ورزشی

شکست تیم ملی هندبال ایران مقابل بحرین/ قطر حریف بعدی تیم کشورمان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی جام جهانی از ۲۸ دی ماه با حضور ۱۶ تیم در شهر دمام عربستان آغاز شد. تیم هندبال ایران در مرحله گروهی با تیم های عربستان، هند و استرالیا همگروه بود و به عنوان تیم اول و اصلی گروه برای صعود به مرحله دوم و قرار گرفتن در جمع هشت تیم برتر همگروه بود. تیم ها

شاگردان مانوئل فرناندز در دور دوم با تیم های بحرین، کویت و عراق متحد شدند. در این مرحله تیم ایران با نتیجه 28 بر 25 و کویت با نتیجه 27 بر 26 در ثانیه پایانی پیروز شدند و تیم دوم گروه شدند و به نیمه مرحله راه یافتند. رکورد بازی فینال مسابقات قهرمانی جهان.

اما امروز چهارشنبه 5 بهمن تیم ایران در آخرین دیدار دور دوم به مصاف تیم بحرین رفت. بحرینی ها رقیبی جدی برای ایران بوده اند، چرا که این تیم در طول سال ها تغییر کرده و اکنون سابقه حضور در مسابقات جهانی و المپیک را به عنوان بهترین تیم آسیا دارد.

هندبالیست های ایران در نیمه اول بازی 19 بر 10 از بحرین عقب بودند و به گفته مانوئل بسیاری از بازیکنان کلیدی ایران در بازی حضور نداشتند یا برای مدت کوتاهی در زمین حضور داشتند. در نیمه دوم نیز شرایط بازی به همین منوال و با خروج تیم بحرینی ادامه یافت و در نهایت تیم ایران با ده گل و با نتیجه 36 بر 26 در اولین شکست خود در این رقابت ها شکست خورد.

تیم هندبال کشورمان با قبول این شکست به عنوان تیم دوم گروه دوم به نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا راه یافت و با صعود به جمع چهار تیم برتر جواز حضور در جام جهانی 2023 لهستان – سوئد را نیز به دست آورد.

در دیگر دیدار این گروه تیم های عراق و کویت برابر هم قرار گرفتند. در گروه دوم دور دوم بازی ها، بحرین با 6 امتیاز، ایران با 4 امتیاز و عراق و کویت با یک امتیاز در ردیف های اول قرار دارند.

قطر با 6 امتیاز از گروه اول دور دوم به نیمه نهایی راه یافت. عربستان سعودی و کره جنوبی هر دو دو امتیاز هستند. با ابتلای تعدادی از بازیکنان تیم کره جنوبی به ویروس کرونا، بازی این تیم مقابل قطر با نتیجه فنی 10 بر صفر اعلام شد. برای ثبت حضور تیم عربستان در نیمه نهایی باید منتظر نتیجه دیدار تیم ازبکستان باشیم.

بدین ترتیب سه تیم ایران، بحرین و قطر به نیمه نهایی راه یافتند. تیم های ایران و قطر روز شنبه برای صعود به دیدار فینال به مصاف یکدیگر می روند و مطمئناً کار برای تیم ایران بسیار سخت است زیرا این تیم متشکل از بازیکنان اروپایی و آفریقایی است. تیم بحرین نیز با تیم دوم گروه دوم رقابت خواهد کرد.

بیستمین دوره مسابقات هندبال مردان آسیا و مسابقات قهرمانی جهان (لهستان – سوئد) از 27 دی ماه لغایت 4 بهمن ماه سال جاری به دبیری کلیسای نابغه عربستان برگزار می شود و 5 تیم می توانند در مسابقات جهانی شرکت کنند.

دکمه بازگشت به بالا