ترندهای کسب و کارعمومی

چگونه آب را تصفیه کنیم؟

70 تا 75 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است. پزشکان معمولا نوشیدن بین 6 تا 8 لیوان آب را توصیه می کنند. علاوه بر مصرف مداوم آب، باید به کیفیت آب شرب نیز توجه کنیم. در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که برای تصفیه آب چه باید کرد؟ پاسخ در این مقاله به بررسی ساده ترین و موثرترین روش های تصفیه آب می پردازیم. منتظر سورپرایز باشید.

آب آلوده زندگی را به خطر می اندازد

آب و زندگی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. بدن انسان به طور معمول به آب زیادی نیاز دارد. اما نوشیدن آب ناسالم باعث تغییراتی در عملکرد بدن می شود. کلیه ها و دستگاه گوارش جزو اولین اندام هایی هستند که در اثر آب آلوده آسیب می بینند. خرید آب یا استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی بهترین راه حل برای دسترسی به آب آشامیدنی سالم است. اما در برخی مواد امکان تهیه دستگاه تصفیه آب وجود ندارد. علاوه بر این، دسترسی به نوشیدنی های سالم در طول سفر یا شرایط اضطراری دشوار است. 11 روشی که در زیر ارائه می کنیم راه حل های مفیدی برای تصفیه آب آشامیدنی هستند.

ساده ترین روش تصفیه آب

1- جوشاندن، قدیمی ترین روش تصفیه آب
از ابتدا مردم آب را با جوشاندن آن ضد عفونی می کردند.گرما اکثر باکتری های مضر و بیشتر ویروس ها را از بین می برد. از آب جوش می توان در خانه ها نیز استفاده کرد. بهترین راه حل برای جوشاندن آب در کتری است. در عرض 5 تا 10 دقیقه آب به نقطه جوش می رسد. برخی از افراد ترجیح می دهند در زمان بیماری از آب جوشیده استفاده کنند. گردشگران برای دسترسی به آب آشامیدنی نیز آب را می جوشانند. برای آشنایی با انواع آب های غافلگیر کننده می توانید به صفحه آب های لوکس 750 سی سی مراجعه کنید.

2- فیلتر شنی; مسیر دشوار دسترسی به آب تصفیه شده
فیلتر شنی راه دیگری برای دسترسی به آب تمیز است. البته این راه حل به این سادگی نیست. اما شاید بد نباشد بدانید که در تمدن های باستانی از این روش برای تصفیه آب استفاده می شده است. در این روش، آب از بالای یک مخزن پر از ماسه خارج شده و به پایین می رسد. ماسه درشت معمولا در بالای ظرف و ماسه نرم در پایین قرار دارد. در طول مسیر، آلاینده ها توسط ماسه جذب می شوند و آب تمیز از دریچه پایین مخزن خارج می شود. برای تهیه آب آشامیدنی سورپرایز می توانید به صفحه 10 لیتر آب آشامیدنی مراجعه کنید.

3- فیلتر فیبر; الیافی که آب را تصفیه می کنند
سلولز یا رادیون یک فیلتر الیافی است. این فیلترها سوراخ های کوچک زیادی دارند. آب تحت فشار از طریق فیلتر فیبر حرکت می کند. در حین حرکت و عبور از منافذ کوچک و بزرگ، باکتری ها و ویروس های بیشتری از بین می روند. در واقع روش فیلتر الیافی مشابه فیلتر شنی است که با دستگاه های جدید و تلاش کمتر آب را فیلتر می کند.

4- فیلتر سرامیکی; عملکردی شبیه به تنظیم کننده فیبر با جنسیت متفاوت.
فیلترهای سرامیکی مانند فیلترهای فیبر عمل می کنند. تنها تفاوت این دو فیلتر استفاده از سرامیک در ترکیبات فیلتر سرامیکی است. در اینجا نیز آب با فشار از لایه های داخلی مختلف عبور می کند و بیشتر ناخالصی های آن از بین می رود.

5- فیلترهای کربن، کربنی که ویروس ها را از بین می برد
کربن فعال کربنی است که گفته می شود به روش های خاصی به آن اکسیژن اضافه شده است. این زغال چوب توانایی از بین بردن بیشتر ویروس ها و باکتری های بی فایده را دارد. یکی از مزایای استفاده از فیلتر کربن عدم نیاز به برق و صرفه جویی در مصرف آب است. تا آب هدر نرود.

6- کربن فشرده عملکردی مشابه فیلتر کربن معمولی دارد
کربن فشرده کربن فعال است. این کربن فعال فشرده شده و به صورت فیلتر عرضه می شود. در واقع تنها تفاوت فیلتر کربن معمولی و فشرده در ظاهر آنهاست. فیلترهای کربن فشرده معمولی طرفداران بیشتری دارند. آب مضر را می توان با استفاده از فیلتر کربن تصفیه کرد.

7- اسمز معکوس، فشار شدید برای تصفیه آب
در روش اسمز معکوس آب از یک طرف مخزن به طرف دیگر مخزن عبور می کند. بین این دو طرف مخزن غشایی با سوراخ های میکروسکوپی بسیار کوچک قرار دارد. در عین حال، فشار قوی آب در مخزن وجود دارد که آب را از سمت مخزن آلوده به مخزن تمیز وادار می کند. سوراخ های میکروسکوپی در طول مسیر تمام باکتری های مضر و آلودگی را از آب حذف می کند.
8- تقطیر، روشی ساده برای تهیه آب سالم
راه دیگر دسترسی به آب شرب از طریق تقطیر است. در فرآیند تقطیر، بخار آب در حال جوش در یک محفظه محبوس می شود. سپس بخار محبوس شده از طریق فرآیند تراکم به آب مایع تبدیل می شود. برای دسترسی به آب با کیفیت بالاتر معمولاً علاوه بر تقطیر از فیلتر کربن یا فیلتر دیگری استفاده می شود.پیشنهاد می کنیم برای خرید آب معدنی سورپرایز به صفحه آب آشامیدنی لیتری و نیم مراجعه کنید.

9- کلر، تصفیه آب در مقیاس بزرگ
کلر معمولا در کارخانه های بزرگ تصفیه آب مانند تصفیه خانه های شهری استفاده می شود. کلر ماده ای است که ظرفیت ضدعفونی کنندگی بالایی دارد و اکثر ویروس ها را از بین می برد. البته علاوه بر کلر از روش های دیگری نیز برای تصفیه بهتر آب استفاده می شود. علاوه بر این، کلر تأثیر مهمی در جلوگیری از گسترش بیماری ها دارد.

10- ید، تصفیه آب در مسافرت و در مواقع ضروری
گردشگران اغلب از ید برای تصفیه آب استفاده می کنند. با غلظت کافی ید و بعد از 30 دقیقه می توان آب کثیف را نیز مصرف کرد. به طور معمول، در این دوره زمانی، ید بیشتر ویروس ها و باکتری ها را از بین می برد.
11- اشعه ماوراء بنفش، پیشرفته ترین روش ضد عفونی آب
استفاده از اشعه ماوراء بنفش یکی از موثرترین راه های ضد عفونی آب است. اشعه ماوراء بنفش این توانایی را دارد که ویروس ها را به طور موثرتر از همه روش های قبلی از بین ببرد. البته استفاده از این روش باید در محیطی بسیار کنترل شده و با دوز مناسب انجام شود. زیرا اشعه ماوراء بنفش این قابلیت را دارد که ترکیب شیمیایی آب را از بین ببرد.تصفیه خانه های کوچک و بزرگ همچنان موثرترین راه حل برای دسترسی به آب آشامیدنی سالم هستند
در این مقاله به بررسی انواع روش های تصفیه آب می پردازیم. در حال حاضر استفاده از دستگاه های کوچک و بزرگ تصفیه آب بهترین راه حل برای دسترسی به آب آشامیدنی است. علاوه بر این، خرید آب یا جوشاندن آن در سفر می تواند کیفیت آب مصرفی را تضمین کند.

دکمه بازگشت به بالا