ترندهای کسب و کارعلمی و پزشکی

روش لاغری امبدینگ

نخ چربی سوز یا امبدینگ با استفاده از نخ لاغری، روشی ساده و سریع برای لاغری موضعی است. برای اکثر افراد لاغری موضعی بدن تبدیل به آرزویی دست نیافتنی شده است. افراد دارای اضافه وزن همیشه تمایل دارند تا بخش خاصی از بدنشان لاغر شود، اما آنچه که بدیهی است، آنست که هیچ رژیم و روش ورزشی ای نیست که بتواند به طور قطع و صد در صد ناحیه خاصی از بدن را کوچک کند. اما علم هیچ گاه انسان را نا امید نمیکند و همیشه به دنبال راهی جهت برآورده سازی آرزوهای انسان است.

کدام گن لاغری بهتر است؟ گن‌های لاغری به دلیل تماس مستقیم با پوست باید از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین پارچه‌ها و لوازم تهیه شوند. برخی از آن‌ها از پارچه‌های ضد حساسیت تهیه می‌شوند که در درازمدت آسیب به پوست بدن نمی‌زنند.

روش درمانی امبدینگ

امبدینگ یا استفاده از نخ لاغری ویژه لاغری موضعی، روشی درمانی در طب سوزنی است. در این روش درمانی، فرد درمانگر به جای آنکه از سوزن برای طب سوزنی استفاده کند، نخ لاغری قابل جذب را جایگزین میکند.
این نخ های لاغری از جنس cutgut يا كروميك هستند و در نقاطی از بدن که ویژه انجام طب سوزنی هستند کاشته میشوند. مدت زمان لازم برای جذب این نخ ها در بدن سه هفته است، در این مدت به صورت پیوسته نقاط مرتبط با طب سوزنی را تحریک کرده و کم کم جذب بدن میشوند.
واکنش بدن به نخ های کاشته شده همانند واکنش به طب سوزنی میباشد.
در مدت زمان لازم، فرد دریافت کننده امبدینگ با انجام فعالیت های روزانه نواحی کاشت شده را تحریک میکند و بدین واسطه عمل لاغری را تسریع میبخشد، پس از طی زمان مذکور با بازگشت به پزشک جهت تمدید امبدینگ و ادامه دوره درمانی اقدام میکند.

آمبدینگ یا کاشت نخ برای لاغری موثر است؟

در روش امبدینگ یا کاشت نخ نیز نخ‌های مخصوص قابل‌جذب جایگزین این سوزن‌ها شده و اثرات تحریک نقاط طب سوزنی به‌صورت مداوم روی بدن اعمال می‌شود. می‌‌توان گفت که فرد با استفاده از روش امبدینگ، سوزن‌های طب سوزنی را به خانه می‌برد! این اثر سبب تحریک مداوم غدد درون‌ریز و سیستم عصبی و سوخت‌وساز بدن شده و نهایتاً موجب کاهش وزن خواهد شد. شیوه کاشت نخ برای لاغری یا امبدینگ براساس ویژگی‌های بدنی افراد مختلف، علائم و نشانه‌های مختلف و همچنین علل متفاوت چاقی متفاوت است و برهمین اساس نقاط متفاوتی انتخاب شده و نهایتاً نقاطی که برای امبدینگ یا کاشت نخ استفاده می شوند سبب پاک‌سازی کانال‌های انرژی بدن می شوند.

آیا آمبدینگ بی خظر است؟

افرادی که با روش کاشت نخ ناآشنا هستند معمولاً نگران خطرات احتمالی و باقی ماندن نخ کاشته‌شده در بدن هستند. درواقع نخ‌های کاشته‌شده در بدن در روش امبدینگ، وارد احشا نشده و در بافت چربی زیر پوستی کاشته می‌شوند و طی ۱۰ تا ۱۵ روز اولیه بعد از درمان در بدن فرد جذب می‌شوند و امبدینگ خطر خاصی ایجاد نخواهند کرد.
با توجه به اینکه روش کاشت نخ یا امبدینگ در ایران روشی نسبتاً جدید جهت کاهش وزن می باشد پیشنهاد می‌کنیم اگر هرگونه سوالی در این خصوص دارید با پزشک در این زمینه مشاوره کنید. پس از انجام معاینه و شرح حال کامل، شرایط درمان و میزان پاسخ‌دهی این روش درمورد شما توضیح داده خواهد شد و می‌توانید با اطمینان خاطر بیشتری در خصوص این روش درمانی تصمیم‌گیری نمایید.

آمبدینگ در چه افرادی بیشتر موثر است؟

تحقیقات نشان می دهند روش امبدینگ یا کاشت نخ برای کاهش وزن در افرادی بیشتر مؤثر است که دارای چربی زیر پوستی هستند و چربی احشایی از این طریق دچار تحلیل نخواهد شد. درواقع افرادی که چاقی از نوع گلابی شکل دارند یعنی در ناحیه باسن و ران دارای تجمع بافت چربی هستند از روش امبدینگ بهره‌ی بیشتری می‌برند. ولی در افرادی که دچار چاقی احشایی هستند توصیه می‌کنیم حتماً در کنار امبدینگ، از دوره درمانی طب سوزنی هم برای اصلاح سایر مشکلات بدن استفاده نمایند.

حال سوال اینست که چطور چربی احشایی را از چربی زیر پوستی تشخیص دهیم؟ چربی زیر پوستی را می‌توانید در دست بگیرید اما چربی احشایی در زیر عضلات شکم جای گرفته و در دست نمی‌آید.
اما نکته مهم اینکه، چربی احشایی همان چربی خطرناک است که می‌تواند عامل بیماری‌های فشارخون، دیابت و چربی خون بالا باشد و طب سوزنی در پیشگیری از بروز این بیماری‌ها در افراد چاق مؤثر است.

تفاوت طب سوزنی با امبدینگ‌‌ چیست؟

در واقع مبنای امبدینگ همان مبنای طب سوزنی و استفاده از نقاط طب سوزنی است. امبدینگ همان روش کاشت نخ است که به جای استفاده از سوزن در نقاط طب سوزنی از نخ‌های قابل جذب بخیه در این نقاط استفاده می‌شود. در این روش بخیه‌ای زده نمی‌شود بلکه با استفاده از سوزن‌های مخصوص که وارد بدن شما می‌شود، نخ‌های قابل جذبی که از جنس کرکول یا PDO یا مونوسیتینگ است را جایگذاری می‌کنند. در حین جذب این نخ توسط بدن، عمل تحریک نقاط طب سوزنی نیز اتفاق میافتد و همان اثر استفاده از سوزن را ایجاد می‌کند.

موارد استفاده از امبدینگ

از اآمبدینگ می‌توان به استفاده جهت بیماران سکته مغزی، فلج های مغزی، میوپاتی ها ،سندروم روده تحریک پذیر، دردهای عضلانی و اسکلتی اشاره کرد. این در حالیست که در حال حاضر بیشترین استفاده از این روش در درمان چاقی است. امبدینگ به دلیل تأثیرات مطلوبش برای درمان چاقی در کل جهان مورد استقبال واقع شده است.

امبدینگ چگونه باعث درمان چاقی و لاغری شکم می شود؟

امبدینگ باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن در نقاط خاصی که نخ کاشته شده است می شود و این امر در طولانی مدت، باعث خواهد شد. علاوه بر آن، انجام امبدینگ باعث کنترل روند هضم و جذب مواد غذایی خواهد شد که این امر نیز باعث سوختن بیشتر چربی ها می شود. نکته جالب توجه آن است که امبدینگ اشتهای فرد، بویژه در افراد مبتلا به تیروئید پرکار، را کمتر می کند. همچنین امبدینگ شکم می‌تواند عملکرد سیستم غدد درون ریز و عملکرد کلیه را افزایش دهد. به این ترتیب با انجام امبدینگ شکم، از چاقی جلوگیری می‌شود.

چه افرادی نباید از امبدینگ استفاده کنند؟

  • خانم‌های باردار که ترجیحا از طب سوزنی نیز برای این افراد استفاده نمی‌شود.
  • افرادی که سابقه‌ی آلرژی و حساسیت نسبت به نخ‌های جراحی داشته‌اند.
  • فرد اخیراً جراحی شکم انجام داده باشد. (حدودا یک ماه اخیر)
  • افرادی که دارای بیماری قلبی یا دارای باطری در قلبشان هستند یا عمل جراحی قلب باز کرده‌اند.
  • افرادی که عفونت‌های شدید پوست در ناحیه‌ای که درمان قرار است انجام شود دارند.
  • افرادی که دارای ناراحتی‌های پوستی مانند نوعی اگزما هستند که ممکن است ناراحتیشان تحریک یا تشدید شود.
  • اطفال زیر 7 سال به دلیل ترس شدید و احتمال بیشتر واکنش های آلرژیک!

سایز گنهای لاغری زنانه بسیار موضوع مهمی است و هنگام خرید و سفارش باید بسیار به آن توجه داشت تا هنگام مصرف فرد احساس راحتی داشته باشد.

کلیه بیمارانی که در محل امبدینگ عفو

تکنیک امبدینگ از جدید ترین و کارآمد ترین روش هایی است که برای لاغری بخش های مختلفی از بدن مخصوصا شکم بکار گرفته می شود.

متخصصین در این تکنیک لاغری بدون جراحی می توانند با استفاده از نخ های مخصوص بخش هایی مثل بازو و شکم را لاغر کنند.

امبدینگ در روز های اولی که انجام می شد برای بیماران سرطانی کاربرد داشت. بیماران سرطانی به این دلیل که شیمی درمانی می کردند با عارضه هایی مثل استفراغ و حالت تهوع و بی اشتهایی روبرو می شدند. به همین خاطر برای اینکه این شرایط بهبود پیدا کند روش امبدینگ برای آن ها انجام می پذیرفت. شما می توانید درباره بدانید!

تکنیک امبدینگ چگونه انجام می شود؟

در این روش متخصص مربوطه با کمک گرفتن از یک ابزار خاص و نیز سوزن های مخصوص، نخ های جراحی را زیر بافت عضلات بدن قرار می دهد. نخ  ها به نوعی روی بافت عضلات کاشته می شوند و به مدت سه هفته در همان محل باقی می مانند.

چگونگی تاثیر تکنیک امبدینگ اینگونه است که بعد از کاشت نخ ها، نقاط مخصوصی از بدن ( روی شکم و یا بازو ها) تحریک می شود و تغییراتی مثل کاهش چربی ها را در آن ناحیه شاهد خواهیم بود.

نخ های مخصوص امبدینگ جاذب هستند و بعد از سه هفته جذب بدن می شوند.

تکنیک امبدینگ برای لاغری بازو

برای این کار ابتدا نقاط مخصوص طب سوزنی روی بازو ها علامت گذاری می شود. سپس نخ ها با کمک سوزن هایی مخصوص وارد بافت بازو می شود. سوزن از یک نقطه از بازو وارد می شود و بعد از کاشت نخ بیرون می آید.

بعد از این که نخ ها وارد بافت شدند از دو سر برش می خورند و اینگونه تمامی بخش های نخ زیر بافت پوست قرار می گیرد.

همانطور که گفتیم این نخ ها جذبی هستند و بعد از مدت زمانی کوتاه جذب بدن می شوند.

آیا امبدینگ دردناک است؟

قطعا زمانی که از سوزن استفاده می شود درد هایی ایجاد می شود. اما برای کاهش درد از ژل های بیحس کننده استفاده می کنند تا فرد درد چندانی را حس نکند.

متخصصین می گویند که درد امبدینگ حسی مشابه با آمپول زدن در افراد ایجاد می کند. بنابراین می توان دانست که میزان درد در امبدینگ زیاد و غیر قابل تحمل نیست.

چه کسانی نمی توانند تکنیک امبدینگ را انجام دهند؟

برخی از افراد هستند که به خاطر شرایط جسمی شان نباید از تکنیک امبدینگ استفاده کنند. زیرا که این روش علاوه بر این که اثرات درمانی در این افراد ندارد از سوی دیگر احتمال بروز خطرات و عوارض را برای این اشخاص بالا می برد.

برای مثال:

  • افرادی که بیماری سیروز کبدی دارند
  • افرادی که ذات الریه دارند
  • افرادی که دچار بیماری سل هستند
  • زنان باردار

مراقبتهای قبل از انجام امبدینگ

  •  اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید حتما قبل از انجام این تکنیک، پزشک خود را در جریان مصرف داروهای خود بگذارید.
  • حتما از شب قبل علاوه بر خواب کافی، غذای سبک میل کنید.
  • از مصرف داروهایی که خون شما را رقیق می کند مثل آسپرین حدالامکان تا سه چها روز قبل از امبدینگ، پرهیز کنید.

(هر مورد دیگری را قبل از انجام امبدینگ با پزشک متخصص خود در میان بگذارید و طبق دستورات علمی و پزشکی ایشان، عمل کنید.)

مراقبت های بعد از انجام امبدینگ

بعد از انجام امبدینگ به مدت یک هفته ورزش سخت نکنید و سعی کنید استراحت کافی داشته باشید و کم کم با ورزش‌های سبک تر شروع کنید. در این بازه‌ی زمانی علاوه بر خودداری از ماساژ دادن ناحیه‌ی کاشت نخ، از رفتن به استخر و سونا و جکوزی بپرهیزید.

(بهتر است موارد دقیق تر را از پزشک معتمد خود جویا شوید.)

عوارض خطرناک تکنیک امبدینگ

در این روش پزشک متخصص عمل وارد کردن سوزن و جایگذاری نخ ها را با دقت و مهارت فراوان انجام می دهد. زیرا که محل کاشت نخ ها اگر مناسب نباشد و نخ ها در کنار استخوان قرار گیرند احتمال بروز عفونت و سایر مشکلات وجود خواهد داشت.

به طور معمول نخ ها در عمق یک سانتی متری کاشته می شوند. این نکته باعث می شود که نخ ها به بخش استخوان ها راه پیدا نکنند.

به جز این عارضه، تا کنون پیامد منفی خاصی برای تکنیک امبدینگ گزارش نشده است. از این رو می توانید بدون نگرانی برای انجام آن اقدام کنید.

برای انجام امبدینگ به کدام پزشک مراجعه کنیم؟

به طور معمول متخصصین طب سوزنی و نیز متخصصینی که برای انجام تکنیک امبدینگ دوره های تخصصی را گذرانیده اند بهترین گزینه هایی هستند که می توانید با خیال آسوده به آن ها مراجعه کنید.

بنابراین بهتر است که در ابتدا از میزان تخصص پزشک و نیز نوع تخصص پزشکی که به وی مراجعه کرده اید تحقیقات لازم را داشته باشید سپس روند انجام تکنیک امبدینگ را به وی بسپارید.

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش کردیم قیمت گن لاغری مردانه را بررسی کنیم  که سوالات و موضوعاتی که از سوی افراد مختلف مطرح می شود را در بخش هایی کوتاه بیاوریم و توضیحاتی را در خصوص آن ها بیاوریم.خوش بختانه این روز ها تکنیک امبدینگ توسط بهترین متخصصین انجام می شود و اثرات آن برای بسیاری از افراد روشن شده است. بنابراین برخلاف گذشته افراد می توانند با یقین و اعتماد بیشتری به متخصصین این حوزه مراجعه کنند و خواستار انجام این روش درمانی باشند.

دکمه بازگشت به بالا