اقتصادیترندهای کسب و کارعمومی

ارزان ترین دریچه هوای ساختمان چیست؟

امروزه کانال کشی و تعبیه دریچه کولر در داخل ساختمان های مختلف، به یکی از برنامه های اجرایی ضروری مهندسین و پیمانکاران ساختمان ها در جهت افزایش میزان آسایش افراد تبدیل شده است. در بسیاری از نقاط ایران، سیستم سرمایشی و گرمایشی به عنوان یکی از تجهیزات اصلی و مهم در خانه ها معرفی می شود. این‌گونه است که دریچه کولر با قابلیت ها و کارایی های منحصر به فرد خود، یکی از کاربردی ترین و پرمصرف ترین دریچه هوا دریچه اسلوت مورد استفاده در ایران به شمار می آید.

دریچه کولر 30

این نوع دریچه در سیستم های گرمایشی یا سرمایشی بدون محدودیت قابل استفاده می شود. یعنی اگر به جای دمنده ی کولر از دمنده های گرماساز نیز استفاده شود به راحتی می توان از انواع دریچه کولری استفاده نمود. این دریچه ها از لحاظ جنس ساخت به انواع مختلفی تقسیم بندی میشوند.

انواع دریچه کولر

تمرکز طراحان و سازندگان دریچه کولر بر روی ساخت و عرضه اقلام تهویه هوا و تهویه مطبوع می باشد. لذا با توجه به نیازها و سلایق مختلف مشتریان و همچنین با در نظر گرفتن شرایط و فضای داخل ساختمان، انواع دریچه های کولر طراحی و به بازار عرضه شده است. تمامی این اقلام با آخرین فناوری ها و تکنولوژی های پیشرفته دنیا همخوانی دارند.تهویه نظری با سابقه ی چندین ساله در این صنعت انواع دریچه های کولری جدید را در انواع آلومینیومی و چوبی تولید مینماید.

دریچه کولر آلومینیومی

دریچه کولر آلومینیومی از جمله عمومی ترین و پر کاربردترین انواع دریچه های کولری در ایران می باشد. ساختار چندمنظوره ی آن که از پره های عمودی در جلو و پره های افقی در پشت تشکیل شده، باعث شده این این محصول از قدیم مورد توجه کاربران و کارفرمایان باشد.

دریچه کولر خطی

این دریچه از جنس پروفیل آلومینیوم ساخته می شود و دارای دمپر برای امکان تنظیم فشار هوا یا امکان انسداد ورود هوا را میدهد. قاب این دریچه ها بطور مشخص از قالب پروفیل آلومینیوم و پره های آن نیز از ورق آلومینیوم بصورت پرسی و فابریک ساخته می شود. پوشش نهایی آن نیز رنگ کوره ای می باشد.

ویژگی های دریچه های کولری آلومینیومی

مهمترین ویژگی دریچه کولر آلومینیومی امکان تغییر جهت ایستای پره های عمودی که در جلوی دریچه تعبیه شده می باشد. در واقع با تغییر مسیر این پرّه ها هوای خروجی از دهانه به راحتی به چپ، راست یا مستقیم و به شکل دلخواه منتقل خواهد شد.

علاوه بر پره های عمودی در جلو، در قسمت پشت آن نیز تیغه های افقی بعنوان دمپر در نظر گرفته شده که این تیغه های متحرک هم قابلیت انسداد معبر هوا را دارند و هم توانایی تغییر مسیر پرتاب هوا را از دهانه دریچه دارا هستند.
پره های افقی دمپر این دریچه کولر آلومینیومی بوسیله ی اهرمی که دسته ی کنترل آن روی نمای دریچه تعبیه شده کنترل، باز و بسته می شوند.

دریچه کولری

دریچه های کولری در ابعاد مختلف و بدون محدودیت ابعاد، بصورت سفارشی و با هر تعداد مورد نیاز کارفرما، قابل ساخت و عرضه می باشد. مانند مدل های آهنی ضخامت ورق پره های افقی و عمودی میزان مرغوبیت یا عدم مرغوبیت این محصول را مشخص میکند. از جمله عوامل مهم دیگر در تعیین کیفیت دریچه کولر آلومینیومی، نوع و کیفیت رنگ سطح آن است. معمولاً برای پوشش آن از رنگ کوره ای پودری استاتیک استفاده می شود.

این دریچه ها معمولا بصورت دیواری مورد استفاده قرار می گیرند، اما استفاده در سقف نیز هیچ اشکالی در کارکرد آنها ایجاد نخواهد کرد. برای نصب آنها در محل مورد نظر از پیچ خودکار یا پیچ چوبی استفاده می شود.

نام محصول دریچه کولر
از کجا دریچه کولر بخریم تهویه نظری
دریچه کولر آلومینیومی کیفیت بالا – سبک و شیک
شماره تماس 09128722799

دریچه هوا کولر

دریچه چیلر

از چیلر جهت تنظیم درجه هوا ساختمان های بزرگ استفاده شده و آن را جهت خنک سازی یا افزایش دما مورد بهره برداری قرار خواهند داد. به کارگیری دستگاه مرکزی جهت تنظیم درجه هوا و انتقال هوا از طریق کانال کشی به اتاق و محیط های مشخص تنها بخشی از نحوه اجرای فعالیت چیلر است! انواع خروجی دریچه چیلر جهت پخش هوای سرد یا گرم درون محیط ساختمان نیز مهم بوده و بر اساس محل قرارگیری دریچه چیلر، جنس بدنه، جهت و تعداد پره های دریچه هوای چیلر با یکدیگر متفاوت خواهند بود.

انواع دریچه چیلر

اجرای سیستم تهویه و تغییر دمای چیلر به زیبایی و شیک شدن ساختمان کمک زیادی کرده و انتخاب دریچه چیلر منوط به سلیقه، کارایی و محل نصب خواهد بود. از این رو در ادامه مقاله با چند مدل رایج دریچه هوای چیلر بیشتر آشنا خواهید شد:

  • دریچه هوای چیلر چهار طرفه: از این نوع دریچه هوا جهت پخش یکنواخت هوا به سمت های: بالا، پایین، چپ و راست استفاده شده و بیشتر برای محیط با ابعاد بالا کارایی دارد.
  • دریچه چیلر خطی: شکل خاص و متمایز دریچه خطی به افزایش زیبایی کمک زیادی کرده و علاوه بر محیط های داخلی از آن برای راهروها نیز می توان بهره برد.
  • دریچه مخفی چیلر: با نصب دریچه مخفی چیلر در قسمت پنهان محیط داخلی علاوه بر تنظیم درجه هوای اتاق از ایجاد عدم هارمونی در طراحی داخلی جلوگیری خواهد شد.
  • دریچه هوای از کف چیلر: از این نوع دریچه هوا در ساختمان های واقع در شرایط آب و هوایی بسیار سرد در کنار فضاهای با ارتفاع سقف بلند به کار خواهد رفت.
  • دریچه هوای برگشت چیلر: با نصب دریچه هوای برگشت روی بخش انتهایی سیستم تهویه هوای چیلر، امکان استفاده از فیلتر هوا را مهیا کرده و بدین ترتیب پاکیزگی هوا بیشتر خواهد شد.

ویژگی‌های منحصر به فرد دریچه های کولر مدرن

با توجه به اینکه بیشتر دریچه و کولرهای ساخته و عرضه شده در بازار، اغلب در ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده میگیرد. لذا باید طراحی و تولید آن ها به گونه ای باشد که اشکالات و نواقص آنها تقریبا صفر باشد. مشکلاتی نظیر: عدم هرگونه کنترل بر روی دریچه، نقص در تنظیم مقدار و جهت باد خروجی، عدم امکان تنظیم میزان باد هر دریچه بر حسب نیاز و سلیقه، و نیز کیفیت و مرغوبیت پایین دریچه ها از لحاظ ساخت باید به حداقل برسد. بر این اساس دریچه های کولر هوشمند و مدرن، با ویژگی های منحصر به فرد خود به بازار عرضه شده است. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ایجاد کنترل بر روی دریچه کولر در جهت تنظیم مقدار و جهت باد خروجی
حذف نیاز به دسترسی فیزیکی در جهت تنظیم میزان و جهت باد خروجی
تعبیه امکانات لازم برای تنظیم میزان باد بر حسب نیاز و سلیقه افراد
بهینه سازی و بازمهندسی دریچه
ارتقاء سطح نیاز رفاه مصرف کننده
افزایش میزان رضایت مشتریان
جلوگیری از اتلاف انرژی

ساخت این تجهیزات هوشمند و پیشرفته و تعبیه آن در فضای داخلی ساختمان ها به گونه ای است که از انتقال و ورود هر نوع آلودگی ها و ذرات گرد و غبار به داخل جلوگیری می نماید. فناوری های حاصل از ساخت این دریچه ها حاکی از آن است که این بخش از کولر با استحکام و مقاومت بسیاری بالایی ساخته شده است. به گونه ای که به عنوان یک عایق صوتی و گرمایشی قوی عمل خواهد کرد. بخش ریل شاسی در این محصول، این اجازه را به استفاده کننده می دهد تا به سادگی قفل آن را آزاد کرده و به تمامی قسمت ها دسترسی داشته باشد.

با سابقه ی چندین ساله در صنعت ساخت انواع دریچه توزیع هوا ، انواع دریچه کولر جدید و کانالساری,  و و … را تولید مینماید.

دریچه کولر آبی جدید

در صنعت تهویه مطبوع در سال های اخیر انواع دریچه کولر آبی جدید تولید و به بازار عرضه شده است. به دلیل رشد و پیشرفت صنعت ساختمان سازی تولید آنها نیز رو به افزایش است. البته ویژگی های جدید آنه نیز می بایست با استانداردهای روز مطابقت داشته باشد. لحاظ نکات اصولی و استاندارد در هنگام تولید دریچه ها موجب بازدهی عالی این محصول در محیط های مسکونی و صنعتی می شود.

دریچه های کولر آبی جدید به راحتی تنظیم می شوند، به طوری که مشتریان می توانند هوا را به جهت های راست و چپ و بالا و پایین محیط هدایت کنند. بدین صورت با انجام این عمل می توان دمای تمامی فضا را به صورت یک دست هماهنگ نمود.

قیمت دریچه کولر آلومینیومی

قیمت دریچه کولر با توجه به متریال مورد استفاده برای ساخت آن محاسبه می شود. به صورت کلی قیمت دریچه های کولری آهنی یا همان گالوانیزه نسبت به دریچه های آلومینیومی ارزان تر می باشد. در هنگام قیمت گذاری بر روی دریچه هوا ابعاد (طول و عرض) محصول نیز تأثیر گذار است.

قیمت و خرید دریچه کانال کولر سنی پلاستیک مدل 5025

ویژگی های دریچه کولر آلومینیومی :

بی شک امروزه دریچه های آلومینیومی از پرکاربردترین دریچه های مورد استفاده هستند. در ساختار این دریچه ها از دو نوع پره استفاده شده است که انواع عمودی در جلو و موارد افقی در پشت دریچه وجود دارد. در زمان خرید دریچه کولر آلومینیومی باید در نظر داشته باشید که آنها از پروفیل های مخصوص تهیه شده اند و برای اینکه بتوانند فشار هوا را به خوبی تنظیم نمایند، دارای دمپر مخصوص می باشند. برای ساخت قاب آنها از پروفیل و برای ساخت پره ها نیز از ورقه ها به صورت پرسی استفاده شده است لذا از لحاظ مقاومت بسیار مقاوم می باشند.

اما آنچه که باعث می شود بیشتر افراد اقدام به خرید دریچه کولر آلومینیومی نمایند، مواردی است که در ادامه بیان شده است:

  • دریچه های آلومینیومی همانگونه که در بالا عنوان شد دارای پره های عمودی و افقی است، یکی از مزیت های اصلی این پره ها آن است که می توان به راحتی جهت پره های عمودی را تغییر داد. با این کار شما می توانید خروجی هوا را به راحتی به قسمت چپ یا راست محوطه هدایت نمایید.
  • پره های افقی دریچه های آلومینیومی که در بخش پشتی دریچه می باشند نیز متحرک بوده و به راحتی می توانند ورودی هوا را مسدود نمایند. البته همین پره های افقی میزان و مسیر پرتاب هوا را نیز می توانند تنظیم نمایند. این دریچه ها اغلب دارای یک دسته اهرم مانند هستند که به کمک آنان می توان جهت پره ها را کاملا تغییر داد.
  • در زمان خرید دریچه کولر آلومینیومی باید در نظر داشته باشید که این موارد در اندازه های مختلف ساخته می شوند و کیفیت ساخت و رنگ آنان بهتر از جنس های دیگر است.
  • شما می توانید از دریچه های آلومینیومی در دیوار استفاده نمایید. البته امروزه دیده می شود که از آن در سقف نیز بهره گرفته می شود. برای نصب نیز می توان با پیچ و مهره آنها را در محل خود محکم نمایید.

قیمت خرید دریچه کولر

دریچه کولر چوبی

دریچه کولر چوبی از لحاظ زیبایی و تطابق با محیط و دکوراسیون برخی از ساختمانها مثال زدنی است. تولید کنندگان این نوع از دریچه تنظیم هوا از متریال چوب استفاده می نمایند. دریچه های چوبی به دلیل زیبایی چشم نوازشان در محیط های مسکونی بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. انواع دریچه های چوبی ( ام دی اف ) برای مصارف مختلف میاوانند مورد استفاده قرار بگیرند.

دریچه کولر چوبی

دریچه کولر آهنی (گالوانیزه)

دریچه های کولر آهنی دارای دمپر در تنظیم میزان دبی هوا به محیط میباشد که پره های دمپر بصورت افقی در پشت دریچه، و پره های عمودی روی قاب اصلی دریچه باعث می شود که هوای داخل کانال به هر طرف که نیاز باشد هدایت شود. از این محصول میتوان به صورت دیواری یا سقفی استفاده و بهره گرفت.

این دریچه ها به دو صورت عادی و سفارشی تولید و به بازار عرضه میشود. نکته مهم در تولید دریچه های کولری آهنی این است که لزوما باید از ورق ضخیم استفاده شود. این موضوع باعث میشود که دریچه در برابر فشار ورود هوا دچار صدای اضافی نشود. بدین ترتیب عمر استفاده از آنها به بیشترین زمان افزایش یابد.

دریچه کولر آهنی به لحاظ ساختار دقیقا شبیه به مدل آلومینیومی می باشد، با این تفاوت که جنس ساخت آنها از ورق روغنی می باشد. یعنی تمام بخشهای آن شامل فریم، تیغه های هوا و پره های دمپر از ورق روغنی ساخته می شود. هرچه ضخامت ورق استفاده شده برای ساخت آن بیشتر باشد امکان لرزش و صدای پره های آن به حداقل می رسد.

ویژگی های دریچه های کولر آهنی

ساختار قاب این دریچه کولر از ورق روغنی به عرض ۳ سانت ساخته می شود. بعد از اندازه گیری های لازم می توان اقدام به جانمایی پره های عمودی در جلوی آن نمود. دمپر ها به حالت قالب های قاشقی ساخته می شود که به یک دسته دمپر بر روی نمای فریم متصل و بصورت همزمان باز یا بسته می شود.

در ساخت آنها مانند دیگر انواع این محصول باید به میزان 0.5 سانتی متر از هر طرف بادخور رها باشد. این کار باعث میشود که امکان جانمایی دریچه در محل خود به راحتی و سهولت امکانپذیر باشد.
با توجه به ورقی بودن جنس قاب در صورت نیاز به افزایش عرض فریم به راحتی می توان این تغییرات را در زمان ساخت انجام داد. طریقه نصب دریچه کولری آهنی به روش پیچ از نمای قاب آن می باشد.

یکی از نکات مهم در زمان ساخت دریچه کولر آهنی، تعبیه ی محل پیچ یا اصطلاحا خزینه پیچ بر روی فریم قبل از انجام عملیات رنگ کردن آن می باشد. نوع رنگ این دریچه کولر نیز بصورت کوره ای و پودری الکتروستاتیک می باشد.

دریچه کولر آبی متحرک

این محصول از مواد اولیه ( ABS ) تولید شده است. دارای استحکام و مقاومت کاملا مناسب بوده، وبا توجه به کیفیت و سبکی وزن این محصول در برابر فرسایش و خوردگی مقاوم می باشد.. این دریچه کولر دارای دمپر جهت مسدود کردن و باز کردن جریان هوا می باشد.

دریچه کانال کولر سنی پلاستیک

یکی دیگر از عوامل مهمی که در زمان ارزیابی قیمت دریچه کولر مورد بررسی قرار می گیرد دستمزد متخصصین کارخانه می باشد. تهویه نظری محصولات خود را با بهترین کیفیت و با قیمت بسیار مناسب به بازار ارائه میکند. برای دریافت هرگونه مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید. ( جهت محاسبه مساحت و قیمت دقیق انواع دریچه کولر در ابعاد مختلف از شماره زیر استفاده نمایید )

انواع و قیمت دریچه کولر – تهویه نظری – 09128722799

دریچه کولر برقی

خرید دریچه کولر امروزه پس از ساخت ساختمان یکی از اقدامات اصلی است که سازندگان و مالکان ملک باید انجام دهند. اما با توجه به اینکه دریچه های بسیاری امروزه در بازار وجود دارند و قیمت دریچه کولر نیز بسیار متفاوت است؛ گاها خرید دریچه را با مشکل روبرو می نماید. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که هدف از خرید دریچه کولر؛ تنظیم نمودن هوا و سرمای ورودی به محیط است لذا انتخاب ابعاد مناسب و همچنین جنس آن می توان بسیار مهم و چالش برانگیز باشد. با این مقدمه در ادامه نکاتی بیان شده است که می تواند در خرید دریچه کولر به شما کمک شایانی نمایند.

خرید دریچه کولر

نکاتی که باید در زمان خرید دریچه کولر بدانید:

با کمی جستجو در بازار متوجه می شوید که دریچه های موجود از لحاظ جنس در دو دسته آهنی و آلومینیومی تقسیم بندی می شوند.دریچه هایی که آهنی هستند به راحتی می توانند دبی هوای ورودی را به خوبی به کمک دمپر تنظیم نمایند. معمولا در ساخت دریچه های فوق از ورقه های آهن محکم استفاده می شود تا در برابر فشار آسیب نبینند.

اما دریچه های آلومینیومی از جنس پروفیل آلومینیومی ساخته می شوند که به نسبت دریچه های آهنی سبک وزن تر می باشند. به کمک این دریچه نیز شما می توانید میزان فشار هوای ورودی را به خوبی تنظیم نمایید و همچنین ورودی را در صورت نیاز کاملا مسدود کنید.

شاید برای شما نیز با توضیح فوق این سوال به وجود آید که قیمت دریچه کولر در کدام دسته مقرون به صرفه تر است؟ در پاسخ باید بیان نمود که با توجه به ابعاد دریچه، نیاز ساختمان و همچنین جنس مورد استفاده، قیمت های مختلفی در بازار وجود دارد. به عبارت دیگر این قیمت می تواند بسیار متفاوت باشد اما نکته مهمی که وجود دارد، این موضوع می باشد که خرید دریچه کولر آلومینیومی قطعا هزینه بیشتری به نسبت دریچه های آهنی به همراه دارد. برای اینکه با کاربرد هر یک از دریچه های مذکور بیشتر آشنا شوید می توانید ویژگی های آنان را در ادامه مطالعه نمایید.

خرید دریچه کولر آلومینیومی

درپوش دریچه کولر

این نوع دریچه کولر با درب الومینیومی بصورت کشویی تعبیه شده تا از ورود گرد و خاک به داخل خانه جلوگیری کند. خودتان بهتر میدانید در زمستان هر سال یک تکه پلاستیک جلوی دریچه کولر یا مقوا میگذاریم و با چسب آن را میپوشانیم ولی با درب آلومینیومی یا پلاستیکی که بصورت کشویی روی دریچه کولرتان (درپوش کانال کولر) تعبیه میشود دیگر نگران این اتفاق نباشید

دریچه کولر درب دار

دریچه کولر در دار

شرکت تهویه نظری برای اولین بار در ایران این ایده را عرضه کرد و بصورت کاملا حرفه ای خدمت شما مشتریان عزیز به سراسر ایران ارسال میکند که چند نمونه بهمراه ویدیو آن را در زیر میتوانید تماشا کنید.

  • بررسی دریچه کولر آهنی:

دریچه های آهنی نیز می توانند به صورت سقفی یا دیواری مورد استفاده قرار گیرند. اما آنچه در خصوص این دریچه ها دارای اهمیت بالا است، استفاده از ورقه های ضخیم آهنی برای ساخت است زیرا این ورقه ها دارای وزن بالایی هستند و در برابر هوا و پرتاب آن صدای اضافی تولید نمی نمایند. طبیعتا این وزن بالا در نصب کمی کار را دشوار می نماید. ویژگی های اصلی دریچه های آهنی که در زمان خرید باید به آنها توجه شود در زیر لیست شده اند:

    • دسته دمپر های دریچه های آهنی بر روی قاب فرم نصب می شود که به کمک آن می توان میزان پرتاب هوا را تنظیم نمود.
    • در ساخت دریچه های آهنی از هر طرف به میزان نیم سانتی متر هوا رها می شود که این مورد مشکل ساز نخواهد بود. البته این ویژگی امکان حرکت پره ها را آسان تر می نماید.
    • در دریچه های آهنی به نسبت سایر دریچه ها قاب نیاز به فریم بزرگ تری دارد. البته به کم پیچ های مخصوص آهن همانند دریچه های قبل به محل مورد نظر محکم می شوند.

همانگونه که در بالا عنوان شد قیمت دریچه کولر به فاکتورهای متفاوتی بستگی دارد. برخی از این فاکتورها در زیر لیست شده اند:

    • نوع جنس دریچه
    • نوع رنگ
    • ابعاد دریچه
    • محل استفاده از دریچه

با توجه به اینکه دریچه انتخابی شما به صورت  دو طرفه، سه طرفه یا چهار طرفه باشد، قیمت آن مختلف است. اما به صورت معمول حداقل قیمت پایه 1 میلیون تومان را باید برای دریچه ها در نظر بگیرید. البته امروزه تکنولوژی ساخت دریچه های کولر بسیار افزایش داشته که همین مورد نیز بر روی قیمت بسیار تاثیر گذاشته است. به طور مثال دریچه های خطی اسلوت، همان دریچه های آلومینیومی هستند که ریزش هوا را معادل می نمایند و قیمت بالاتری دارند یا دریچه های خطی صفر درجه می توانند هوای داخل کانال را مستقیما به بیرون پرتاب کرده که برای محیط های بزرگ کارایی بیشتر دارند، دارای قیمت متفاوتی هستند. با این توضیح لازم است تا شما در ابتدا کاربرد خود را به روشنی مشخص نمایید.

  • تولیدی دریچه کولر پلاستیکی

دریچه‌ هوا در انتهای انشعاب کانال‌ هوارسانی قرار داشته و نقش مهمی در جریان پخش یک‌دست هوا ایفا خواهد نمود. دریچه‌های هوا طبق مولفه‌های خاصی مانند: سایز، شکل ظاهری، محل استفاده و از همه مهم‌ترین جنس بدنه دارای انواع گوناگونی هستند. دریچه پلاستیکی هوا با توجه به مقاومت در برابر ضربه، فرسایش و خوردگی در بین پرمصرف‌ترین دریچه‌های هوا قرار داشته و انتخاب نهایی معماران ساختمانی است.

درچه هوای پلاستیکی در محیط داخلی ساختمان مورد استفاده قرار گرفته و مدل‌های متنوع خاص خود را نیز دارد. طی این مقاله به‌دنبال معرفی دریچه هوای پلاستیکی و کاربردهای خاص آن برای شما خواهیم بود. در صورتی که علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با دریچه کولر پلاستیکی هوا هستید؛ تا انتهای این مطلب همراه سایت شرکت صنعتی تهویه نظری باشید.

دریچه کولر ابی پلاستیکی

دریچه پلاستیکی چیست؟

سیستم هوارسانی از دو بخش مجزا قطعات داخلی و بیرونی کانال هوا تقسیم شده است. دریچه هوا در بخش نهایی کار وظیفه دریافت هوا از سایر بخش‌ها را داشته و باید بر اساس مدل تعبیه شده به پخش جریان هوا در محیط داخلی بپردازد. کیفیت ابزار ساختمانی در بازار مصرف متفاوت بوده و هر کدام از آلیاژهای به‌کار رفته در سیستم هوارسانی امکان خردگی و فرسایش در فضاهای خاص را خواهند داشت. در این بین دریچه هوا پلاستیکی دارای توان مقاومتی بالایی در برابر انواع ضربه، فشار و خوردگی بوده و از انتخاب‌های بی‌چون و چرا معماران ساختمانی است.

دریچه هوا پلاستیکی از بهترین آلیاژ مواد پلاستیکی ABS ساخته شده و دارای خاصیت مقاومت در مقابل: حرارت، برودت، تغییر شکل و رنگ است. از دیگر ویژگی‌های ظاهری دریچه هوا پلاستیکی، پوشش زمستانه آن است! با بسته شدن شیارها در روزهای سرد سال از خروج هوای گرم به محیط بیرونی جلوگیری کرده و شلختگی پره‌های هوا در زمان‌های بلااستفاده از سیستم هوارسانی را مخفی خواهد نمود. تناسب رنگ و هارمونی لازم با انواع سبک دکوراسیون داخلی موجب استفاده بیشتر از این مدل دریچه هوا در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری کرده است.

دریچه کانال کولر پلاستیکی تهران

انواع دریچه هوای پلاستیکی

دریچه هوا بر اساس شکل ظاهری و کابرد، دارای مدل‌های مختلفی بوده و دریچه هوا پلاستیکی نیز مستثنی از این قانون نیست. دریچه هوا به دو دسته اصلی سقفی و دیواری تقسیم شده و از مهم‌ترین انواع آن می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • دریچه پلاستیکی مشبک
  • دریچه پلاستیکی خطی
  • دریچه پلاستیکی دهش
  • دریچه پلاستیکی سقفی چهارطرفه، چهارگوش یا تایلی تایلی
  • دریچه پلاستیکی سقفی گرد
  • دریچه پلاستیکی سونایی

انواع دریچه کولر پلاستیکی

دریچه کولر پلاستیکی

از دیگر انواع دریچه پلاستیکی می‌توان به دریچه کولر پلاستیکی اشاره داشت. با جنس و آلیاژ مشابه با دریچه هوا پلاستیکی برای انواع کولر و سیستم سرمایشی ساخته شده است. انواع دریچه کولر پلاستیکی از نظر محل نصب عبارت است از:

  • دریچه کولر آبی سقفی
  • دریچه کولر آبی دیواری

همچنین این مدل از دریچه کولر پلاستیکی به صورت مشبک و خطی نیز در اندازه‌های استاندارد و قابل سفارش قابل تهیه خواهد بود.

دریچه کولر پلاستیکی تهران

مزیت دریچه کولر پلاستیکی

  • قابلیت تغییر جریان هوا به سمت های بالا، پایین، چپ و راست
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • تحمل در برابر فشار، ضربه و فرسایش
  • ساخت در سایزهای متنوع
  • وزن کم و نصب آسان

ابعاد دریچه پلاستیکی

ابعاد دریچه کولر پلاستیکی و دریچه هوا پلاستیکی منوط به سفارش مشتری بوده و قابلیت ساخت در اندازه‌های مختلفی را خواهد داشت. همچنین اندازه‌های استاندارد دریچه پلاستیکی به شرح زیر است:

  • 15*15
  • 20*20
  • 25*25
  • 30*20
  • 30*30

دریچه کولر پلاستیکی پارادایس

قیمت دریچه کولر پلاستیکی

قیمت دریچه کولر پلاستیکی و دریچه هوای پلاستیکی به نسبت سایر اجناس به‌کار رفته در ساخت دریچه، ارزان‌تر بوده و برای کسب قیمت دقیق هر کدام از ابعاد می‌توانید تماس حاصل فرمایید.

خرید اینترنتی دریچه کولر پلاستیکی

با خرید آنلاین محصولات ساختمانی از شرکت صنعتی نظری واسطه‌های سودجو را از میان برداشته و قیمت تمام شده ساخت سیستم هوارسانی، خنک‌کننده و تهویه خود را به شکل چشم‌گیری کاهش دهید.

دریچه فانتزی تهران

دریچه کولر لاکچری

دریچه کولر از انواع جنس، ابعاد و ویژگی‌های ظاهری خاص تشکیل شده است. هر کدام از دریچه‌های کولر به پخش بهتر جریان هوای خنک در محیط مورد استفاده کمک شایانی خواهند نمود. خصوصاً در ابتدای روشن کردن کولر که تنها مسیر مستقیم دریچه خنک شده و رفته رفته شاهد کاهش دمای فضای داخلی خواهید بود. از این رو انتخاب یک دریچه مناسب با فضای محیط داخلی منزل، اداره یا فروشگاه مدنظر امری مهم به‌شمار رفته و اگر از تجربه کافی در این زمینه برخوردار نیستید، از متخصصین امر مشورت بگیرید.

خرید دریچه لاکچری

نکات مهم در انتخاب دریچه کولر لاکچری

مهم‌ترین ویژگی دریچه کولر لاکچری پخش هوای خنک در روزهای گرم سال است. اما از دیگر قابلیت‌های این عضو مهم در پخش جریان هوا در سیستم خنک‌سازی به موارد زیر نیز می‌توان اشاره داشت:

  • جنس بدنه دریچه کولر: انتخاب جنس بدنه دریچه کولر از بین پلاستیک، گالوانیزه، آهن و دیگر آلیاژها بر میزان فرسایش و خوردگی بدنه تاثیرگذار است.
  • طرح و رنگ دریچه کولر: انتخاب طرح و رنگ مناسب دریچه کولر برای افزایش هارمونی آن با سایر لوازم موجود در محیط داخلی موجب افزایش نمای بصری فضای داخلی نیز خواهد شد.
  • مدل پره‌ها دریچه: نوع پره‌های دریچه کولر از 4 حالت: بالا، پایین، چپ و راست تشکیل شده و برگزیدن بهترین حالت آن بر اساس سلیقه هر فرد خواهد بود. هر چند محل نصب کولر در انتخاب دریچه کولر نیز تاثیرگذار است. در صورتی که کولر در قسمت‌های بالایی اتاق نصب شود بهتر است از پره‌های متغیر سمت بالا و پایین بهره برد.
  • پوشش زمستانه: این نوع از پوشش در زمان برودت هوا مورد استفاده قرار گرفته و با بستن ورودی هوا از پخش جریان هوای سرد در اتاق جلوگیری خواهد نمود.

دریچه کولر مدرن

دریچه کولر لاکچری رو از کجا بخرم؟

شرکت صنعتی نظری با تجربه بالغ بر 20 سال فعالیت در حوزه تولید انواع قطعات سیستم هوارسانی امکان ارائه بهترین خدمات در این زمینه را برای شما فراهم خواهد نمود. از مهم‌ترین خدمات ارائه شده این مجموعه عبارت است از:

دریچه کولر لاکچری در غرب تهران

  • مشاوره تلفنی
  • فروش کلی و جزئی
  • هزینه تمام شده پایین
  • مطالعه اطلاعات محصولات
  • مقایسه مدل‌ها و انتخاب بهترین گزینه

دریچه کولر لاکچری

سوالات متداول

در این بخش از معرفی دریچه کولر به سوالات احتمالی شما پاسخ خواهیم داد. همچنین می-توانید با ارائه پرسش‌های خود در بخش نظرات دریچه پلاستیکی به پاسخ مناسب دست یابید.

دریچه هوای مناسب مناطق مرطوب چیه؟

در بخش‌های شمالی و جنوبی کشور بخاطر وجود رطوبت بالا و شرجی بودن هوا بهتر است از انواع دریچه پلاستیکی استفاده شود. مقاومت دریچه هوای پلاستیکی در برابر خوردگی و فرسایش مهم‌ترین مزیت آن در برابر دیگر آلیاژهای فلزی به‌کار رفته در ساخت دریچه هوا است.

ارزان ترین دریچه هوای ساختمان چیست؟

هزینه خرید انواع دریچه هوای فلزی به‌دلیل قیمت بالای آلیاژها مقرون به صرفه نبوده و تنها با خرید دریچه هوای پلاستیکی امکان کاهش هزینه‌ها را در کنار کیفیت خواهید داشت گرچه پیشنهاد ما دریچه آلومینیومی بوده زیرا نسبت به قیمت, کیفیت و ماندگاری بالاتری دارد.

بهترین دریچه کولر چیه؟

مناسب‌ترین دریچه برای پخش بهتر جریان هوای خنک کولر، دریچه کولر آلومینیومی است. همچنین با پوشش زمستانه خود می‌توان درب دریچه آلومینیومی کولر را در روزهای سرد سال بست.

چرا دریچه های کولر در بالا و رادیاتور ها در پایین اتاق نصب می شوند?

برای انتقال هوای بهتر و اینکه هوای سرد خنگ بوده و به همه جا میرود اما گرما سبک بوده و باید از پایین وارد محیط گردد

عبارت‌های مرتبط که شما جستجو می‌کنند

  •  دریچه کولر دیجی کالا
  •  قیمت دریچه کولر 
  • درپوش کولر
  • پنجره کولر آبی
  • شبکه کولر آبی
  • دریچه کولر پی وی سی
  • نصب دریچه کولر 
  • ابعاد دریچه کولر سقفی
  •  از کجا دریچه کولر بخرم 
  • دریچه کولر pvc 
  • دریچه کولر فانتزی
  •  عکس دریچه کولر
  • رابیتس کاری کانال کولر
  • پوشاندن کانال کولر
  • دمپر کولر
  • دریچه تنظیم باد کولر
  • کانال کولر باریک
  • دریچه کولر لاکچری
  •  محاسبه قیمت دریچه کولر
  •  قیمتهای انواع دریچه
  •  قیمت دریچه کولر
  •  قیمتهای انواع دریچه
  •  دریچه کولر با کنترل از راه دور نسیم Nasim با طول 80 سانتی متر
  •  دریچه کنترلی کولر آبی نسیم Nasim با طول 40 و 45 سانتیمتر
  •  دریچه کولر آبی نسیم با ریموت Nasim در طول 120 سانتی متر
  •  دریچه کولر آبی با کنترل نسیم Nasim با طول 100 سانتی متر
  •  دریچه کولر کنترلی نسیم Nasim با طول 50 و 60 سانتیمتر
  •  دریچه کولر کنترل دار نسیم Nasim با طول 90 سانتی متر
  •  دریچه کولر برقی نسیم با طول 70 سانتی متر

موارد بالا نیز در هر اندازه ای موجود میباشد لطفا تماس بگیرید

این نوع دریچه در سیستم های گرمایشی یا سرمایشی بدون محدودیت قابل استفاده می شود. یعنی اگر به جای دمنده ی کولر از دمنده های گرماساز نیز استفاده شود به راحتی می

 گروه تولیدی کیمیا صنعت اصفهان یکی بزرگترین تولید کنندگان انواع دریچه در کشور است و هر روزه بیش از 2000 عدد دریچه کولر اهنی، 1000 عدد دریچه آلومنیوم و بیش از

 2-دریچه کولر آلومینیومی: این دریچه از جنس پروفیل آلومینیوم ساخته می شود که دارای دمپر جهتِ قابلیت تنظیم فشار هوا یا امکان انسداد ورود هوا را به بهره بردار میدهد

 انواع دریچه کولر فلزی با بهترین رنگ و دریچه کولر پلاستیکی و pvc موجود است . دریچه کولر های تولیدی گروه اصلان خانی با دستگاه های تمام صنعتی تولید میشود 

دریچه کولر چوبی , دریچه کولر مدرن , قیمت دریچه کولر آبی پلاستیکی , دریچه کولر دیجی کالا
از کجا دریچه کولر بخرم,دریچه کولر پلاستیکی,بورس فروش دریچه کولر در تهران,دریچه کولر آبی دیجی کالا,پوشش دریچه کولر آبی,دریچه کولر فانتزی,دریچه کولر شیک,روکش دریچه کولر,خرید اینترنتی دریچه کولر آبی,دریچه کولر نسیم,درپوش چسبی دریچه کولر آبی,دریچه کولر سقفی,درپوش دریچه کولر آبی,خرید اینترنتی دریچه کولر,دریچه کولر فانتزی ,ابعاد استاندارد دریچه کولر آبی,خرید اینترنتی دریچه کولر,دریچه کولر هوشمند,دریچه کولر آبی ریموت دار,طریقه نصب دریچه کولر,ساخت دریچه کولر,دریچه کولر هوشمند,دریچه کولر قیمت,دریچه کولر ام دی اف,

دمپر بین کانالی چیست؟

اگر خیلی ساده بخواهیم بین کانالی را به شما معرفی کنیم، باید بگوییم که وظیفه دارد کنترل جریان هوا را انجام دهد تا یک جریان هوا استاندارد را داشته باشید، این جریان هوا هرچقدر زیاد باشد باعث آسیب‌هایی برای دستگاه تهویه هوا خواهد بود و کم هم باشد که مشکلات خاص خود را دارد.

دریچه هوا  یا به اصطلاح کانال هوا آخرین تجهیز از حلقه سیستم تهویه مطبوع و سیستم توزیع و انتقال هوا می باشد. هر چند در ظاهر، انتخاب دریچه امری ساده می نماید اما با کمی دقت به این مهم پی می بریم که انتخاب صحیح یک دریچه، کامل کننده حلقه پر پیچ و خم طراحی سیستم تهویه مطبوع است.

دریچه هوا چیست؟

دریچه هوا به منظور تنظیم فشار هدایت هوای دستگاه های تهویه مطبوع مانند ایرواشر ها، هواکش های سانتریفیوژ، زنت ها، کولر های آبی، هواساز ها و فن کویل های آبی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع دریچه هوا بر اساس جنس

دریچه های هوا از لحاظ جنس به سه دسته تقسیم می شوند:

  1. فلزی( آلومینیومی و آهنی): این نوع از دریچه ها در صنعت تهویه مطبوع کاربرد گسترده ای دارند و خود به بخش های مختلفی تقسیم می شوند.
  2. پلاستیکی: این نوع از دریچه ها به منظور هوارسانی در سیستم های مکنده و دمنده ای مانند هواساز، داکت، و کولر ها قابل استفاده است.
  3. چوبی (MDF) : این نوع از دریچه ها هم به منظور دهش هوا و هم به سبب مکمل نما در طراحی داخلی به کار می روند که ساختار اصلی آن ها از MDF است.

در زیر به دسته بندی دریچه هوای آلومینیومی می پردازیم.

۱٫ آلومینومی دیواری
۲٫ آلومینیومی خطی ( به سه صورت زاویه دار، و اسلوت موجود است)
۳٫ آلومینیومی سقفی (به چهار صورت یک،دو،سه و چهارطرفه وجود دارد)
۴٫ آلومینیومی مشبک ( لانه زنبوری)
۵٫ آلومینیومی قوس دار ( به منظور زیبایی بیشتر در طراحی داخلی)
۶٫  آلومینیومی گرد ( شامل دریچه هوای گرد مشبک، جت نازل، کروی، سونایی و برجسته می باشد)
۷٫ آلومینیومی تایلی

دریچه هوا فلزی آلومینیومی

دریچه هوا آلومینیومی از کاربرد های وسیع این دریچه در تهویه مطبوع می باشد. پره های عبور هوا و فریم این دریچه از جنس آلومینیوم می باشد.

دریچه های هوای آلومینیومی شامل: دریچه هوا دیواری، دریچه هوای خطی، دریچه هوا سقفی، دریچه هوا ی مشبک، دریچه خورشیدی و دریچه تایلی میشود.

دریچه هوا دیواری

دریچه های دیواری مانند دریچه های چهار گوش دارای یک شبکه دمپر در لایه ی پشتی می باشد. این دریچه ها قابل تنظیم می باشند و می توان پره های آن ها را به جهت های مختلف تنظیم کرد. هوای خروجی در دریچه های هوا به کمک تیغه های عمومی و افقی درچه ها از مسیر های افقی و عمودی خارج می شوند.

دریچه سقفی

هوا از این دریچه ها با سرعت مناسب به سطح  می رسد. دریچه های سقفی انواع مختلفی دارند: دریچه سقفی، دریچه سقفی چهارگوش یک طرفه، دریچه سقفی چهارگوش دو طرفه، دریچه سقفی چهارگوش سه طرفه، دریچه سقفی چهارگوش چهار طرفه می باشد.

دریچه خطی

دریچه هوا خطی به سه صورت دریچه هوا ی خطی کله قندی، طرح اسلوت و زاویه دار تقسیم می شود. این دریچه قابل نصب بر روی دیوار و زیر سقف می باشد.

دریچه هوا ی خطی زاویه دار از تیغه های موازی زاویهِ ۳۰ زاویه دار تشکیل شده است. دریچه هوای خطی کله قندی نیز از تیغه های T شکل تشکیل شده اند و دریچه هوای خطی طرح اسلوت نیز از تیغه های ضخیمِ T شکل که از تیغه های خطی کله قندی بزرگتر هستند تشکیل شده است.

دریچه هوا آلومینیومی مشبک

دریچه مشبک دارای ساختاری شبکه ای و شبیه به لانه زنبور است. این دریچه در رنگ ها و شکل های مختلفی تولید می شوند شامل چهارگوش، گرد، مثلثی میباشد و پره های آن قابل تنظیم می باشد. دریچه هوای مشبک بیشتر برای سیستم رفتِ هوا یا سیستمِ برگشتِ هوا استفاده میشود.

دریچه خورشیدی

از انواع دریچه های گرد می توان به دریچه های خورشیدی اشاره کرداین دریچه ها دارای اشکال مربعی هستند. داخل این صفحه ی مربع شکل با انواع اشکال مدورهندسی دکوراتیو تولید میشود. این نوع دریچه ها به دو صورت دریچه گرد خورشیدی و دریچه تایل (آرم استرانگ خورشیدی) است که به صورت فریم دار و بدون فریم تولید میشوند.

دریچه تایلی

دریچه تایلی مانند دریچه های سقفی می باشد و بصورت سقفی هوارسانی می کند. این نوع دریچه های هوا دارای انواع مختلفی میباشند مانند دریچه هوای مشبکِ یک، دو، سه و چهارطرفه تایلی، دریچه هوای گردِ ترکیبی بصورت تایلی، دریچه هوای چهارگوشِ ترکیبی بصورت تایلی، دریچه هوای یک، دو، سه و چهار طرفه تایلی می باشند و قابل نصب بر روی سقف های کاذب هستند.

نگاه کلی به دریچه هوا

طراح پس از صرف زمان بسیار و محاسبه بار های حرارتی و برودتی هر فضا و در نظرگیری ملاحظات فراوان در نهایت سیستم مورد نظر خود جهت تهویه هر فضا را انتخاب و طراحی می نماید. بر مبنای این طراحی، سیستم توزیع و انتقال هوا اجرا می شود. در مرحله آخر ، نتیجه و ثمره تمام این مشقات در دریچه توزیع هوا نمایان گر خواهد شد.

اهمیت انتخاب درست یک دریچه هوا

به فرض، اگر برای هوادهی به اشتباه از استفاده شود و یا برای انتقال هوا در ارتفاع زیاد ( مانند سقف سوله ها ) از دریچه هایی با پرتاب هوای پایین استفاده شود طبیعتا تمام تلاش های صورت گرفته بی اثر خواهند بود.

بنابراین ، انتخاب صحیح و اصولی دریچه تنظیم هوا ، یکی از مهم ترین پارامترهای سیستم انتقال هوا و به دنبال آن سیستم تهویه مطبوع می باشد که نباید از آن غفلت شود.

انواع دریچه هوا

دریچه تنظیم هوا در حالت کلی به چهار دسته ، ، () و () تقسیم بندی می شوند.

نصب انواع دریچه هوا

هر محیط نیاز به هوارسانی دارد و به همین دلیل بعضی دریچه های هوا را در مقطع سقف و برخی دیگر را بر روی سطوح دیوار نصب می نمایند.

هنگام نصب دریچه تنظیم هوا یک سری نکات ضروری است.

  • دریچه تنظیم باید در هوای آزاد و خشک نصب گردد.
  • دریچه هوا باید جایی نصب شود که در فصول مختلف دسترسی به آن آسان باشد.
  • هوای ورودی و خروجی از سیستم تهویه توسط دریچه باید در امتداد طول محیط باشد
  • دریچه تنظیم و تهویه هوا باید در نمای ساختمان تاثیر مثبت داشته باشد و موجب زیبایی گردد

فروش، طراحی و ساخت دریچه هوا

فروش دریچه هوا و طراحی بهینه سیستم های توزیع هوا در کاربری های اداری ، تجاری ، مسکونی و صنعتی در و توسط کارشناسان این مجموعه صورت می پذیرد.

در ره سام ، کارشناسان ما ، به دقت نیازهای پروژه شما را بررسی می کنند.صرف زمانی کافی برای بررسی نیاز های پروژه اعم از اندازه گیری ، مشاوره در انتخاب بهترین نوع دریچه ، هماهنگی زیر سازی کار با تولید و زمان تحویل دریچه ، هماهنگی اعزام نصاب و … از جمله وظایف روزمره کارشناسان ره سام است.سرعت در تولید ، دریچه با کیفیت ، قیمت رقابتی و شرایط پرداخت کاملا انعطاف پذیر از مزایای دیگر ره سام می باشد.

قیمت دریچه هوا

با توجه به نوسانات قیمت در جامعه، امکان اعلام مبلغ دقیق وجود مدارد لذا جهت کسب اطلاع بیشتر از مشخصات و قیمت دریچه هوا با شماره های  ره سام تماس حاصل فرمایید.

دریچه هوای بازگشت

دریچه های هوای رفت

دریچه هوای تخلیه ( مکش)

دریچه دسترسی بازدید
برای خرید دریچه هوا ساختمان ابتدا بهتر است بدانید دریچه تهویه چیست و چه انواعی دارد. دریچه تهویه هوا ساختمان توانایی کنترل هوای خروجی و ورودی به محیط را دارد و به تهویه هوا در محیط‌ های مسکونی و صنعتی کمک شایانی می‌ کند. از همین رو بهتر است تا بدانید، انواع دریچه‌ های تهویه از نظر محل نصب به شکل هستند و سپس با جنس آن‌ ها آشنا شوید.

در واقع جنس، ابعاد و دمپر موجود در انواع دریچه هوا، از عواملی هستند که در انتخاب دریچه هوا (Air vent) و میزان قیمت دریچه تهویه تاثیرگذارند. همچنین بهتر است بدانید که در صورت انتخاب صحیح ابعاد دریچه هوا، صدای ناشی از آن تا حد امکان کاهش خواهد یافت و مناسب استفاده در منازل و مکان‌ های آرام خواهد بود.

جالب است بدانید برای اولین بار دریچه های تهویه به منظور جلوگیری از فساد مواد غذایی استفاده شد.

خرید انواع دریچه تهویه هوا ساختمان

دریچه تهویه هوا انواعی دارد که می توان به 6 دسته آن ها را تقسیم کرد و اطلاعات جامعی از انواع دریچه تهویه ارائه داد. در ادامه به معرفی این 6 نوع دریچه هوا می پردازیم:

مشاوره رایگان با کارشناسان آپادانا کالا

اگر تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصولات آپادانا کالا دارید میتوانید از راه های ارتباطی زیر استفاده نمایید.

قیمت خرید دریچه فن کویل

که یکی از جزئی ترین بخش های یک سیستم تهویه است و کاربرد آن برای نگهداری و تعمیر دستگاه فن کویل می باشد. با وجود دریچه فن کویل، شرایط نگهداری از دستگاه های فن کویل آسان تر می شود و کاربرد کلی این دریچه تنظیم هوا بر همین اساس می باشد.

این دریچه تهویه هوا در سایزهای مختلف مثل 15*15 – 15*30 – 20*20 و… در آپادانا کالا به صورت عمده و خرده در دسترس می باشد. جنس این دریچه ها از پلاستیک می باشد و دارای استحکام بالایی هستند.

دریچه آلومینیوم

توضیحات بسیار زیادی در ارتباط با در فضای اینترنتی یافت می شود می توانید در آپادانا کالا این اطلاعات را بدست آورید. به دریچه های هوا یا تهویه آلومینیومی گفته می شود که شامل پره و فریم های عبور هوا و دمپری از جنس آلومینیوم می باشد. این دریچه کاربردهای فراوانی مثل هواسازی و تنظیم هوا دارا می باشد. دریچه آلومینیومی یکی از پر استفاده ترین اجزا در تهویه هوا ساختمان می باشد. برای خرید می توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

دریچه بلندگویی

که از قدیمی ترین انواع دریچه تهویه هوا ساختمان می باشد که همچنان از آن استفاده می شود. به دلیل ظاهر خاص آن که شبیه به بلندگو می باشد نام آن دریچه بلندگویی گذاشته شده است. اگر اطلاعات بیشتری از دریچه بلندگویی نیاز دارید می توانید به مقاله ، مراجعه کنید. همچنین در هر خانه ای ممکن است نیاز به دریچه بلندگویی پیدا کنید که می توانید از آپادانا کالا خرید خود را با کمترین قیمت به ثبت برسانید.

اولین دریچه تهویه هوای الکتریکی در سال 1902 توسط ویلیس هاویلند کریر اختراع شد. این دریچه تهویه در کارخانه چاپ مورد استفاده قرار گرفت.

دریچه بازدید

شاید شما در ساختمان خود نیاز داشته باشید تا داخل خطوط لوله را مشاهده کنید. در این جا به کمک شما می آید! همانطور که می خواهید بدانید ، این دریچه به دو دسته پایه بلند و پایه کوتاه تقسیم می شود که از کاربردهای آن ها می توان به بررسی و رفع مشکلات فاضلاب و مخابرات بیان کرد.

دریچه فلزی

که از پراستفاده ترین و پرکاربرد ترین مواد و متریال مورد نیاز ساختمانی می باشد که برای کنترل جریان هوا و تهویه در محیط های سربسته صورت می پذیرد. با توجه به کاربردهای دریچه فلزی، بخشی به نام دمپر بسیار در این دریچه ها موثر است، وظیفه کنترل جریان هوا را در اختیار دارد. برای دریافت اطلاعات وسیعی از دریچه فلزی می توانید به مقاله مراجعه کنید.

دریچه زنبوری

به جرات می‌ توان گفت یکی از شایع ترین دریچه‌ های تهویه مورد استفاده، است. این دریچه تنظیم هوا با نام‌ های دیگر نیز مانند: مشبک، تخم مرغی و دریچه شطرنجی نیز شناخته می‌ شوند.

این دریچه ها در سه مدل در بازار موجود می باشد که این سه مدل شامل مدل گرد، مستطیلی و مربعی می باشد. دریچه زنبوری را می توان به دو دسته پلاستیکی و فلزی تقسیم بندی کرد که مدل پلاستیکی بیشتر پیشنهاد می شود. برای خواندن دلیل این جمله می توانید به مقاله مراجعه فرمایید.

درب بخاری

حال که با انواع دریچه تهویه آشنا شدید، نوبت به مبحث مهمی مثل قیمت دریچه تهویه خواهیم رسید. مخصوصا اگر قصد خرید عمده دریچه تهویه را داشته باشید بیشتر به قیمت این دریچه ها توجه می کنید. دریچه های تهویه با توجه به جنس، سایز و نوع دریچه تهویه (فن کویل، زنبوری، بلندگویی، بازدید، فلزی و آلومینیومی) قیمت های متفاوتی هم دارد.

به طور کلی قیمت دریچه هوا بین 3 هزار و 400 تومان تا 30 هزار تومان می باشد. قیمتی بسیار معقول بین هزینه های امروزی در کشور! پس می توانید به دو صورت عمده و تکی این محصولات را خریداری کنید.

قیمت دریچه هوا در مدل های مختلف

قیمت دریچه فن کویل

قیمت این دریچه ها بین 10 هزار تومان الی 30 هزار تومان می باشد.

قیمت دریچه آلومینیوم

قیمت این دریچه ها بین 3 هزار تومان الی 10 هزار تومان می باشد.

قیمت دریچه بلندگویی

قیمت این دریچه ها بین 2 هزار تومان الی 8 هزار تومان می باشد.

قیمت دریچه تهویه هوا بازدید

قیمت این دریچه ها بین 3 هزار تومان الی 10 هزار تومان می باشد.

قیمت دریچه فلزی هوا

قیمت این دریچه ها بین 3 هزار تومان الی 11 هزار تومان می باشد.

قیمت دریچه زنبوری

قیمت این دریچه ها بین 3 هزار تومان الی 12 هزار تومان می باشد.

دریچه تهویه هوا چیست؟

به طور کلی، دریچه تهویه هوا، وظیفه تنظیم هوای خروجی از منبع هواساز که می‌ تواند انواع کولر‌های آبی و گازی یا فن کوئل‌ ها باشد را دارد. در واقع دریچه تهویه، وسیله‌ ای است که می‌ تواند با کاهش سرعت و در مقابل آن افزایش فشار هوا، به تنظیم دقیق آن با کمترین صدا بپردازد. نام دیگری که برای دریچه تهویه (دریچه تنظیم هوا) در این صنعت نام گذاری کرده‌ اند، دیفیوز است. در واقع اهداف اصلی از خرید این وسیله پرکاربرد، می‌ تواند هدایت هوای تازه در جهت مورد نظر، تهویه کامل فضا‌های سر بسته، افزایش قابل توجه سرعت هوای ورودی به محل و کاهش صدا باشد.

مقایسه دریچه پلاستیکی و آلومینیومی

انواع دریچه‌ هواکش از نظر محل نصب

هر یک از دریچه‌ های تهویه هوا با توجه به محل نصب آن‌ ها دارای انواع مختلفی هستند که لازم است تا قبل از خرید، به این مشخصات دقت فرمایید. به طور کلی انواع دریچه‌ هواکش از نظر محل نصب به انواع دیواری، سقفی یا دریچه‌ هایی که در هر دو مکان قابلیت استفاده را دارند، تقسیم می‌ شوند.

دریچه‌ های تهویه دیواری

لازم به ذکر است که بدانید، این نوع دریچه‌ هواکش، تنها برای هوای رفت مناسب هستند و زمانی که قصد استفاده از دریچه به عنوان هوای برگشتی را داشته باشید، این نوع مورد استفاده قرار نمی‌ گیرند. این دریچه‌ های تهویه دیواری برای انواع هواساز مانند کولر‌های آبی و گازی مورد استفاده قرار می‌ گیرند و معمولاً دارای دمپر نیز هستند که قابلیت تنظیم دبی ورودی هوا را نیز دارند.

اکثر دریچه‌ های تهویه که به صورت مشبک هستند از این جنس هستند و بر روی دیوار قابلیت نصب را دارند. دریچه‌ های دیواری در صنعت ساختمان بسیار کاربرد دارد و در بیشتر موارد و زمانی که از کولر‌های آبی استفاده می‌ شود، با اینکه سقف ساختمان‌ ها متوسط یا کوتاه است، از نوع دیواری بهره‌ مند می‌ شوند.

دریچه‌ های تهویه سقفی

این نوع دریچه‌ ها نیز برای انواع هواساز‌ها مانند کولر‌های آبی و گازی کاربرد دارد و تفاوت چندانی از این منظر با نوع دیواری ندارند. البته این نوع دریچه‌ های تهویه هوا به انواع دمپردار و بدون دمپر تقسیم می‌ شوند و به صورت یک طرفه دو طرفه و حتی سه طرفه نیز طراحی می‌ شوند. معمولاً اگر سقف ساختمان‌ ها بسیار بلند باشد یا اینکه هواساز مورد استفاده شما، دریچه داکت اسپلیت یا انواع دیگر آن باشد، از نوع سقفی استفاده می‌ کنند تا چرخش هوای تازه در محیط بهتر صورت گیرد.

دریچه سقفی کولر

یکی از انواع دریچه هواکش ساختمان که سقفی می باشد،‌ دریچه سقفی کولر است که می توان جزو یکی از معروف ترین انواع دریچه تهویه هوا به حساب آورد.

دریچه‌ های تهویه زنبوری

همانطور که بیان شد، به جرات می‌ توان گفت یکی از کاربردی‌ ترین دریچه‌ های تهویه مورد استفاده، دریچه زنبوری است. این نوع دریچه هوا کاربرد‌های زیادی دارد و از آن می‌ توان در زیر سقف یا بر روی دیوار استفاده کرد. البته دلیل استفاده از این دریچه تهویه زنبوری در سقف و دیوار، این است که قابلیت تأمین هوای تازه، هوای برگشتی و تخلیه هوا را در انواع محیط دارد.

این نوع دریچه‌ هواکش دارای پره‌ های قوی هستند که قابلیت افزایش فشار استاتیکی را پشت خود دارند که موجب پرتاب باد تا 5 الی 6 متر رو به جلو دارند و برای هواساز‌های قوی و مکان‌ هایی که دارای سقف بلند هستند بسیار مورد توجه قرار می‌ گیرد. پره‌ های مورد استفاده در این نوع دریچه هوا، دارای زاویه چهل و پنج و نود درجه است و بر اساس نیاز باید برای خرید آن اقدام شود.

در نهایت نیز بهتر است بدانید که این نوع دریچه‌ های هوا، در دو نوع بدون دمپر و با دمپر نیز طراحی می‌ شوند.

دریچه‌ های تهویه خطی

این نوع دریچه‌ های تهویه تقریباً شبیه به نوع مشبک هستند و به همان اندازه کاربرد دارند و هم به صورت دیواری و هم به صورت سقفی قابلیت نصب دارند. البته بهتر است بدانید که این نوع دریچه‌ های هوا برعکس نوع مشبک، تنها برای هوای ورودی و فن کوئل‌ ها و کولر‌های گازی مناسب هستند. همچنین این نوع دریچه‌ های تهویه خطی به نوع دمپردار و بدون دمپر در بازار عرضه می‌ شوند و پره‌ های آن بصورت 15 و 30 درجه قابلیت طراحی دارند.

جنس دریچه‌ هوا

دریچه‌ هوا با توجه به قابلیت‌ هایی که دارند، از جنس‌ های متنوع تشکیل شده‌اند که هر کدام از آن‌ ها می‌ توانند مصارف خانگی یا صنعتی داشته باشند.

دریچه‌ های تهویه هوا آهنی

این دریچه‌ تهویه هوا ساختمان معمولاً برای مصارف خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌ گیرد و دارای مقاومت در برابر حرارت و سرما هستند و می‌ توانید برای کولر‌های گازی و انواع اسپلیت‌ ها آن‌ ها را خریداری کنید.

دریچه‌ های تهویه هوا از جنس پروفیل

به طور کلی بیشتر انواع دریچه‌ هوا آهنی هستند اما در برخی از موارد و برای زیبا سازی و تطبیق با دکوراسیون داخلی از پروفیل‌ های رنگی یا ورق‌ های پنح سانتی نیز استفاده می‌ شود که دارای زیبایی منحصر به فردی هستند و مقاومت خوبی نیز در مقابل رطوبت دارند.

نکات مهم خرید دریچه‌ هواکش

در ادامه به بررسی نکاتی نیز می پردازیم که در خرید دریچه های تهویه باید آن ها را رعایت نماییم که به بررسی هر یک نیز می پردازیم.

نوع رنگ و مقاومت آن در مقابل حرارت

یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب و خرید دریچه تهویه هوا ساختمان، توجه به رنگ‌ بندی و مقاومت آن در مقابل حرارت و رطوبت است. در واقع اکثر دریچه‌ های تهویه سازگاری با هوا و آب دارند. این بدان معناست که اگر شما بخواهید این دریچه‌ ها را برای کولر‌های آبی استفاده کنید، بلامانع است و رطوبت بر روی آن اثر منفی ندارد. البته رنگ دریچه‌ های تهویه نیز به اندازه مقاومت آن در مقابل رطوبت و حرارت اهمیت دارد زیرا باید با دکوراسیون منزل یا ادارات همخوانی داشته باشد.

در برخی از موارد رنگ‌ های مصنوعی در دریچه‌ های تهویه بکار ‌می‌ روند که جنس بسیار خوبی ندارد و ممکن است حرارت یا رطوبت موجب بلند شدن رنگ آن شود. همچنین توجه داشته باشید که دریچه‌ های مورد استفاده برای کولر گازی و اسپلیت‌ هایی که حرارت تولید می‌ کنند متفاوت هستند.

زیرا اسپلیت‌ ها در فصول سرد سال نیز گرما تولید می‌ کنند و اگر دریچه مناسبی برای آن مورد استفاده قرار نگیرد، به حالت دگرشکلی در خواهد آمد و کارایی آن به حداقل خواهد رسید. نوع خاصی از دریچه‌ های تهویه نیز وجود دارند که مناسب هوای مرطوب یا حرارت نیستند. توجه کنید که این نوع از دریچه‌ های تهویه دارای قیمت پایین‌تری هستند و قابلیت استفاده برای برخی کولر‌های گازی که تنها برای هوای خنک مناسب هستند را دارند.

توجه کنید که در بیشتر موارد از رنگ‌ های کوره‌ ای برای دریچه‌ های تهویه استفاده می‌ شود که این رنگ‌ ها همانطور که از نامشان مشخص است، در کوره پخته می‌ شوند و به همین دلیل دارای مقاومت حرارتی بالایی هستند و به شکل پودری الکترواستاتیکی بر روی دریچه پاشیده می‌ شود.

مشخصات برق دریچه‌ های تهویه

برخی از دریچه‌ های تهویه، در واقع مجهز به ریموت کنترل هستند و برخی نیز دارای دمپر اتومات برای چرخش باد در محیط هستند. همواره توجه کنید که برای نصب اینگونه دریچه‌ های تهویه، حتماً مشخصات برقی مانند توان و ولتاژ آن‌ ها را با برق شهری مقایسه کنید و از تطابق آن‌ ها مطمئن شوید. در اینصورت می‌ توانید به انتخاب دریچه تهویه با دمپر‌های برقی نیز بپردازید.

دمپر دریچه تهویه

اگر به دنبال خرید دریچه‌ های هوا یا تهویه باشید، متوجه شده‌ اید که انواع دیواری یا سقفی آن‌ها می‌ توانند دارای دمپر باشند یا اینکه فاقد آن باشند. به طور کلی دمپر وظیفه تنظیم دبی هوای ورودی یا خروجی از دریچه هوا را انجام می‌ دهد و اگر به دنبال این هستید تا هوای ورودی به محیط را کنترل کنید، می‌ توانید از دریچه‌ های تهویه با دمپر استفاده کنید.

تنظیم هوا با استفاده از پره‌ ها

تمامی دریچه‌ های هوا دارای پره هستند اما برخی از آن‌ ها قابلیت تنظیم دارند که در ساختمان‌ های مسکونی و اداری قابلیت استفاده دارند. معمولاً اکثر دریچه‌ های قابل نصب دیواری پره‌ های قابل تنظیم دارند که به همین خاطر، طرفداران زیادی دارند. لازم به ذکر است که بدانید دریچه‌ های تهویه در دو جهت افقی و عمودی دارای پره هستند و تنها پره‌ های عمودی قابلیت تنظیم دارند.

با بیشتر آشنا شوید و نقش آن در تهویه را بیابید!

همچنین اگر به دنبال تهویه طبیعی محیط مورد نظر خود هستید، بهتر است بدانید که جریان هوا در تابستان و فصول گرم سال به سمت پایین و در فصول سرد سال مانند زمستان رو به بالاست و باید طوری پره‌ ها را تنظیم کنید که تهویه طبیعی به شکل صحیح صورت گیرد.

دریچه‌ های هوای دارای فیلتر

همچنین وجود فیلتر در دریچه‌ های هوا نیز یکی از عوامل مهم در انتخاب آن‌هاست. معمولاً در اتاق‌ های کودکان و کسانی که حساسیت‌ های فصلی دارند، این دریچه‌ ها نصب می‌ شود تا در فصول بهار و تابستان از ورود غبار‌های محلی به منازل جلوگیری کند. در سال‌ های اخیر استفاده از این دریچه‌ های هوا بیشتر شده است. همچنین بهتر است بدانید که اکثر دریچه‌ های سقفی و دیواری می‌توانند این قابلیت را داشته باشند.

ابعاد و ظرفیت دریچه تامین هوا

انتخاب نوع ابعاد دریچه هوا به شدت دارای اهمیت است و به دو فاکتور اساسی نیاز دارد. فاکتور اول میزان قدرت هواساز است و باید بدانید که اگر قدرت هواساز بسیار بالا باشد، نباید از دریچه‌های با ابعاد کوچک استفاده کنید، زیرا در اینصورت فشار استاتیکی مضاعفی به دریچه وارد می‌شود و موجب خواهد شد تا دریچه تامین هوا به لرزش در بیاید.

در نهایت کارایی دستگاه هواساز کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد. فاکتور مهم دیگر در این زمینه، توجه به اندازه کانال ورودی است. به طور کلی اگر از هواساز تا دریچه کانالی کشیده شده باشد، همواره باید ابعادی را برای دریچه انتخاب کنید که با آن در تطابق باشد و بزرگتر یا کوچکتر نباشد.

هواسازهای مختلفی در تهویه هوای خانه، وسایل نقلیه، موتور خودرو و انواع سیستم های تهویه ساختمانی و شرکتی وجود دارد که در دسته بندی انواع هواساز ها و تهویه مطبوع قرار می گیرند. اما تفاوتی که هواسازهای مربوط به خودرو دارند در این است که با روغن کار می کنند و و کیفیت روغن تولید شده در کارایی و افزایش راندمان خودرو موثر می باشد.

توجه به طول پرتاب باد دریچه‌ های تهویه

توجه به طول پرتاب نیز دارای اهمیت زیادی در انتخاب نوع دریچه است. در واقع هر چقدر سقف محل مورد نظر بلندتر باشد، باید پرتاب باد نیز بیشتر باشد تا تهویه هوا به بهترین شکل صورت گیرد. در این حالت، باید از دریچه‌ های سقفی بهره‌ مند شد که دارای طول پرتاب باد زیادی هستند. توجه کنید اگر این فاکتور را در انتخاب نوع دریچه هوا مورد نظر قرار ندهید، در تابستان‌ ها هوای بسیار گرم و در زمستان‌ ها هوای سرد را تجربه خواهید کرد. معمولاً استفاده از دریچه‌ های هوای مشبک برای رستوران‌ ها، مساجد و تالار‌های پذیرایی پیشنهاد می‌ شود.

میزان صدای تولیدی دریچه تامین هوا

در واقع تمامی صدا‌های منتشر شده از دریچه‌ های تهویه با میزان دبی هوای عبوری از آن‌ ها ارتباط مستقیم دارد. همچنین اگر هواساز دارای صدای کمی باشد اما باز هم ابعاد مناسبی برای هواساز انتخاب نشده باشد، شاهد صدا‌های شدید از دریچه تهویه هوا خواهید بود که منجر به آلوگی صدای زیادی می‌ شود.

خرید ارزان

به‌طور کلی، لازم است تا بدانید که اگر قصد خرید دریچه تهویه (دریچه تامین هوا) برای منازل مسکونی را دارید، لازم است تا از ابعاد مناسب آن مطمئن شوید تا دریچه مورد استفاده صدای پایینی داشته باشد. البته اگر قصد استفاده از دریچه‌ های تهویه هوا در مناطق صنعتی را دارید که آلودگی صوتی اهمیتی ندارد، می‌ توانید به این مورد اهمیت زیادی ندهید.

نتیجه گیری

دریچه تهویه هوا ساختمان وظیفه کنترل هوای خروجی از هواساز را به عهده دارد که موجب می‌ شود گردش هوای محیط به شکل صحیح انجام شود. دریچه‌ هوا به شکل سقفی، دیواری، مشبک و خطی موجود است که هر کدام از آن‌ ها با توجه به کاربرد‌هایی که دارد قابلیت استفاده در مصارف صنعتی و خانگی را داراست.

طول پرتاب دریچه‌ های تهویه یکی از نکات مهم در انتخاب آن‌ هاست. یکی از بزرگترین تولید کنندگان دریچه‌ های تهویه در ایران است که با هدف جلب رضایت مشتریان گام برداشته است. این فروشگاه به دلیل فروش انواع مختلفی از دریچه‌ های هوا با کیفیت بالا، توانسته است تا در این زمینه به محبوبیت بالایی دست پیدا کند.

سوالات متداول

جنس انواع دریچه‌ هوا به چند دسته تقسیم می شوند؟

جنس دریچه ها را می توان به دو دسته آهنی و پروفیل تقسیم کرد که می توانید برای اطلاعات بیشتر وارد مقاله شوید.

انواع دریچه‌ های تهویه

دریچه های تهویه انواع مختلفی دارند که می توان به زنبوری، آلومینیومی، فلزی و … اشاره کرد که اطلاعات بیشتر در مقاله بیان شده است.

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا