اجتماعی

کلاهبرداری ۱۰۰۰ میلیارد ریالی پدر و دختر در پوشش ارز دیجیتال

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری پدر و دختری که با ترفند خرید و فروش و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بیش از 1000 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری می کردند، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در گفت وگو با شیمیشی. وی در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یکی از شهروندان با در دست داشتن یک مرجع قضایی به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و کلاهبرداری در آن شهر خبر داد. . بدین ترتیب.

وی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتای پایتخت قرار گرفته است، اظهار داشت: در اظهاراتش شکایت این افسر مبنی بر آشنایی با پدر و دختری در شبکه اجتماعی اینستاگرام آمده است. مدعی شد سرمایه گذاری های کلان و سودآوری در حوزه ارزهای رمزنگاری شده انجام داده اند و این افراد پس از جلب اعتماد شاکی، یک میلیارد ریال بابت سرمایه گذاری از شاکی دریافت کرده اند. پس از مدتی پدر و دختر به این شکایت پاسخی ندادند و هیچ سودی به او پرداخت نکردند.

معظمی گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات سایبری را آغاز کردند و در بررسی های اولیه مشخص شد این پدر و دختر دارای سابقه جرایم سایبری زیر چتر ارزهای دیجیتال دست به اقدامات مجرمانه زده اند. کارشناسان در تهران بزرگ مدتی است. در ادامه بیانیه منتشر شده آمده است که با اقدامات فنی پلیسی هویت مجرمان به دست آمد و پس از سیر مراحل قانونی، مجرمان در حین فریب فرد دیگری دستگیر و به سازمان فتا منتقل شدند. اداره پلیس.

مدیر پلیس فتی تهران بزرگ با بیان اینکه در بررسی این پرونده تعداد شکایات این پدر و دختر کلاهبردار به بیش از 40 نفر افزایش یافته است، گفت: در اقدامات تکمیلی پرونده مشخص شد این پدر و دخترش تنها اعضای این باند کلاهبردار نبودند و در ادامه اقدامات عملیاتی 2 نفر دیگر که با این تیم کار می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

بازپرس به تحقیقات از متهمان دستگیر شده اشاره کرد و گفت: این افراد در تحقیقات به جرم خود اعتراف کردند و همچنین اعترافات افراد، اظهارات شبهات و مدارک دیجیتالی نشان می دهد که آن افراد حداقل 1000 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند. دور

به گفته معظمی گودرزی، برای هر 4 متهم دستگیر شده پرونده جداگانه تشکیل و این افراد برای ادامه پرونده روانه دادسرا شدند. تحقیقات تکمیلی پلیس فتا در این خصوص همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا