اجتماعی

برگزاری جشن کوچ عشایر استان تهران پس از ۵ سال وقفه در اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر خدمات عشایری استان تهران با هدف معرفی جامعه عشایری استان تهران به مردم این دیار از تعطیلات کوچ عشایر خبر داد.

فرشید ذبیحی در گفت وگو با شیمیشی. وی با تشریح روند برگزاری جشنواره عشایری استان تهران پس از 5 سال فاصله در اردیبهشت ماه سال آینده گفت: جامعه عشایری استان تهران انعکاسی از جوامع عشایری کل کشور است و برگزاری این جشنواره می تواند کمک کننده باشد. برای معرفی عشایر استان تهران به مردم کشور.

وی همچنین گفت: جامعه عشایری استان تهران از حدود 400 سال پیش در این استان به تولید و زندگی مشغول بوده و این جامعه تولیدی با 700 هزار راس دام یکی از تولیدکنندگان گوشت قرمز در استان است.

ذبیحی ادامه داد: برگزاری جشنواره کوچ به ترویج فرهنگ، آداب و رسوم و تلاش جامعه عشایری استان تهران کمک می کند، به همین منظور امسال در نظر داریم جشنواره کوچ را همزمان با آغاز فصل کوچ به سمت تابستان برگزار کنیم. مناطق و بالعکس

مدیر خدمات عشایری استان تهران تاکید کرد: جشنواره عشایر استان تهران قطعا با همکاری فرمانداران دموند، پردیس، فیروزکو و همچنین ورامین و پاکدشتی اداره می شود و عشایر استان تهران دارای چهار طایفه هستند. و قبایل 27 طایفه که حدود 100 روز در مراتع می مانند، زیر سیاه چادرهای عشایری زندگی می کنند.

ذبیحی همچنین گفت: بی شک جشنواره کخ به شناسایی توانمندی های این جامعه کمک می کند و همچنین می تواند فرصتی برای شناخت عشایر استان تهران و ارتباط آنها با سایر اقشار جامعه فراهم کند. از این رو سعی می کنیم در اردیبهشت ماه سال آینده جشنواره کوچ عشایر در استان تهران برگزار شود و همزمان کوچ عشایر به مناطق تفرجگاهی نیز به صورت گسترده برگزار شود.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا