علمی و پزشکی

اثربخشی ۸۹ درصدی قرص ضد ویروسی فایزر

فایزر گفت که مطالعه روی قرص ضد ویروس کووید-19 پس از اینکه مشخص شد خطر بستری شدن یا مرگ در بیمارستان در بزرگسالانی که در معرض خطر کمتر بیماری بودند تا 89 درصد کاهش یافته است، متوقف شد.

به گزارش شیمیشی، به نظر می رسد این بیش از چیزی باشد که در مورد داروی ضد ویروسی مرک به نام مولنوپیراویر مشاهده شد. نتایج مطالعات شرکت داروسازی مرک روی داروی مولنوپیراویر نشان می دهد که این دارو خطر مرگ یا بستری شدن در بیمارستان را برای بیماران کووید-19 که در معرض خطر بیماری جدی نیستند، کاهش می دهد.

اطلاعات کامل تست یکی از شرکت ها هنوز در دسترس نیست.

فایزر اعلام کرد که قصد دارد نتایج آزمایش اولیه داروی ضد ویروسی خود را که با داروی ضد ویروسی دیگری به نام ریتوناویر درمان می شود، به سازمان غذا و داروی آمریکا ارائه کند.

این داروی ترکیبی که با نام تجاری Paxlovid به فروش می رسد، شامل سه قرص است که دو بار در روز تجویز می شود.

تجزیه و تحلیل فایزر 1219 بیمار را مورد بررسی قرار داد، مانند بستری شدن در بیمارستان یا احتمال مرگ در بیماران مبتلا به کووید-19 خفیف تا متوسط ​​که حداقل یک عامل خطر مانند چاقی یا چاقی دارند.

این مطالعه نشان داد که 0.8 درصد از افرادی که فایزر دریافت کرده بودند در مدت سه روز پس از شروع علائم در بیمارستان بستری شدند و یک نفر طی 28 روز پس از درمان فوت کرد. کسانی که این مکان را خوردند بیش از هفت درصد بیشتر احتمال داشت که آن را بگیرند.

داروهای ضد ویروسی باید در اسرع وقت و قبل از تشدید عفونت مصرف شوند تا بیشترین تاثیر را داشته باشند. مرک داروی خود را ظرف پنج روز پس از شروع علائم آزمایش کرد.

آلبرت بورلا، مدیر عامل شرکت فایزر آلبرت بورلا گفت: «این داده‌ها نشان می‌دهد که این داروی ضد ویروسی خوراکی، در صورت تایید، می‌تواند جان بیماران را نجات دهد، شدت عفونت‌ها را کاهش دهد و از هر 10 درخواست بیمارستانی 9 مورد را حذف کند.»

کارشناسان بیماری های عفونی تاکید می کنند که پیشگیری از بیماری کووید-19 با استفاده گسترده از این واکسن بهترین راه برای کنترل شورش است، اما تنها 58 درصد از آمریکایی ها به طور کامل واکسینه شده اند و به این واکسن دسترسی دارند. دنیاها محدود هستند

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا