل مختلف در این شهر شده و آغاز این بازار نیز بر این اساس بوده است که امروز با حضور خود شاهد آن هستیم. از صاحبان اصلی این مجموعه.

استاندار همچنین با اشاره به وجود بیش از 80 رشته پویای صنایع دستی در استان خوزستان و بیش از 10 هزار هنرمند در شهرها و روستاهای آن استان فعالیت می کنند، گفت: خوشبختانه در حوزه های پژوهشی، آموزشی، توسعه ای، تشویقی. و احیای برخی مناطق به صورت فعال با توجه ویژه به حوزه تولید، کار و تجارت، هر ساله برنامه های مدونی در محل صنایع دستی اجرا و رصد می شود که شاهد توسعه یکی از این موارد هستیم. دستاوردها

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بندرماهشهر نیز در این مراسم اظهار داشت: احداث بازارچه صنایع دستی بندرماهشهر در سال 1396 توسط شهرداری و در سال 1401 با همکاری شهرداری و انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان بندر ماهشهر انجام شد. شروع شده است. خلیج فارس، بندر ماهشهر برای صنعتگران ساخته شده است.

سارا عبادی با بیان اینکه 20 صنعتگر در بازارچ به 20 صنعتگر اختصاص دارد، گفت: اکنون بیش از 150 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم به تولید بیش از 20 رشته صنایع دستی در بازارچ مشغول هستند.

دکمه بازگشت به بالا