عمومی

جشنواره جهانی فیلم فجر

به گزارش شیمیشی ،

سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 5 تا 12 ژوئن 1400 در تهران برگزار می شود.
محمدمهدی عسگرپور دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر ضمن حضور در برنامه “rehr-e-farang” شیمیشی ، در مورد برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: ما باید نگاه متفاوتی به این دو واقعه داشته باشیم. “وجود دارد. صاحبان سینما در سراسر دنیا برخی از رویدادهای ملی را برگزار می کنند و سینمای ما از این نظر عقب نیست.
وی درباره نتایج این جشنواره گفت: این رویداد یک رویداد فرهنگی است و می تواند تأثیرگذار باشد. اساساً خروجی اقتصادی جشنواره های مهم نیز وجود دارد.
عسگرپور افزود: طی این سالها بسیاری از فیلمسازان درگیر بازار جهانی این جشنواره ها بوده اند.
وی گفت: “شفافیت چندین سال است که در وزارت ارشاد ادامه دارد و به لطف این موضوع می توانیم در مورد مقیاس اقتصادی نیز اظهار نظر کنیم.”
دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر افزود: “مدیریت فضای فرهنگی پیچیده و طولانی مدت است.” جشنواره های بین المللی مانند کن و … چندین سال است که کارگردانان پایداری دارند. این به تداوم مدیریت کمک می کند.
عسگرپور افزود: در صورت علاقه شرکا؛ آنها باید وقت خود را در حوزه فرهنگی بگذرانند.

دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر درباره کرونا و پایبندی به پروتکل ها در طول جشنواره گفت: “ما به طور جدی در تلاش هستیم که از همه پروتکل های بهداشتی پیروی کنیم.”
وی از اختصاص سالن های روباز برای نمایش آثار سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر خبر داد.
دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با هدف برگزاری این جشنواره از 5 تا 12 خردادماه امسال گفت: قسمت هایی از بازار فیلم و بخشی از کارگاه های جشنواره بین المللی فیلم فجر به صورت عادی برگزار می شود.
عسگرپور همچنین در مورد رقابت این جشنواره گفت: در تمام جشنواره های بین المللی مانند تورنتو ، همه فیلم ها اکران می شوند. جشنواره فیلم فجر نیز جشنواره دست اول است. در جشنواره امسال ، 35 کشور مانند دانمارک ، انگلیس و … که صاحب سینماهای معروف هستند. وجود دارد.
دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: جشنواره های رقابتی همیشه دردناک هستند و تأثیر جدی در اقتصاد جشنواره دارد.
عسگرپور درباره حضور فیلم های ایرانی در جشنواره گفت: معیارهای جشنواره بین المللی با جشنواره ملی متفاوت است ، ما باید محل اکران این فیلم ها را در نظر بگیریم. ما سعی داریم برخی از فیلم های ایرانی را به جشنواره اضافه کنیم.
وی درباره مراحل انتخاب فیلم گفت: “ما باید نگرش خاصی نسبت به انواع جشنواره ها داشته باشیم.” بسیاری از فیلم ها ممکن است در زمان اکران موفق نباشند. فیلم های جدید اولین فیلم ها هستند و ما سعی داریم نیروهای جدیدی را معرفی کنیم. از طرف دیگر ، این فیلم باید توسط خارجی ها نیز درک شود.

دکمه بازگشت به بالا