ترندهای کسب و کارعمومی

نحوه مراقبت از سالمندان در منزل

پدیده ی سالمندی چیزی نیست که نتوان آن را هضم و یا درک کرد. یک مسئله ی بسیار طبیعی و غیر قابل انکار است. همچنین باید گفت که برای همه پیش می آید. یک مسیر بسیار طبیعی است. اگر شما به سن ۶۰ سالگی برسید، پس مطمئنا سالمندی را تجربه خواهید کرد. سالمندی یک بیماری نیست. تنها یک دوره ی سنی است که در آن فرد قادر به انجام برخی از کارها نیست و در برخی کارها نیازمند یاری دیگران است. البته برخی سالمندان زندگی بسیار سالمی دارند و نیازی به مراقبت ندارند.

مراقبت از سالمند : 20 نکته آموزشی مراقبت از سالمندان (+ هزینه مراقب سالمند 1402)

مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل

بسیاری از سالمندان به دلیل از دست دادن توانایی جسمی یا مشکلات روانی از جمله آلزایمر نیاز به نگهداری دارند.

نظافت، خرید مواد غذایی، پخت و پز و مدیریت داروها از جمله وظایفی است که به عنوان مراقب سالمند باید انجام دهید؛ مراقبت و نگهداری سالمند در منزل برای افرادی که شاغل هستند یا خودشان توانایی جسمی مراقبت از سالمند را ندارند کمی چالش برانگیز است.

اگر احساس می‌کنید به دلیل مشغله‌های کاری و رسیدگی به سایر اعضای خانواده ازجمله کودکان یا هر علت دیگری نمی‌توانید مراقبت‌های لازم را به عزیز سالمندتان ارائه دهید، زمان آن رسیده که از سرویس پرستار سالمند استفاده کنید.

نگهداری سالمند

سالمندی یک واقعیت زندگی است که همه خانواده ها را تحت تاثیر قرار می دهد اگر والدین سالمند شما هنوز از سلامت خوبی برخوردار هستند و به طور مستقل زندگی می کنند ممکن است هیچ تغییر یا نگرانی چشمگیری احساس نکنید.

کاهش کلی نشاط جسمی و ذهنی ممکن است منجر به تغییرات مشهود و حتی شدید در ظاهر، استاندارد زندگی و رفاه عاطفی والدین شما شود هر چه بیشتر آگاه باشید که پیری چگونه می‌تواند بر آنها تأثیر بگذارد راحت تر و بهتر می توانید نگهداری سالمند ها را بر عهده بگیرید.

اگر تصمیم گرفته اید که به جای انتقال والدین سالمند عزیزتان به خانه سالمندان از آن ها با عشق در خانه مراقبت کنید بهتر است قبل از هر چیزی با نکات مراقبت از سالمندان در منزل و همچنین مزایای مراقبت از آن ها در خانه آشنا شوید و نگهداری از سالمندان خود را به آسانیسم بسپارید. ارائه انواع خدمات پرستاری کرمان در منزل شما انجام میشود.

داروها و غذا و میان وعده ها همیشه باید سر وقت باشند. همچنین از غذاهای مناسب و مغذی استفاده کنید. برای سالمندان هضم برخی از غذاها دشوار است، پس غذاهایی که قابلیت هضم آسانی دارند مصرف کنید و اگر هم رژیم خاصی باید رعایت شود، حتما آن را رعایت کنید. به سالمندان کمک کنید تا ورزش کنند. ورزش کردن از عوامل مهم سلامتی سالمندان است.

بسیاری از مشکلات را کم کرده و حس زندگی و شادابی را به سالمند هدیه میکند. مسائل روحی و روانی در نگهداری از سالمند برای نگهداری از سالمند در منزل بهتر است که یک نفر مداوم در کنار او باشد. اما اگر دیدید احساس ناراحتی میکند، ساعتهای مشخصی یک نفر کنارش بماند و در بقیه زمان ها از طریق تلفن با او ارتباط برقرار کنید یا از همسایه بخواهید که به او سر بزنند و او را چک کنند.

برخی سالمندان با این موضوع احساس ناراحتی میکنند. خصوصا که برخی عادت دارند که با سالمندان همچون کودکان رفتار کنند. این کار موجب خرد شدن شخصیت بالای سالمند میشود و موجب ناراحتی او میگردد. بهتر است که در مورد نگهداری از سالمند در منزل به این نکته توجه کنید که، سالمندان از بیکاری متنفرند و احساس پوچی می کنند. پس اگر قادر هستید آنها را به کاری مشغول کنید تا کمتر احساس ناراحتی و پوچی کنند.

با آنها به پارک ها بروید و اجازه دهید دوستانی پیدا کنند و روابط اجتماعی خود را رشد دهند. مسکوت ماندن و تنهایی برای سالمندان بدترین حادثه است که ممکن است منجر به افسردگی و بیماری شود. مراقبت از سالمند در منزل مسلتزم بودن افراد در کنار یکدیگر و عشق و محبت است. مهمترین عامل برای شاد بودن یک سالمند این است که به او محبت کنید و عشق بورزید.

در کنار هم بودن و با یکدیگر صحبت کردن و حتی خوردن غذای دسته جمعی و یک پیک نیک، بسیار برایمراقبت از سالمندان بستری در منزل مراقبت از سالمندان بستری در منزل یک وظیفه حساس و مهم است که نیازمند برنامهریزی، توجه و مهارتهای ویژه است. بسیاری از سالمندان به دلیل از دست دادن توانایی جسمی یا مشکلات روانی از جمله آلزایمر نیاز به نگهداری دارند. بیمارستان مهرگان کرمان ، مرکز درمانی است که به عنوان یک بیمارستان خصوصی ، به فعالیت خود ادامه می دهد

نظافت، خرید مواد غذایی، پخت و پز و مدیریت داروها از جمله وظایفی است که به عنوان مراقب سالمند باید انجام دهید؛ مراقبت و نگهداری سالمند در منزل برای افرادی که شاغل هستند یا توانایی جسمی مراقبت از سالمند را ندارند کمی چالش برانگیز است. در مقاله زیر به بررسی این موضوع و نحوه پرستاری از سالمند میپردازیم. در منزل بسیاری از ما سالمندانی زندگی میکنند که تحرک ندارند، در بستر هستند و یا به اصطلاح زمین گیر شده اند.

این سالمندان معمولا توانایی حرکت و انجام کارهای شخصی خود را ندارند. در مقاله زیر سعی شده نکاتی درباره شرایط نگهداری از سالمندان بستری در منزل بیان کنیم. علت زمین گیر شدن سالمندان اکثر سالمندان در دوران سالمندی به دلیل بیماریهای مختلف و شرایط جسمی دشوار، دچار بیماریهای وخیم و زمینگیری میشوند. معمولا رسیدگی به سالمندانی که زمین گیر هستند و توانایی بلند شدن ندارند بسیار دشوار است و حتما باید از یک فرد کمکی برای انجام کارهای روزانه و یا غذا دادن استفاده کرد.

اکثر سالمندان زمین گیر دچار بیماریهایی مانند سکته قلبی یا مغزی، ، عمل جراحی، ، و بسیاری از بیماریهایی که سالمند را از حرکت وا میدارد، میباشند. بنابراین استفاده از یک برای نگهداری از سالمندان بستری در منزل بسیار بهتر از مراقبت از آنها در مراکز نگهداری از سالمندان یا در بیمارستان است. رعایت نکات بهداشتی و سلامتی در مراقبت از سالمندان بستری در منزل سالمند بی تحرک و در بستر افتاده قادر به انجام کارهای شخصی و بهداشتی خود مانند گرفتن ، استحمام و غیره نمیباشد.

نکات مهم نگهداری از سالمند در منزل

 

  • خانه را برای فرد کهنسال ایمن کنید …
  • از وضعیت سالمندان در خانه مطلع شوید
  • به ایشان مرتب سر بزنید …
  • ورزش کردن و پیاده روی در فرد مسن را ترویج دهید …
  • مصرف به موقع داروها را جدی بگیرید …
  • مراقب رانندگی افراد مسن باشید …
  • مواظب کلاهبرداری باشید

به چه کسانی سالمند می‌گویند؟

پیری دارای سه وجه: بیولوژیکی، روانی و اجتماعی است.

اکثر مردم این مراحل را به طور منظم و طبیعی طی می‌کنند.

بنابراین به افرادی که در گروه سنی ۶۵ سال به بالا قرار دارند مسن یا سالمند گفته می‌شود.

در این گروه سنی اغلب افراد بازنشسته هستند

و هر ماه مبلغی به عنوان مستمری دریافت می‌کنند. روند طبیعی پیری شامل پنج مرحله زیر است:

  • استقلال
  • وابستگی متقابل
  • وابستگی
  • مدیریت بحران و پایان زندگی

در مورد نگهداری از سالمندان پوشکی، نکته مهم این است که تمیز کردن این قسمت از بدن بطور منظم بسیار مهم است تا از بیماریهای مختلفی مانند زخم بستر در این قسمت از بدن جلوگیری کنید. همچنین تعویض پوشک بیمار نیز دارای اهمیت فراوانی است. ۵ راه پیشگیری از بروز زخم بستر در سالمندان بستری در منزل سالمندان زمین گیر که همواره در بستر بیماری هستند! برای انجام کارهای شخصی خود نیز تحرک ندارند، گرفتار بیماریهای مختلفی از جمله زخم بستر میشوند.برای وقت گرفتن از دکتر غدد کلینیک بعثت کرمان وارد سایت شده و نوبت خود را رزرو کنید.

دکمه بازگشت به بالا