بین الملل

جزئیات دیدار اردوغان و هنیه

به گزارش شیمیشی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز شنبه و در مورد آخرین تحولات حمله رژیم صهیونیستی به غزه رایزنی کردند.

طبق گزارش ریاست جمهوری ترکیه، دو طرف بر لزوم آتش بس دائم و فوری در غزه تاکید کردند.

اردوغان در دیدار هنیه در آنکارا تاکید کرد: بی شک اسرائیل یک روز بهای ظلم به مردم فلسطین را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش شیمیشی، رئیس‌جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: برپایی دولت فلسطینی مستقل کلید صلح منطقه‌ای و تحقق صلح دائم در منطقه است. وحدت فلسطینی‌ها در این مرحله بسیار مهم است. ترکیه به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای جلب توجه جامعه بین‌المللی به ظلمی که علیه مردم فلسطین انجام می‌شود، ادامه خواهد داد.

وی افزود که کشورش تحریم‌هایی از جمله محدودیت های تجاری علیه اسرائیل وضع کرده است.

ساعاتی پیش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه اعلام کرد اردوغان در دفتر خود میزبان هنیه است. این دیدار پشت درهای بسته برگزار شد.

سفر هنیه به ترکیه در شرایطی انجام می شود که «سامح شکری» وزیر خارجه مصر هم در همین کشور به سر می‌برد و دیدارهایی با «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه داشت.

پیشتر یک رسانه عربی با اشاره به سفر هنیه به ترکیه گزارش داد که آنکارا در تلاش است میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی وساطت کند و جای مصر و قطر را بگیرد.

رأی‌الیوم نوشته کانال وساطت ترکیه به‌طور مستقیم تحت اشراف و نظارت رجب طیب اردوغان خواهد بود و او از طریق روابط خود تلاش خواهد کرد که به توافقی نهایی برای پایان دادن به جنگ غزه دست یابد.

310310

نویسنده تحریریه مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با رویکردی منحصر به فرد. با توانایی تحلیلی قوی و طرح سوالات کلیدی، شما را در قلب اتفاقات جهانی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده، به شما اخبار جهانی را منتقل می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا