ترندهای کسب و کارعمومی

آیا مهاجرت کار درستی است؟

چرا ما نباید مهاجرت کنیم، سوالی است که باید قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد آینده خود از خود بپرسید. با تمام مزایای مهاجرت (مانند فرصت های شغلی، آزادی، تحصیل و غیره)، معایبی نیز وجود دارد که می تواند دلایل خوبی برای عدم مهاجرت باشد. به طور کلی، برای تصمیم گیری صحیح در مورد مهاجرت یا عدم مهاجرت، باید نگاهی واقع بینانه بیندازید و ببینید آیا مهاجرت واقعاً انتخابی است که رویاهای شما را به ارمغان می آورد یا خیر. در این مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی متفاوت به مهاجرت داشته باشیم و دلایل عدم علاقه افراد به مهاجرت را درک کنیم. اگر می خواهید بدانید چرا نباید مهاجرت کنید، با یورومای همراه باشید.

1. مزایا و معایب مهاجرت

هر فرد باید با توجه به شرایط  هزینه مهاجرت به قبرس یورومای تصمیم بگیرد که آیا مهاجرت کند یا نه. این تصمیم معمولا به خاطر خاطرات گذشته، نیازهای حال و خواسته های آینده گرفته می شود، اما برای یک تصمیم درست و دقیق همیشه نیاز به ذهنی باز داریم که هم خوب و هم بد مهاجرت را به ما نشان دهد.

2. دلایل مختلف برای امتناع از گزینه مهاجرت

همانطور که گفتیم وضعیت فرد تعیین کننده مناسب بودن یا نبودن مهاجرت برای ادامه زندگی است. دلایل متعددی با جنبه های روانی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فراوان می تواند منجر به انصراف از انتخاب مهاجرت یا پشیمانی در صورت انتخاب این انتخاب شود. این عوامل عبارتند از:

شوک فرهنگی.

تفاوت زبان

مسائل مالی

خانواده و عزیزان.

3. چرا نباید مهاجرت کنیم: شوک فرهنگی

یکی از مهم ترین دلایل عدم جابجایی یا احساس پشیمانی و تصمیم به بازگشت پس از مهاجرت، احتمال بروز شوک فرهنگی است. شوک فرهنگی نوعی احساس سرگردانی است که در آن فرد در کشور مقصد در معرض سبک زندگی و فرهنگ جدیدی قرار می گیرد و ممکن است احساس مسخ شخصیت را تجربه کند.

دلایل مختلف بزرگ و کوچک، فرد را به این تجربه سوق می دهد. شامل:

روشی غیر معمول برای احوالپرسی

غذاهای متفاوت با طعمی عجیب.

مشکلات زبانی و ناتوانی در برقراری ارتباط صحیح.

در خیابان های یک شهر جدید گم شوید.

4. چرا نباید مهاجرت کنیم: زبان های مختلف

تفاوت زبان مانع اصلی مهاجرت است. با توجه به اینکه اخذ اکثر ویزاها به مدرک زبان بستگی دارد، این دلیل بسیار رایج و مهم شده است. اکنون سوال این است که پاسخ به این سوال که چرا نباید مهاجرت کنیم این است که چرا تفاوت زبان وجود دارد. در پاسخ باید بگوییم:

یادگیری زبان به خصوص برای بزرگسالان آسان نیست.

هزینه یادگیری زبان

هزینه دریافت مدارک معتبر

سختی امتحانی که به دنبال مدرک معتبر باشد.

5. چرا نباید بیرون برویم: پول

یکی از مهم ترین مراحل قبل از تصمیم گیری برای مهاجرت، بررسی وضعیت مالی و کشور مقصد است. تغییر ارز در هنگام مهاجرت و در نظر گرفتن قیمت ارزهای مختلف همواره چالشی برای متقاضیان مهاجرت بوده است. برای تعیین اینکه آیا باید حرکت کنید یا نه، بهتر است هزینه را تخمین بزنید و به طور واقع بینانه با احتمال رها کردن آن روبرو شوید. هزینه های مهاجرت بسته به انگیزه مهاجر و ویزای مورد نیاز متفاوت است.

در ادامه به توضیح این هزینه ها می پردازیم که شاید پاسخ «چرا نباید حرکت کنیم؟ و سپس در مورد میزان درآمد در کشورهای مختلف صحبت می کنیم.

5. چرا نباید مهاجرت کنیم: سوالات اقتصادی

یکی از ضروری ترین مراحل قبل از تصمیم گیری برای مهاجرت، بررسی وضعیت مالی و کشور مقصد است. تغییر ارز در هنگام مهاجرت و پیگیری قیمت ارزهای مختلف همواره چالشی برای متقاضیان مهاجرت بوده است. در تصمیم گیری برای جابجایی، بهتر است هزینه ها را تخمین بزنید و به طور واقع بینانه با امکان تهیه آنها روبرو شوید. هزینه مهاجرت بستگی به انگیزه مهاجر و ویزای مورد نیاز او دارد.

در زیر این هزینه ها را به عنوان “چرا مهاجرت نمی کنیم؟” توضیح خواهیم داد. احتمالا جواب. و سپس در مورد میزان درآمد در کشورهای مختلف صحبت می کنیم.

7. چرا نباید سفر کنیم: دلایل دیگر

برخی دلایل جزئی اما مهم نیز می تواند علامت سوالی را در ذهن متقاضی مهاجرت ایجاد کند. به همین دلیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم آشنایی با قوانین یک کشور جدید یادگیری دشوار است که می تواند مشکلات و مسائلی را برای مهاجران ایجاد کند.

برخی از مدارک حیاتی مانند ویزا، پاسپورت و کارت اقامت در صورت گم شدن می توانند مشکلات جدی ایجاد کنند و به سختی قابل بازیابی هستند.

نیاز به کسب اجازه برای انجام فعالیت های مختلف و احساس آزاد نبودن.

پذیرفته نشدن بومیان کشور مقصد و تبعیض نژادی، قومیتی، جنسیتی و غیره.

8. غیر مهاجران

با توجه به تمامی موارد مطرح شده، اکنون به راحتی می توان گفت که چه کسانی مهاجرت نمی کنند و یا چه کسانی برای مهاجرت مناسب نیستند و عواقب منفی ندارد. این افراد شامل موارد زیر است:

افرادی که انعطاف پذیری کمی دارند و نمی توانند به سرعت خود را با تغییرات وفق دهند.

کسانی که یادگیری یک زبان جدید برایشان سخت است.

متقاضیانی که توانایی پرداخت هزینه های مهاجرت را ندارند و منابع مالی لازم را ندارند.

کسانی که مهارت های لازم برای یافتن شغل را ندارند یا نمی توانند درآمد خوبی در کشور مقصد کسب کنند.

افرادی که نمی توانند تبعیض موجود را تحمل کنند.

افرادی که بسیار به کشور و خانواده خود وابسته هستند.

متقاضیانی که پیروی از قوانین جدیدی را که ممکن است با ارزش های آنها در تضاد باشد، دشوار است.

دکمه بازگشت به بالا