اجتماعی

۸۰ درصد تولید کربن دی اکسید جهان تنها کار ۵۷ شرکت است !

گزارش جدیدی که هفت سال پس از توافق پاریس بررسی می شود، نشان می دهد که تنها 57 شرکت 80 درصد دی اکسید کربن جهان را تولید می کنند.

به گزارش خبر شیمیشیسال گذشته به عنوان گرم ترین سال ثبت شده توصیف شد و زمین به سمت 2.7 درجه گرمایش جهانی پیش می رود، با این حال بزرگترین تولیدکنندگان سوخت های فسیلی و سیمان تغییرات آب و هوایی را نادیده می گیرند و اوضاع را همیشه بدتر می کنند.

به گفته Engjet، گزارش جدید پایگاه داده Carbon Majors نشان می دهد که تنها 57 شرکت مسئول 80 درصد انتشار دی اکسید کربن جهانی بین سال های 2016 تا 2022 هستند. این عدد نشان دهنده تولیدکنندگان در سراسر جهان است که 87 درصد از تولیدکنندگان در آسیا، 57 درصد در اروپا و 43 درصد در آمریکای شمالی را شامل می شود.

اگرچه نزدیک به 200 کشور توافقنامه پاریس را در سال 2015 تصویب کردند و متعهد شدند که انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهند، 58 شرکت از 100 شرکت دولتی و سرمایه گذار در پایگاه داده Carbon Majors تولید خود را در سال های اخیر افزایش داده اند.

Carbon Majors، یک سازمان دیده بان آب و هوا، در سال 2013 راه اندازی شد تا تولیدکنندگان سوخت فسیلی را پاسخگو نگه دارد.

آژانس بین المللی انرژی نیز اعلام کرد که مصرف زغال سنگ در این 7 سال 8 درصد افزایش یافته و به 8.3 میلیارد تن رسیده که رکورد بالایی است.

در این گزارش، شرکت دولتی زغال سنگ هند به عنوان یکی از سه تولیدکننده برتر دی اکسید کربن معرفی شد. شرکت انرژی روسیه گازپروم و شرکت نفت عربستان سعودی آرامکو سه متخلف هستند.

ExxonMobil همچنین در صدر فهرست شرکت های تحت مالکیت ایالات متحده قرار دارد که 1.4 درصد از انتشار دی اکسید کربن جهانی را به خود اختصاص داده است.

زپورا برمن، رئیس پیمان منع سوخت‌های فسیلی، در بیانیه‌ای گفت: «این شرکت‌ها میلیاردها دلار سود می‌برند در حالی که مشکل را انکار می‌کنند و سیاست‌های آب و هوایی را به تأخیر می‌اندازند و مسدود می‌کنند». آنها میلیون‌ها دلار را صرف کمپین‌های تبلیغاتی می‌کنند تا بخشی از یک راه‌حل پایدار باشند و در عین حال به سرمایه‌گذاری بیشتر در استخراج سوخت‌های فسیلی ادامه دهند.

وی افزود: این یافته‌ها تاکید می‌کند که ما بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که دولت‌هایمان در مقابل این شرکت‌ها بایستند و همچنین نیازمند همکاری‌های بین‌المللی جدید از طریق معاهده سوخت‌های فسیلی برای پایان دادن به گسترش سوخت‌های فسیلی و ایجاد یک انتقال واقعی هستیم. برگرد.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا