عمومی

ایران؛ قدرت نوظهور صنعت دارویی دنیا

به گزارش شیمیشی ،

“محمدرضا شانزاز” به بهانه زكریای رازی و روز داروخانه (5 شهریور) در مصاحبه ای ساعت 18:30 شبكه خبر ، با بیان اینكه 25 دانشكده داروسازی در سراسر كشور به دانشجویان آموزش می دهند ، اظهار داشت: ایران 97٪ داروهای مورد نیاز كشور را تولید كرده است اهداف تحریم ها ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: “امروز فرآورده های نفتی از هر داروی جدیدی که در جهان مصرف می شود و به عنوان دارو برای بیماران در جامعه پزشکی استفاده می شود ، حداقل در مدت 2 سال در کشور تولید و محلی می شوند.”

شانزناز اولین خط تولید دارو را در کشور در منطقه اعلام کرد و سپس در سخنان خود اضافه کرد: “ما مطمئناً در حوزه های” یک “یک به یک و یک هستیم.

وی گفت: “ما سعی خواهیم کرد تا پایان دهه 1400 تمام نیازهای مربوط به قلم را در کشور تولید کنیم.” “دوشنبه آینده ، یک کارخانه تزریق قلم انسولین با حضور وزیر بهداشت افتتاح می شود.”

دکتر محمدرضا شانزاز افزود: در آینده نزدیک تولید خون و محصولات پلاسما افتتاح می شود.

شین ساز در سخنان خود اضافه کرد: “داروسازان ایرانی به سرعت دارویی تولید کرده اند که به نظر می رسد برای کنترل ویروس کرونا مناسب است ، که از نظر ماهیت بی نظیر است.”

معاون وزیر و مدیر سازمان غذا و دارو افزود: ما تعدادی از شرکت های علوم پایه را که در زمینه دارو و داروسازی فعالیت می کنند به ثبت رسانده ایم.

وی افزود: در حال حاضر میانگین سنی جوانان در شرکت های علمی که داروهای مهم تولید می کنند زیر 35 سال است و در این حوزه در آینده در بسیاری از مشاغل حوزه داروسازی خواهیم بود.

دکتر شانزاز ، خروج صنعت داروسازی در کشور را بیش از 30 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: گاهی کمبود پنیر که سالانه کمتر از صد میلیون تومان مصرف می کند ، می تواند باعث ایجاد بحران در کشور شود. تولید دارو در کشور دارای ارزش استراتژیک بوده و موجب ایجاد امنیت برای افراد جامعه می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اگر قبلاً در داروخانه درآمد نداشتیم ، با درآمد عمومی كشور ، قادر به تهیه داروی مورد نیاز در داخل نبودیم.

وی از هند و چین به عنوان تولیدکننده مواد اولیه دارویی در کشورهای شرق آسیا نام برد و گفت ایران نزدیک به 20 سال است که در زمینه تولید مواد اولیه دارویی کار می کند. کشور ما (ایران) 65٪ مواد اولیه دارویی را در آن کشور تولید می کند. تاکنون بیش از 1000 ماده گیاهی گیاهی در کشور تولید می شود که در 10 سال گذشته اتفاق افتاده است و ما می توانیم انتظار داشته باشیم که این دارو را بفروشد و دانش خود را به کشورهای دیگر بفرستد.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره کیفیت داروهای ایرانی گفت: استانداردهای پزشکی بین المللی است نه ملی که باید برای تولید و تولید آن در نظر گرفته شود. ما استانداردهای بین المللی را هشدار داده و کنترل می کنیم.

وی گفت: نباید قیمت دارو معامله شود و گفت: 30 تا 50 درصد قیمت دارو مربوط به تبلیغات آن است. ما سعی می کنیم قیمت دارو را پایین نگه داریم تا بتواند توسط شرکتهای بیمه پوشانده شود.

معاون وزیر و مدیر اجرایی سازمان غذا و دارو افزود: “ما تلاش می کنیم بهترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت ارائه دهیم.”

دکتر. محمدرضا شن ساز ساز گفت: “قبل از پایان سال (99) ، خط تولید آنفولانزای ایرانی افتتاح می شود.”

دکمه بازگشت به بالا