علمی و پزشکی

قوانین جدید کشورها برای شبکه های اجتماعی/ بزرگ ترین رصد اینترنتی جهان در کجاست؟

با این حال ، در سراسر جهان ، کشورها محدودیت ها و قوانینی برای فعالیت پیام رسان های غیربومی دارند که باید به آنها پایبند باشند ، در غیر اینصورت پیام رسان از اجازه کار در آن کشورها محروم می شود که نمونه بارز آن پذیرش قوانین ترکیه توسط فیس بوک است. . این چند روز اخیر در رسانه ها بوده است. امروز اما ، وقتی مسئله ترکیه را بررسی می کنیم ، برای گزارشگران به قوانین برخی از کشورها مراجعه می کنیم.

ترکیه – انتصاب نماینده قضایی

در چند روز گذشته ، فیس بوک اعلام کرده است که طبق قانونی تصویب شده توسط پارلمان ترکیه که می خواهد رسانه های اجتماعی را به روش قابل توجه تری کنترل کند ، عمل می کند. به گزارش یورونیوز ، غول آمریکایی بدین ترتیب تسلیم قانون در ترکیه شده است و طبق این قانون علاوه بر داشتن نماینده قانونی در این کشور ، فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی خارجی نیز توسط دادگستری ترکیه ملزم به انتشار هرگونه محتوایی می شوند. . توسط مقامات این کشور از سیستم عامل خود حذف شوند. این حرکت همچنین شامل شبکه اجتماعی اینستاگرام است که مالک فیس بوک است. البته هنوز توییتر تحت این قانون قرار نگرفته و ترکیه به عنوان مجازات دریافت Twitter از درآمد تبلیغاتی را در این کشور ممنوع کرده است.

آمریکا – بزرگترین نظارت اینترنتی در جهان است

اگرچه دولت آمریكا مدعی جریان آزاد اطلاعات و پرچم آن در سرتاسر جهان است ، اما در این آخرین روزها و در خلال قیام های اشغال كنگره آمریكا ، شاهد محدودیت های شدیدی در شبکه های اجتماعی و حذف تصاویر این واقعه به حدی بوده ایم كه حتی حساب رئیس جمهور نیز در این مورد وجود داشته است. ایالات متحده در قانون فضای مجازی به چهار عنصر قانون ملزم است که در همه نقاط جهان منحصر به فرد است و برخلاف سبک رسانه های اجتماعی ، حریم خصوصی و زیرمضامین فضای مجازی است. طبق قانون امنیت سایبری ایالات متحده (در مصوب سال 2012) ، که شامل 15 بند است ، در صورت مغایرت با امنیت ایالات متحده ، هرگونه رفتار در فضای مجازی قابل پیگرد است.

اتحادیه اروپا – غول های فنی زیر تیغ

اروپا همچنین قوانین سختگیرانه ای را برای دور زدن شبکه های اجتماعی در نظر گرفته است و افرادی که این قوانین را رعایت نکنند مجازات های شدیدی در پیش رو دارند. یکی از این قوانین این است که طبق تصمیم دیوان عدالت ، هر پیامی که مقامات این کشورها غیرقانونی می دانند باید از شبکه های اجتماعی حذف شود. دویچه وله همچنین در گزارشی درباره قوانین جدید این سیستم که بیش از 45 میلیون کاربر دارد نوشت: این شبکه ابتدا باید از توزیع محتوای غیر مجاز در شبکه های آنها و در صورت لزوم IP افراد جلوگیری کند. در دادگاه حاضر شود تا با تهدید تروریسم در ارتباط باشد. این کشورها تنظیم می شوند. در چند وقت اخیر سیاستمداران اروپایی خواستار حذف رمزگشایی پیام ها در شبکه های اجتماعی برای مقابله با تهدیدات احتمالی تروریستی شده و کشورهای اروپایی قادر به مدیریت این پیام ها هستند.

2323

دکمه بازگشت به بالا