حوادث

تغییر استاندارد کارخانه، عامل توقیف ۴۸ خودرو/ دستگیری کلاهبرداری با ۱۷ شاکی

شیمیشی/ سمنان فرمانده نیروی انتظامی سمنان با تغییر استانداردهای کارخانه ای اقدام به توقیف 48 دستگاه خودرو و موتورسیکلت کرد.

سردار جلیل موفوفایی امروز 13 بهمن با اعلام این خبر، اعلام کرد: در قالب اجرای طرح برخورد با خودروهایی که وضعیت استاندارد خود را تغییر داده و یا آرامش عمومی و تردد شهرها را مختل کرده و موجب تصادف در شهرها شده اند. شهرستانها، پلیس راهنمایی و رانندگی استان موفق شد. در توقیف 48 دستگاه خودرو و موتورسیکلت به دلیل تغییر وضعیت استاندارد کارخانه، تظاهرات و حرکات مارپیچی باعث ناآرامی شهروندان و … شد.

وی از همکاری یگان پهپادهای بدون سرنشین با پلیس راه استان سمنان برای رصد تصادفات و جاده های دورافتاده کویری و کوهستانی استان خبر داد و گفت: با همکاری یگان هواپیمای بدون سرنشین و پلیس راه استان سمنان، یگان پهپادهای بدون سرنشین و پلیس راه استان سمنان را رصد می کنند. با شناسایی دقیق و تخصصی مناطق حادثه خیز و افزایش تعداد هواپیماها و مراقبت های جاده ای، تاکنون 36 متخلف با عملیات ویژه یگان پهپادی توقیف شده اند و خوشبختانه این ارتباط منجر به کاهش چشمگیر تصادفات جاده ای شده است. .

رئیس پلیس راه استان سمنان از اجرای 426 مورد قانون راهنمایی و رانندگی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی آن استان خبر داد و گفت: 51 خودرو در مدت یک ساعت توقیف و 120 خودرو نیز به دلیل تخلفات فراوان به پارکینگ منتقل شدند.

وی همچنین تصریح کرد: به مردم شریف این استان قول می دهم که طرح های موثر، سریع و عملیات پلیسی را تا رفع جرائم و برقراری امنیت آرام و در عزت مردم شریف این استان ادامه دهیم.

طرح فتح ایستگاه ششم

سردار مقفوفی به مدت 72 ساعت پروژه فاتح 6 با هدف مقابله با تبهکاران، سارقان، اراذل و اوباش و… ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی پارک ها، تفرجگاه ها و مراکز عمده جرم، برخورد با سارقان، قاچاقچیان، فروشندگان مواد مخدر و سارقان، تردد غیرقانونی اتباع بیگانه در استان، نیروی انتظامی با خودروهای مجرم و امروز شاهد ارائه یافته های مرحله ششم رزمایش “فتح” که در 72 ساعت گذشته توسط نیروی انتظامی و فرماندهی پلیس تخصصی شهرستان ها انجام شد.

53 سارق و سارق دستگیر و 206 فقره سرقت کشف شد

سردار مقفویی از تلاش برای برخورد با سرقت در سمنان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح 53 سارق و سارق دستگیر و 206 فقره سرقت شامل موتورسیکلت و محتویات خودرو کشف شد.

وی با بیان اینکه در عملیات پلیس استان 26 گوشی تلفن همراه کشف و سارق دستگیر شد، گفت: با تلاش شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی مسئولان استانی باند سارقان غیربومی که خیلی دزدید چند قطعه طلا و وسایل منزل در شهر سمنان کشف شد و با یکدیگر آشنا و دو سارق در استان های غربی کشور دستگیر و از آنها مقدار زیادی طلا و اقلام مسروقه کشف شد.

189 کیلو مواد مخدر کشف شد

فرمانده انتظامی استان سمنان از موضع قاطع پلیس با توزیع کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر و کشف 189 کیلوگرم انواع مواد مخدر خبر داد و بیان کرد: 68 معتاد و خرده فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیر و به کمپ های درمان مواد مخدر معرفی شدند.

وی همچنین گفت: 18 دستگاه خودرو و موتورسیکلت فروشندگان و چهار دستگاه خودروی قاچاق مواد مخدر توقیف و 6 نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

سردار مقفوهی به دستگیری 152 سوداگر و انهدام 3 باند تولید و توزیع مواد مخدر در استان سمنان پرداخت و گفت: شناسایی و پاکسازی اماکن و لانه های آلوده مواد مخدر از برنامه های مهم و جدی فرماندهی انتظامی استان است. خوشبختانه تاکنون 45 پاسگاه با همکاری سایر دستگاه ها از وجود فروشندگان و سارقان مواد مخدر پاکسازی شده است.

متلاشی کردن باندی از کلاهبرداران حرفه ای

فرماندهی انتظامی استان سمنان از تلاش ماموران زبده پلیس فتا برای شناسایی گروهی از کلاهبرداران حرفه ای که اقدام به تخلیه حساب تلفنی با شهروندان و بی توجهی آنان به خرید گوشی تلفن همراه کرده بودند، خبر داد و گفت: این متهمان با پول، طلا و سکه آ. برای جلوگیری از سرقت

وی ادامه داد: خوشبختانه مظنون اصلی این پرونده و یکی از همسرانش که در سراسر کشور کلاهبرداری می کردند در غرب استان تهران دستگیر و به سمنان منتقل شدند و تلاش برای شناسایی دیگر همدستان وی ادامه دارد. همچنین در این پرونده 17 دادستان از سراسر کشور حضور دارند که 9 مورد از جرایم این باند در پلیس فتا مرکز استان به ثبت رسیده است.

وی گفت: پلیس و امنیت عمومی ایتلات 8 شرور مخل امنیت عمومی و آرامش مردم را دستگیر و از آنان 97 قبضه سلاح سرد و 9 قبضه سلاح جنگی و شکار کشف کردند.

مقوفه به برنامه ویژه پلیس برای ساماندهی آن دسته از اتباع خارجی که به صورت غیرمجاز در استان زندگی می کنند، توجه کرد و گفت: تاکنون 205 نفر از این اتباع شناسایی و اقدامات قانونی برای اخراج آنها از کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه پلیس با تشکل های صنفی که قوانین و مقررات مربوطه را رعایت نمی کنند اقدامات جدی انجام می دهد، گفت: تاکنون 25 متخلف صنفی به دلیل تخلف از ضوابط صنفی بر اساس قانون شناسایی و پلمب شده اند. نظارت کامل بر پلیس اطلاعات و امنیت استان.

موفقیت بزرگ پلیس سمنان در مقابله با پدیده قاچاق

مدیرکل انتظامی استان سمنان با اشاره به اینکه نیروهای پلیس امنیت اقتصادی توانستند محموله بزرگ کالا و گازوئیل را در استان شناسایی کنند، گفت: 50 تن مواد شیمیایی، 5 تن هیزم، 6 تن گوشت قرمز، 55 هزار تن سیگار قاچاق و 16 هزار با تلاش پلیس امنیت اقتصادی و با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان و یگان گشت استان سمنان تجهیزات پزشکی، 2 هزار لیتر سوخت، 422 حلقه لاستیک قاچاق، 86 لوازم آرایشی و بهداشتی بدون مجوز و …. . كشف كردن

سردار مقوف همچنین از شکار بزرگ پلیس های حرفه ای خبر داد و گفت: با هوشیاری این پلیس 2 محموله آلات موسیقی، کیف موبایل و گردو به ارزش بیش از 1200 میلیون ریال کشف و ضبط شد.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با علاقه زیاد به کشف تازه‌ها هستم. همیشه در جستجوی اخبار تازه، دیدنی و منحصر به فرد هستم تا خوانندگان را به جریان اتفاقات بکشانم.
دکمه بازگشت به بالا