بین المللترندهای کسب و کار

نکات مهم در جلوگیری از کلاهبرداری مهاجرتی

کلاهبرداری مهاجرتی موضوع جدیدی نیست؛ اما در شرایط کنونی که روزبه‌روز به تعداد کسانی که می‌خواهند مهاجرت کنند افزوده می‌شود، به یک موضوع جدی و مهم تبدیل شده است.در این مقاله روش‌های کلاهبرداری موسسات مهاجرتی که با استفاده از آن‌ها می‌توانند از شما سوءاستفاده مالی کنند را توضیح می‌دهیم؛ علاوه بر این می‌گوییم که برای اینکه مورد کلاهبرداری مهاجرتی قرار نگیرید، باید به چه نکاتی توجه کنید و چطور می‌توانید کلاهبرداری در مهاجرت را تشخیص دهید.

روش‌های رایج کلاهبرداری مهاجرتی

  1. وعده ویزای تضمینی از طرف شرکت مهاجرتی

حتماً تا به امروز بارها و بارها با عبارت‌هایی مثل «ویزای تضمینی کانادا»، «اقامت اروپا 100% تضمینی»، «ویزای تضمینی تحصیلی» یا عبارت‌هایی شبیه این مواجه شده‌اید؛ همه این‌ها شعار تبلیغاتی است! فقط موسسات مهاجرتی کلاهبردار هستند که وعده «ویزای تضمینی» را می‌دهند.

توجه کنید که هیچ وکیلی نمی‌تواند صدور ویزا را تضمین کند و هیچ موسسه مهاجرتی نمی‌تواند بگوید که پروسه مهاجرت شما 100درصد موفقیت‌آمیز خواهد بود. صدور یا ویزای هر کشور دیگری در نهایت بر عهده آفیسر و اداره مهاجرت آن کشور است و از دسترس هر کس دیگری خارج است.اخذ ویزای 100% تصمینی وعده‌ای فریبنده و یکی از شگردهای کلاهبرداری شرکت های مهاجرت برای جذب افرادی است که رویای یک زندگی بهتر در کشوری ایده‌آل را در سر می‌پرورانند.

Important tips to prevent immigration fraud

  1. کلاهبرداری مهاجرتی با وعده ویزا در سریع‌ترین زمان

«ما برای شما در سریع‌ترین زمان ویزا و اقامت می‌گیریم»! این جمله یکی دیگر از تبلیغات اغواکننده‌ای است که کلاهبرداران مهاجرت استفاده می‌کنند!توجه داشته باشید از هر روشی که بخواهید مهاجرت کنید و مقصد شما هر کشوری که باشد، پروسه مهاجرت نیاز به گذراندن مراحل حقوقی خود را دارد. در بعضی روش‌ها پروسه مهاجرت کوتاه‌تر و در بعضی روش‌ها طولانی‌تر است؛ اما در هر صورت زمان‌بر است.

شرکت های مهاجرتی کلاهبردار ادعا می‌کنند در زمانی سریع ویزای کانادا یا را برای شما می‌گیرند؛ اما این یک فریب است. هیچ وکیل یا مؤسسه‌ای قدرت جلو انداختن پروسه اخذ ویزا و اقامت را ندارد. در نهایت یک وکیل مهاجرتی معتبر و متخصص می‌تواند ادعا کند که یک پرونده مهاجرتی را با کم‌ترین اتلاف وقت پیش می‌برد.

  1. کلاهبرداری وکیل مهاجرت با ادعای داشتن رابطه در سفارت

به محض اینکه یک وکیل مهاجرتی به شما گفت که در سفارت روابط خاصی دارد که می‌تواند منجر به قبولی ویزای شما در اداره مهاجرت کانادا شود، تردید نکنید که با یک کلاهبردار مهاجرتی روبه رو هستید!گرفتن ویزا با داشتن رابطه خاص و پنهانی دروغ محض است. درباره صدور یا عدم صدور ویزا فقط افیسر مهاجرت با توجه به پرونده مهاجرتی متقاضی تصمیم می‌گیرد و هیچکس نمی‌تواند در این موضوع دخالت کند.

  1. کلاهبرداری شرکت مهاجرتی با وعده مهاجرت بدون پول

خیلی از افراد به دلیل شرایط بد اقتصادی به دنبال مهاجرت هستند. همه تصور می‌کنند که با مهاجرت به سطح بالاتری از رفاه خواهند رسید؛ اما متاسفانه این موضوع درباره همه صدق نمی‌کند.مهاجرت بدون پول ممکن نیست. هر کسی که به شما وعده مهاجرت بدون پول را می‌دهد یک کلاهبردار است. هر روش مهاجرتی هزینه‌های خاص خود را دارد. بعضی روش‌ها ارزان‌تر و برخی روش‌ها گران‌تر هستند؛ اما به هر حال مهاجرت پول لازم دارد.

یکی از شگردهای کلاهبرداران مهاجرتی این است که برای افرادی از طبقات ضعیف که اشتیاق به مهاجرت دارند، دام پهن می‌کنند. آن‌ها در ازای مبلغی که احتمالاً همه سرمایه یک فرد کم درآمد است، وعده مهاجرت رایگان یا ارزان را می‌دهند.به یاد داشته باشید که مهاجرت رایگان دروغ محض است؛ برای مهاجرت به کانادا یا هر کشور دیگری داشتن سطح مشخصی از تمکن مالی لازم است.

  1. کلاهبرداری موسسه مهاجرتی با سایت‌ کاریابی

یکی از روش‌های موسسات مهاجرتی کلاهبردار این است که به متقاضیان مهاجرت وعده شغل با درآمد بالا در کشورهای پیشرفته را می‌دهند. این افراد با طراحی یک وبسایت که بسیار شبیه به وبسایت‌های رسمی کاریابی خارجی است، افراد را جذب می‌کنند و سپس از آن‌ها درخواست پول در ازای قرارداد کاری می‌کنند.

  1. کلاهبرداری موسسات اعزام دانشجو

یکی دیگر از شگردهای کلاهبرداران مهاجرتی این است که به افردای که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند وعده می‌دهند که با داشتن ارتباط خاص می‌توانند از دانشگاه‌های خارجی پذیرش بگیرند.

هرگز چنین فریبی را باور نکنید! برای گرفتن پذیرش تحصیلی از کانادا یه هر کشور دیگری باید شرایط لازم را داشته باشید. توجه کنید که این اساتید دانشگاه و شخصیت‌های علمی هستند که به دانشجویان خارجی پذیرش می‌دهند. این افراد هرگز اعتبار خود را با زد و بند با مؤسسات مهاجرتی برای دادن پذیرش تحصیلی به افراد غیرمجاز خدشه‌دار نمی‌کنند.

  1. کلاهبرداری موسسات مهاجرتی با ایمیل یا تلفن

اگر ایمیلی دریافت کردید که ادعا کرده بود برای شما پیشنهادهای ویژه‌ای برای مهاجرت به کانادا دارد و لازم است اطلاعات شخصی خود را وارد کنید شک نکنید با کلاهبرداری مهاجرتی روبه‌رو هستید.

همچنین کسانی که برای مهاجرت به کانادا اقدام کرده‌اند، ممکن است ایمیلی دریافت کنند که به نظر می‌رسد از طرف دولت کانادا باشد و در این ایمیل اطلاعات خصوصی آن‌ها مانند تاریخ تولد، رمزهای عبور یا جزئیات کارت اعتباری درخواست شده باشد. توجه کنید که اداره مهاجرت کانادا هرگز برای درخواست اطلاعات خصوصی ایمیل ارسال نمی‌کند. اگر چنین ایمیلی دریافت کردید، روی هیچ لینکی کلیک نکنید و اطلاعاتی در مورد خودتان ندهید.

علاوه بر این، اداره مهاجرت کانادا هرگز برای دریافت پول با افراد تماس نمی‌گیرد. گاهی اوقات ممکن است برای دریافت اطلاعات بیشتر، یا برای ادامه رسیدگی به پرونده یا درخواست مدارک بیشتر با متقاضی تماس بگیرد؛ اما هرگز در یک تماس تلفنی از شما خواسته نمی‌شود که هزینه‌ای پرداخت کنید.باید بسیار مراقب کلاهبرداران مهاجرت باشید که جزئیاتی مانند کارت اعتباری، شماره حساب بانکی یا هر اطلاعات پرداخت دیگری را از شما درخواست می‌کنند.

  1. کلاهبرداری مهاجرتی با ساخت سایت جعلی

ساخت یک سایت کپی کاری ندارد. برخی کلاهبرداران مهاجرتی یا ساختن وب‌سایتی که حرفه‌ای به نظر می‌رسد، ادعا می‌کنند که سایت رسمی دولت کانادا هستند. یا اینکه به نحوی با اداره مهاجرت کانادا در ارتباط هستند. برای پیشنهاداتی مثل ورود تضمینی به کانادا یا پردازش سریع‌تر درخواست خود به این سایت‌ها پولی پرداخت نکنید؛ این ادعاها دروغ است!

سوءاستفاده مالی کلاهبرداران مهاجرتی

افراد زیادی بوده‌اند که مبلغ هنگفتی را به یک موسسه مهاجرتی کلاهبردار به امید دریافت ویزا پرداخت کرده‌اند؛ اما پس از گذشت زمانی طولانی مؤسسه به آن‌ها اعلام کرده است که موفق به اخذ ویزا نشده و مبلغی که پرداخت کرده‌اند به آن‌ها برگردانده می‌شود!

همه چیز عادی به نظر می‌رسد! اما این یک کلاهبرداری مهاجرتی است! ساده است: شرکت های مهاجرتی کلاهبردار از اول می‌دانند هر متقاضی در چه روشی شانس دریافت ویزا ندارد؛ اما آن‌ها به شما امید می‌دهند که این شانس را دارید و در نهایت پس از اینکه حداقل یک سال از سرمایه شما استفاده کردند، آن را به شما بر می‌گردانند. شاید هم هرگز آن را پس ندهند!

برای خرید و فروش دلار کانادا، شما می‌توانید از مکان‌ها و خدمات مختلف استفاده کنید. در ادامه چندین راه برای انجام این تراکنش‌ها آورده شده است:

  1. صرافی‌ها: صرافی‌ها نیز یک منبع دیگر برای خرید و فروش دلار کانادا هستند. این مراکز معمولاً نرخ تبدیلی را به‌روز نگه می‌دارند و خدماتی سریع‌تر نسبت به بانک‌ها ارائه می‌دهند.
  2. پلتفرم‌های آنلاین: برخی از پلتفرم‌های آنلاین نیز به شما این امکان را می‌دهند که دلار کانادا را آنلاین خریداری یا فروش کنید. اما لازم است با دقت از اعتبار این پلتفرم‌ها اطمینان حاصل کنید.
دکمه بازگشت به بالا